حوادث

انهدام باند بزرگ هک ۳۰۰۰ حساب ایستاگرام

فرمانده پلیس تهران بزرگ از شکست یکی از بزرگترین باندهای دسترسی غیرمجاز در شبکه های اجتماعی شهروندان با بیش از 3000 مدعی خبر داد.

به گزارش تیتر اول ، سردار حسین رحیمی در این باره گفت: در پی نبال پس از اعزام چند صد شهروند تهرانی به پلیس پایتخت فتا برای دسترسی غیر مجاز به حساب های کاربری آنها در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام ، در دستور کار فتا قرار گرفت. پلیس پایتخت ..

وی ادامه داد: این افراد گزارش دادند که حساب های آنها مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته و مورد سوءاستفاده قرار گرفته است ، بنابراین در قسمت گزارشات از مخاطبین و دنبال کنندگان خود درخواست ودیعه کرده اند و در مواردی این پول واریز شده است. کارشناسان پلیس فتا در تهران بزرگ کار تخصصی خود را آغاز کردند و با تحقیقات فنی و جرایم سایبری توانستند آثار جنایتکاران را در فضای مجازی و واقعی شناسایی کنند. در همان زمان ، آنها در خارج از تهران دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شدند. طی تحقیقات اولیه ، حدود 700 مورد در تهران بزرگ شناسایی شد. تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

وی افزود: جنایتکاران پس از حضور در پلیس فتا با تصور اینکه هیچ اثری از خود باقی نگذاشته اند ، همه چیز را تکذیب کردند ، اما وقتی مدارک دیجیتالی جمع آوری شده توسط پلیس را مشاهده کردند ، به جرم خود اعتراف کردند و اظهار داشتند که بیشتر قربانیان ما انسان هستند. آنها از رمزهای عبور ساده و قابل حدس مانند شماره تلفن همراه استفاده کردند.

رحیمی با اشاره به لزوم فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای برای حساب های شبکه های اجتماعی ، به شهروندان توصیه کرد هنگام کار در شبکه های اجتماعی به تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی احترام بگذارند و از به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساب خود با دیگران خودداری کنند. اگر پیامی را از دوستان یا آشنایان خود درخواست واریز در شبکه های اجتماعی دریافت می کنید ، قبل از واریز وجه با استفاده از وسایل دیگر ، مانند تماس ، حتماً محتوای پیام را بررسی کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا