بین الملل

اظهارات دوپهلوی ترامپ درباره خشونت‌های اخیر

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در بیانیه ای که توسط سخنگوی کاخ سفید صادر شد ، گفت: “با توجه به گزارش اعتراضات بعدی ، من خواهان خشونت ، بی قانونی و تخریب هستم.”

وی افزود: من از آن حمایت نمی کنم و این چیزی نیست که ایالات متحده از آن حمایت می کند.

ترامپ که پس از ناآرامی های 7 ژانویه از شبکه های اجتماعی بیرون رانده شد ، روز گذشته به بهانه بازدید از دیوار مرزی تگزاس در مقابل خبرنگاران ظاهر شد و رفتار و سخنرانی خود را در راهپیمایی طرفداران در روز تأیید بایدن در کنگره آمریکا تأیید کرد. به دنبال خشونت نباشید.

از 4 نوامبر ، هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، ترامپ دائماً تقلب در انتخابات را برپا می کند. او ده ها یا صدها دادخواست ضد انتخابات در دادگاه های محلی ، ایالتی و حتی فدرال تشکیل داده است. هیچ کدام به جایی نرفته اند.

او سعی کرد نتیجه را قبل از جلسه انتخابات ملی تغییر دهد ، اما این جلسه در 15 دسامبر برگزار شد و هیچ چیز تغییر نکرد.

رئیس جمهور باخت آمریکا متمرکز بر تلاش برای جلوگیری از نشست مشترک کنگره در 6 ژانویه و ابتدا فشار بر معاون خود ، مایک پنس ، برای بازگرداندن نتایج به ایالات و درخواست مجامع ایالتی برای فرستادن رای دهندگان به رای بود.

پنی با این اقدام مخالفت کرد و سرانجام ترامپ به پیشنهاد مایکل فلین ، اولین مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد وی که در سال 2016 به جرم همکاری پنهانی با روسیه دستگیر شد ، خواستار راهپیمایی در پایتخت آمریکا شد.

وی پس از سخنان فرزندان و برخی از نمایندگان جمهوری خواه ، شخصاً در این راهپیمایی حضور یافت و از مردم خواست تا به كنگره بروند. این چراغ سبز منجر به قیامی از طرفداران وی شد که برخی مانند گروه فاشیست پسران مغرور قبلاً برنامه ریزی کرده بودند.

کنگره چهار ساعت کار را تحویل گرفت و شش کشته و ده ها نفر زخمی کرد.

این اقدام نمایندگان را بر آن داشت تا وی را برکنار و در مجلس نمایندگان تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

311311

دکمه بازگشت به بالا