استان ها

مشکلات اقتصادی و سخت‌گیری خانواده‌ها، از عوامل ازدواج گریزی جوانان است

تیتر اول/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ازدواج، سخت شده و برخی مشکلات اقتصادی نیز ورود جوانان به میدان ازدواج را سخت‌تر کرده، هر چند خانواده‌ها نیز سخت گیری‌های زیادی می‌کنند و همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا ازدواج گریزی در جامعه ایجاد شود.

حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آلهاشم، روز سه شنبه در مراسم اهدای ۲۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان تبریز با بیان اینکه باید آداب و رسوم غلطی که در جامعه در زمینه ازدواج مرسوم شده آسیب شناسی‌های صورت گیرد، گفت: اگر این فرهنگ در جامعه جاری شود که ازدواج آسان و ساده قابل انجام است. بسیاری از جوانان که آمادگی ازدواج را دارند و امکانات خوبی در اختیارشان است به دلیل روش‌های غلط و مرسوم و چشم هم چشمی‌های موجود در جامعه تن به ازدواج نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه (س) با سادگی آغاز شد و با سادگی ادامه یافت، این ازدواج الگویی برای تمام مردان و زنان در ادوار تاریخ بوده و در عصر کنونی سبک زندگی بسیار پیچیده شده و تبلیغات برای امکانات و رفاه بیشتر به خانواده هجمه وارد کرده است و اگر سبک زندگی ائمه را الگو قرار دهیم گره بسیاری از مشکلات به خودی خود باز می شود.

آل‌هاشم، توجه مضاعف و مرور بیانات رهبر معظم  انقلاب در مورد ازدواج را راهگشا دانست و افزود: اگر به بیانات ایشان توجه و عمل شود بسیاری از جوانان طعم شیرین ازدواج را خواهند چشید.
وی گفت: هر چند مشکل  مسکن و اشتغال وجود دارد اما قرآن مژده داده و خداوند وعده داده است که ازدواج کنید و خداوند چاره ساز است.

امام جمعه تبریز، بر ضرورت احیای رسوم ازدواج تاکید کرد و گفت: هرچقدر بتوانیم مشکل ازدواج را در جامعه رفع کنیم به نفع دنیا، آخرت و کشورمان خواهد بود، موضوع جمعیت و جوانی جمعیت نیز نباید مغفول بماند زیرا که کم فرزند آوری تهدیدی علیه اقتدار کشور و جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) ۲۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحت حمایت کمیته استان اهدا شد.

غلامهدی ملامهدی افزود: هر سری جهیزیه پنج قلم جنس شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، تلویزیون و جارو برقی و برای هر سری ۳۰ میلیون تومان هزینه شده که جمعاً ارزش ریالی ۲۴۰ سری هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که توسط کمیته امداد و خیرین تقبل شده است.

وی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج و همچنین کلاس های مشاوره برای دختران بازمانده از ازدواج از جمله برنامه ها برای ترویح ازدواج آسان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا