بهترین های کسب و کارعمومی

انواع تایمر و کنترلر آبیاری

گلها به آبیاری منظم نیاز دارند. اگر مرتب آبیاری شوند رشد بهتری خواهند داشت. بعضی روزها که در خانه نیستیم یا به مسافرت می رویم، برنامه آبیاری گل به هم می ریزد. ممکن است ناپدید شوند یا تغییر رنگ دهند. گل ها زیبایی و روح سبز خانه هستند. وقتی ناپدید می شوند همیشه غم انگیز است. اما یک تایمر آبیاری خانگی مشکل شما را حل کرد.

اکنون همه چیز هوشمند شده است و جهان حول محور محصولات هوشمند می چرخد. آبیاری هوشمند نیز کمک کرده است. در حال حاضر امکان انجام باغبانی آبیاری باغ ها، گلدان ها و غیره وجود دارد. در ادامه با زمان آبیاری گلدان ها و گیاهان آشنا می شوید. اطلاعات لازم در مورد آبیاری اتوماتیک را خواهید یافت و همچنین از انواع زمان آبیاری خانه مطلع خواهید شد تا بتوانید بهترین زمان را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

تایمر آبیاری چیست؟

تایمر آبیاری وسیله ای است که گل ها، گیاهان و باغ ها را در زمانی که شما مشخص می کنید آبیاری می کند. یعنی می توانید تعیین کنید که یک گل یا گیاه هر روز چند بار و برای چند دقیقه آبیاری شود. با تشکر از این، می توانید یک برنامه آبیاری منظم داشته باشید تا گل ها از کمبود آب رنج نبرند. هر تایمر آبیاری می تواند چندین گلدان یا چندین قسمت از باغ شما را آبیاری کند، بنابراین نیازی به خرید چندین تایمر ندارید. یک تایمر با دستگاه های متصل می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمرهای حمام خانگی نیز در مصرف آب صرفه جویی می کنند. هزینه آب مصرفی بالا بوده و هزینه آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری با دست باعث هدر رفتن آب می شود و از آنجایی که تعیین میزان صحیح آب برای هر گل و گیاه مشکل است، آب زیادی هدر می رود. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی مدت و مقدار آب را برای هر گل و گیاه تعیین می کند. آب جلو قطره قطره به گیاهان می رسد و قطره ای از بین نمی رود. اکنون کل کشور و تمام دنیا با مشکل کم آبی مواجه هستند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. عمدتاً به دلیل اینکه بخش زیادی از آب مصرفی در کشاورزی و باغداری است و آبیاری غیر اصولی این عدد را افزایش داده است.

انواع تایمر و کنترلر آبیاری

فصل آبیاری بسته به کیفیت آب شامل سه مرحله است.

فقط مخزن: این نوع تایمر به مخزن فشار ثابت متصل می شود. این مخزن معمولاً بیش از 30 لیتر آب را در خود جای می دهد و فقط برای آبیاری مخزن در دوره های خشک استفاده می شود. یا زمانی که نمی توانید به شیر آب برسید.

اتصال به شیر آب: این تایمر آبیاری به شیر آب متصل است و می تواند فشار آب را برحسب نیاز آب افزایش و کاهش دهد. در این حالت بدون پر کردن مخزن و تنها با اتصال تایمر به شیر تایمر مورد نظر کار می کند.

دارای مخزن و امکان اتصال به شیر آب: این نوع تایمر دارای دو مدل ورودی می باشد. ترکیبی از مخزن و شیر برقی است. برای مواقعی که ممکن است آب قطع شود، می توان از ظرفیت مخزن برای آبیاری گلدان ها استفاده کرد.

یک مخزن مناسب برای آبیاری گلدان های سرپوشیده مناسب است و برای آبیاری باغچه به ظرفیت زیاد یا قوطی آبیاری نیاز دارید.

دو نوع سیستم آبیاری خانگی با توجه به نوع سیستم کنترل وجود دارد:

تایمر آبیاری اتوماتیک: این نوع تایمر دارای سیستم کنترل پیشرفته تری است. یعنی خود ساعت سیستم هوشمندی دارد که با توجه به میزان نور خورشید، دما و همچنین رطوبت هوا و کثیفی زمان مناسب برای آبیاری را می داند. دارای تجهیزات حرفه ای و مناسب برای سمپاشی در محیط عمومی.

زمان آبیاری خودکار: زمان استانداردی که بیشتر توسط مردم و گلخانه ها استفاده می شود، حالت خودکاری است که شما برنامه ریزی می کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی و چگونه کار می کند. تایمر آبیاری Orbit و تایمر آبیاری آبی از مدل های محبوب خودکار هستند.

دو دسته دیگر برای تایمرها در نظر گرفته شده است:

تایمر دیجیتال: دارای نمایشگر دیجیتالی است که ساعات و برنامه های مورد نظر را نشان می دهد. صفحه نمایش تعداد دفعات آبیاری از آخرین تنظیم برنامه و همچنین میزان آب مصرفی و سایر اطلاعات از این قبیل را نشان می دهد. تایمر آبیاری مداری دیجیتال است.

تایمر آنالوگ : این تایمر نمایشگر ندارد و دفعات و مدت آبیاری را با پیچ و ولوم تنظیم می کند. تایمر آبیاری آکوا از نوع آنالوگ می باشد.

تایمر برای آبیاری قطره ای

دو مدل تک و دو نفره وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود آن ها را انتخاب کنید.

مدل تک خروجی: تنها یک خروجی دارد و فقط یک برنامه برای آن در نظر گرفته شده است. این بدان معناست که تمام گل ها و گیاهان شما طبق برنامه آبیاری می شوند.

دو نتیجه مدل: برای هر نتیجه می توانید یک برنامه جداگانه در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر دو طرح گل دارید، یکی برای آبیاری یک بار در روز و دیگری یک بار در هفته، می توانید 24 ساعت برای یک سوراخ و یک هفته برای یک سوراخ در نظر بگیرید و هر سوراخ را به گلدان مورد نظر وصل کنید.

بسته به نوع برنامه ای که از تایمر انتظار دارید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا