جامعه

برای کاهش ثبت ازدواج در کشور با شیوع تاج و عواقب آن

معاون نخست وزیر در امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان درباره تأثیر اپیدمی تاج بر آمار درباره ثبت ازدواج و تولد جوانان هشدار داد.

محمد مهدی تندگوویان در مصاحبه با تیتر اول ، وی با اشاره به اینکه تعداد ازدواج ها در کشور به دلیل فروکش شدن اپیدمی تاج کاهش یافته است ، اظهار داشت: نه تنها آنها این تصمیم را به تعویق انداخته اند بلکه نمی توانند تاریخ جدیدی را برای این منظور تعیین کنند تا بتوانند به طور رسمی وارد شوند. زندگی است.

وی افزود: با این حال ، اگر این جوانان بعد از مدتی بخواهند دوباره زندگی خود را آغاز کنند ، ممکن است به دلیل مشکلات مالی و تورم دیگر نتوانند این کار را انجام دهند. بر این اساس ، ما انتظار داریم که این مشکلات عواقب و عواقبی را برای جوانان در آغاز زندگی مشترک داشته باشد.

وی گفت: “با توجه به تماس با مشاوران و روانشناسان وزارت ورزش و جوانان ، بسیاری از خانواده هایی که قبلاً می خواستند فرزندانشان داشته باشند ، از ترس از بیماری مجدداً تصمیم خود را ارزیابی کرده اند.

وی با بیان اینکه ثبت ازدواج و ترس از فرزندآوری باعث کاهش تعداد خواهد شد ، گفت: انتظار داریم در نیمه دوم سال جاری شاهد کاهش چشمگیر تولدها باشیم. همچنین مشکلات مراکز درمانی و ترس از ورود به آنها به دلیل تاج از جمله دلایلی است که در این زمینه زوجین را نگران کرده است.

وی گفت: “اگر راه حلی برای این مشکل پیدا نکنیم ، سال آینده شاهد کاهش این آمار خواهیم بود” ، گفت: “تأثیر این مشکل بر آمار متولدین سال آینده دیده می شود و بعداً”. ساختار هرم عصر کشور مشخص خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همه کشورهای جهان با این مسئله روبرو خواهند شد ، اظهار داشت: اما به دلیل برخی از مسائل فرهنگی مانند اصرار برخی از جوانان برای برگزاری مراسم ، تأثیر این مشکل در کشور ما بیشتر نمایان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت باید تلاش کند مراکز ایمنی را برای زنان باردار فراهم کند تا در هر استان در دسترس مردم باشد ، توضیح داد: در حال حاضر حتی برای مراجعه به مراکز درمانی ، عادی است که مردم ترسیده باشند.

معاون نخست وزیر در امور جوانان ادامه داد: به همین دلیل به نظر می رسد برای تسهیل در آغاز زندگی باید فرهنگ ازدواج ساده و بدون تشریفات ایجاد شود. همچنین باید برای زوج هایی که دیگر علاقه ای به بچه دار شدن ندارند ، انگیزه های ویژه ای فراهم شود تا نگرانی های کسانی که می خواهند فرزند دار شوند به حداقل برسانند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا