جامعه

خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی

رئیس پلیس ویژه فتح شرق استان تهران از دستگیری یک کلاهبردار فیشینگ که با ارسال پیامک جعلی موسوم به اطلاعیه قضایی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش تیتر اول، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتح غرب استان تهران قرار گرفت. .

سلطان آبادی با اشاره به اظهارات شکات افزود: بنابر اظهارات شاکیان پس از دریافت پیامک جعلی با عنوان “اعلام الکترونیکی سامانه ثنا”، برای مشاهده متن اطلاعیه، روی لینکی در پیامک کلیک کردند که این افراد در آنجا بودند. درخواست اطلاع رسانی کرد. آنها به دلیل وضعیت اطلاع رسانی باید مبلغی را پرداخت کنند و به این بهانه وارد درگاه جعلی بانکی شده و مشخصات کارت بانکی خود را وارد کردند. این افراد پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود متوجه سرقت اطلاعات و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و روش های پلیسی هویت متهم را شناسایی کردند، گفت: در ادامه ماموران با هماهنگی مقام قضایی این فرد را در مخفیگاهش دستگیر و به تعقیب قضایی بین المللی معرفی کردند. پلیس فتا

رئیس پلیس ویژه فتح شرق استان تهران با اشاره به بازجویی از متهم گفت: متهم در بازجویی ابتدا منکر ارتکاب جنایت شد اما پس از مواجهه با اسناد و مدارک جمع آوری شده اعتراف کرد جنایت خود را انجام داد و گفت که با سوء استفاده از عدم صحت افراد، اقدام به ارسال پیامک تحت عنوان سامانه ثنا کرده و پس از هدایت افراد کلاهبردار به صفحات جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی آنان را به سرقت برده و از حساب افراد برداشت غیرمجاز انجام می دهد.

سلطان آبادی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده گفت: این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم همراه با تکمیل پرونده به دادسرا اعزام شد.

وی به ساکنین هشدار داد: هرگونه پیامک حاوی اخطاریه قضایی سامانه صنعا و غیره. اطلاعات، ارسال با شماره تلفن های شخصی تنها یک ترفند برای کلاهبرداری از شهروندان است، بنابراین شهروندان به شماره پیامک های ارسالی توجه کنند. پیام هایی که حاوی لینک های ارجاع هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا