بین الملل

ترامپ قدرت خود را به جمهوری‌خواهان نشان داد

ونس، نویسنده، جاشوا ماندلا، نامزد محافظه‌کار جمهوری‌خواه را شکست داد. مندل پیش از تایید ونز توسط ترامپ در نظرسنجی ها پیشتاز بود.

برخلاف ترامپ، مت دولان با بیش از 20 درصد آرا در جایگاه سوم و جین تیمکن، رهبر سابق جمهوری خواه اوهایو در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

برخی از جمهوری خواهان واشنگتن، به ویژه رهبر اقلیت سنا، میچ مکونل، امیدوار بودند که نفوذ ترامپ در حزب کاهش یابد و حزب بتواند در انتخابات میان دوره ای امسال و انتخابات ریاست جمهوری 2024 به آینده نگاه کند.

به گفته وب سایت هیل مرتبط با ایالات متحده، ترامپ در حال انجام تعدادی آزمایش مهم است. در جورجیا، او در تلاش است تا فرماندار برایان کمپ را شکست دهد، که به گفته او به اندازه کافی برای تغییر نتایج انتخابات ایالتی 2020 انجام نداده است. او دیوید پرود را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده است. اما از آنجایی که پرودز چندان موفق نبوده است، کمپ احتمالاً دوباره برنده خواهد شد.

او در پنسیلوانیا از مهمت اوز، پزشک مشهور تلویزیون حمایت می کند. تد بد، نماینده راست‌گرای کنگره، کاندیدای مجلس سنای آمریکا در کارولینای شمالی و مورد حمایت ترامپ نیز در نظرسنجی‌ها از فرماندار سابق ایالت پت مک‌کری پیشی گرفت.

چارلز هربستر، نامزد جمهوریخواه نبراسکا از حمایت ترامپ برخوردار است. او در حال حاضر درگیر اختلافات بر سر چندین زن است که به دلیل آزار جنسی محاکمه می شوند.

در حمایت از ولگرد، نامزد هیچ ربطی به ایدئولوژی و سیاست خود ندارد. او فقط از نامزدهایی حمایت می کند که مطیع او باشند.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان با چالش های حقوقی مواجه است. دادگاهی در آتلانتا ترامپ را به تلاش برای برگرداندن پیروزی بایدن در انتخابات جورجیا متهم کرده و از او خواسته در دادگاه حاضر شود.

تماس تلفنی ترامپ ضبط شده است که در آن او براد رافنسپرگر وزیر کشور گرجستان را تحت فشار قرار می دهد تا بیش از 11000 رای به صندوق بیندازد تا ترامپ بتواند از بایدن پیشی بگیرد.

22 نامزد مورد حمایت ترامپ در انتخابات میان دوره ای در اوهایو و ایندیانا پیروز شدند.

ترامپ حقیقت را در حساب اجتماعی «22 به صفر» ثبت کرد تا قدرت خود را نشان دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در شبکه های اجتماعی نوشت: 22 بر 0 در اوهایو و ایندیانا، به همه برندگان بزرگ جمهوری خواهمان تبریک می گویم!

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در ماه مه (اردیبهشت) برگزار می شود.

در انتخابات 8 نوامبر 2022 (17 نوامبر 1401)، 469 کرسی در کنگره آمریکا (شامل 34 کرسی از 100 کرسی سنا و تمام 435 کرسی مجلس نمایندگان) به رأی گذاشته خواهد شد.

جمهوری خواهان برای کسب اکثریت در هر دو مجلس تنها باید پنج کرسی در مجلس نمایندگان و یک کرسی در سنا به دست آورند. این بدان معناست که اگر دموکرات‌ها بخواهند کنترل کنگره را در سال جاری حفظ کنند، شانسی برای اشتباه ندارند.

با 221 کرسی از 435 کرسی مجلس نمایندگان، دموکرات ها اکنون اکثریت مجلس را در اختیار دارند. اما با تنها دو کرسی کمتر در سنا، آنها 48 کرسی از 100 کرسی مجلس نمایندگان و جمهوری خواهان 50 کرسی در سنا دارند، بنابراین حتی یک رای در سنا تعیین کننده است.

در انتخابات 2022، 14 دموکرات و 30 جمهوری خواه در میانه سنا رای خواهند داد.

ترکیب و کرسی هایی که قرار است در این انتخابات به آنها رأی داده شود، مهم هستند، زیرا می توانند بر اکثریت این دو حزب بزرگ ایالات متحده در کنگره تأثیر بگذارند.

علاوه بر این، برخی از اعضای فعلی کنگره قصد ندارند دوباره نامزد شوند، بنابراین تا اکتبر 2021، 29 نماینده کنگره، از جمله پنج نماینده مجلس سنا و 24 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کردند که نامزد نخواهند شد. انتخاب مجدد

17 نماینده از جمله پنج سناتور و 12 نماینده استعفای خود را اعلام کرده اند. هر پنج نماینده بازنشسته سنا جمهوری خواهانی از کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، اوهایو، آلاباما و میسوری هستند و هشت نماینده بازنشسته مجلس نمایندگان دموکرات و چهار نماینده جمهوری خواه هستند.

12 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا برای تصدی این سمت نامزد می شوند. چهار جمهوری‌خواه و سه دموکرات برای انتخابات مجلس سنای آمریکا، یک جمهوری‌خواه و یک دموکرات برای تصدی فرمانداری، یک جمهوری‌خواه برای پست وزیر خارجه، یک نفر برای شهرداری و یک نفر برای پست دادستان کل نامزد می‌شوند.

هیچ یک از اعضای سنای آمریکا نامزد انتخابات نخواهند شد.

311311

دکمه بازگشت به بالا