بین الملل

بایدن: “موج قرمز” رخ نداد/ تلاش می‌کنم مانع بازگشت ترامپ شوم

رئیس جمهور آمریکا در اولین اظهارات خود پس از برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریکا گفت که همچنان امکان حفظ اکثریت مجلس نمایندگان برای دموکرات ها وجود دارد و «موج قرمز» مانند آن اتفاق نیفتاده است. ادعا شد.

به گزارش تیتر اول، به نقل از الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صبح پنجشنبه به وقت ایران در اولین نشست خبری خود پس از انتخابات میان دوره ای کنگره گفت: ما هنوز از همه نتایج خبر نداریم، اما موج بزرگ قرمز جمهوری خواهان. آنطور که رسانه ها گزارش دادند این اتفاق نیفتاد. دموکراسی در سال های اخیر آزمایش شده است، اما روز انتخابات روز خوبی برای دموکراسی بود.

بایدن گفت: مشارکت در کنگره یک رکورد تاریخی بود. پیام آمریکا این بود که آنها می خواهند از دموکراسی و آزادی انتخاب محافظت کنند

رئیس جمهور آمریکا در عین حال اذعان کرد: واضح است که رای دهندگان به صراحت اعلام کردند که ناامید شده اند و من با توجه به شرایط دو سال گذشته این را درک می کنم.

او همچنین گفت که نسبت به آینده ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری خوشبین است. بایدن گفت: ما نسبت به نگرش مردم آمریکا نسبت به آنچه که به دست آورده ایم خوشبین هستیم. اکثر آمریکایی ها از طرح اقتصادی من حمایت می کنند.

بایدن با تاکید بر اینکه هنوز نتایج نهایی انتخابات مشخص نیست، گفت: آماده همکاری با جمهوری خواهان بدون توجه به نتایج انتخابات هستم. هنوز هم ممکن است دموکرات ها اکثریت مجلس را به دست آورند و ما فقط چند کرسی را از دست دادیم.

وی همچنین تاکید کرد: قصد دارم دوباره برای پست ریاست جمهوری شرکت کنم اما عجله ای برای تصمیم گیری ندارم. من سعی می کنم از بازگشت دونالد ترامپ به ریاست جمهوری جلوگیری کنم.

بایدن در این سخنرانی همچنین درباره مسائل دیگری از جمله جنگ اوکراین و لزوم ادامه کمک به این کشور، رقابت با چین، موضوع تایوان، همکاری ایلان ماسک با طرف های خارجی و مسائل دیگر صحبت کرد.

دکمه بازگشت به بالا