استان ها

افتتاح پارک آبی تا پایان سال؛ ۵۰ دستگاه وَن خریداری شده است

صبح ساحل نوشت: شهردار بندرعباس وی با بیان اینکه هدف از بازدید از پروژه ها بررسی اقدامات شهرداری و پیشرفت فیزیکی طرح های اعضای شورای شهر بندرعباس بوده است، افزود: 206 میلیارد تومان ارزش پروژه هایی است که به بهره برداری رسیده است. سال گذشته. 845 میلیارد تومان ارزش پروژه های در حال ساخت است.

نوبانی با بیان اینکه تکمیل پروژه های ناتمام یکی از اولویت های شهرداری است، گفت: نباید پروژه های مدیران قبلی را که اصولی بوده رها کنیم. این پروژه ها سرمایه مردم و شهر است و من به عنوان مدیر مسئول هستم. برنامه نباید با تغییر مسئول آسیب ببیند.

وی با اشاره به اینکه شورا کاملاً در کنار شهرداری و همکار است، گفت: پروژه بلوار ساحلی بزرگترین پروژه شهرداری است که 110 متر عرض، 2 بلوار 14 متری، 6 متر پیاده روی و دوچرخه سواری دارد. . این پروژه در سه فاز ساخته شده است که فاز اول آن 4.2 کیلومتر است که با تزریق منابع مالی امیدواریم تا شش ماه یا یک سال آینده به بهره برداری برسد.

شهردار بندرعباس وی افزود: مرحله دوم این پروژه نیازمند احداث پل است که بیش از 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نوبانی با بیان اینکه شهرداری حدود 500 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است، گفت: در شرایط فعلی و با توجه به گرانی مصالح، عملکرد قابل قبولی در جذب پیمانکاران داشتیم. تزريقات مالي براي كاركنان تا حد امكان توسط دولت محلي انجام شد. همچنین امیدواریم توسعه راه و محیط زیست و استانداری زودتر به تعهدات خود در حوزه پروژه بلوار شرقی عمل کنند.

با توجه به بلوار شهید رجایی این مسئول تصریح کرد: این پل بلوار شهید رجایی را به بزرگراه شهید رجایی متصل می کند و از ازدحام ترافیک در غرب شهر می کاهد. پروژه مذکور تا یک سال و نیم آینده افتتاح خواهد شد.

شهردار بندرعباس وی گفت: تقاطع مهرگان 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، دردگ برای این پروژه به مدت یک سال و نیم قرارداد بسته و پیمانکار کار را تجهیز کرده است.

وی با اشاره به اینکه روشنایی تپه پارک پنجه علی تا چهارشنبه 18 آذرماه به اتمام می رسد، افزود: برنامه های خوبی برای منطقه داریم. اقدامات اولیه برای نصب زیپ لاین و پل معلق در تپه پارک پنجه علی در حال انجام است. امیدواریم این دو طرح در دهه آینده عملیاتی شود. هزار باغ نیز در نظر گرفته شده است. امیدواریم با سرمایه گذار به توافقات لازم برسیم.

به گفته نوبانی، در نظر داریم 20 هکتار از این منطقه را برای کاشت درختان بومی و مثمر و ایجاد پارک جنگلی بکاریم.

شهردار بندرعباس وی با اعلام اینکه در حال ایجاد محوطه نگهداری و تعمیر پارک ها با نظارت معاونت عمرانی شهری شهرداری هستیم، درباره ایستگاه های اتوبوس شهر گفت: قرارداد سرمایه گذاری به مدت 10 سال با قرارداد منعقد شد. شرکت سال ها پیش و اکنون در نهمین سال قرارداد خود است. طبق قرارداد مذکور، قرار بود این ایستگاه ها در دو قسمت مورد استفاده قرار گیرد که یک قسمت خدمات رسانی به مردم (غیر فروش میوه و خشکبار) و قسمت دیگر تامین صندلی و وسایل خنک کننده. مذاکرات حقوقی با پیمانکار همچنان ادامه دارد، امیدواریم بتوانیم به نفع مردم به تفاهم برسیم.

نوبانی به حوزه حمل ونقل پرداخت و افزود: 10 دستگاه اتوبوس اسکانیا و 14 دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزلی. در مجموع 24 دستگاه خریداری شده در سال گذشته; شهرداری قول داده تا پایان امسال تحویل دهد.

شهردار بندرعباس از خرید 50 دستگاه وانت جدید خبر داد و اعلام کرد: 50 دستگاه وانت با 25 درصد سهم شهرداری و 75 درصد کمک بلاعوض دولتی خریداری شد. تقریباً 22 میلیارد تومان قسمت پرداختی شهرداری بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که قبلا اهالی استفاده از مینی بوس در وسایل نقلیه عمومی را دوست نداشتند، توضیح داد: سعی کردیم از کمک بلاعوض دولتی استفاده کنیم. استاندار هرمزگان با اختصاص 4 درصد اعتبار برای نوسازی و خرید 600 دستگاه تاکسی موافقت کرد.

نوبانی با تاکید بر اینکه صنایع می توانند نقش بیشتری در پروژه های عمرانی شهرستان داشته باشند، گفت: بزرگترین حوض خشک (آبنما) بازی کودکان در حوزه اصلاح و تربیت در حال طراحی است.

شهردار بندرعباس افزود: پروژه پارک آبی بندرعباس پیشرفت خوبی داشته و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

دکمه بازگشت به بالا