جامعه

سهل‌انگاری موجب آتش سوزی در جنگل‌های نکا شد

تیتر اول/مازندران فرماندار نکا با بیان اینکه آتش سوزی در منطقه لای نکا سطحی بوده است، گفت: در این فصل جنگل خشک، برگ ریز و مستعد آتش سوزی است و شکارچیان و مسافران در جنگل هستند و در صدد آتش سوزی هستند، یک جنگل را پیدا کنید و بسوزانید. سرمایه طبیعی زیادی

عبدالرضا بابایی در گفت وگو با تیتر اول، درباره آخرین اقدامات برای اطفای حریق جنگل های شرق مازندران گفت: منطقه آتش گرفته کوهستانی، شیب دار و صعب العبور بود.

فرماندار شهرستان نکا افزود: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر، وضعیت اورژانس، منابع طبیعی، بسیج مردمی منطقه و استفاده از بالگرد آتش سوزی هزار جریب لای در نکا و توسکا چشمه گلوگاه. خاموش شد.

این مسئول با بیان اینکه آتش سوزی اطراف لای نک سطحی بوده است، گفت: در این فصل جنگل خشک، برگریز و مستعد آتش سوزی است. شکارچیان و مسافران در جنگل هستند و در صدد آتش سوزی هستند که بر اثر بی احتیاطی آتش گسترش می یابد و قسمت زیادی از سرمایه های طبیعی را می سوزاند.

بابایی حفظ منابع طبیعی و مواهب خدادادی را ضروری دانست و از مردم خواست: با احترام متقابل به طبیعت و حفظ محیط زیست، انتظار می رود پس از شکار و گذراندن اوقات فراغت در جنگل، آتش روشن شده توسط مردم به طور کامل روشن شود. خاموش می شود تا اگر باد به شکل کوچکی هم بوزد، شاهد آتش سوزی در پهنه جغرافیایی وسیع و نابودی گونه های گیاهی و جانوری نباشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا