حوادث

منع سراسری، تردد در جاده‌های کشور را ۴۰ درصد کاهش داد

بیش از 10 روز از تصویب ممنوعیت تردد بین المللی جاده ای در سطح کشور می گذرد و اجرای این طرح فردا (6 شهریور) حداقل به مدت 24 ساعت ادامه خواهد داشت. ترافیک

سرهنگ احمد شیرانی در گفت وگو با تیتر اول وی با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت تردد بین شهری در جاده های سراسر کشور ، گفت: آمارهای ما کاهش قابل توجهی در تردد در جاده های عمومی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد ، بنابراین برخی از جاده ها به طور کلی از برنامه تا در پایان روز گذشته ترافیک بیش از 80 درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ، تردد در جاده چالوس 82 درصد ، تردد در جاده مشهد 45 درصد ، تردد در بزرگراه تهران-کما 70 درصد ، تردد در بزرگراه قزوین-رشت 80 درصد و آمار مربوط به کاهش یافته است. جاده های دیگر. “سفر به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: آمار ترافیک شامل کلیه تردد خودروها اعم از ناوگان حمل و نقل عمومی ، کامیون و آمبولانس و … است. اگر قرار است آمار خودروهای شخصی محاسبه شود ، مطمئناً میزان کاهش از درصد های گزارش شده بیشتر خواهد بود ، اما در حال حاضر ، آمار همه خودروها گزارش می شود.

شیرانی با بیان اینکه در پایان تعطیلات میزان سفر در جاده ها نیز اندکی افزایش یافت ، گفت: این موضوع مربوط به خودروهای شخصی نبود بلکه در پایان تعطیلات خودروهای عمومی ، بار و. .. در جاده ها افزایش یافت.

وی با تأکید بر اینکه پلیس حداقل تا نیمه شب جمعه (26 سپتامبر) مانع سفر و بازگشت خودروها به مبدا می شود ، گفت: اگر ستاد ملی تاج تصمیم جدیدی بگیرد ، ما این کار را خواهیم کرد. می دویم ، وگرنه از 6 سپتامبر ، محدودیت های ترافیکی مانند قبل و بر اساس رنگ بندی تاج شهر است ، یعنی خودرو از شهرهای قرمز و نارنجی با پلاک محلی و خودرو با پلاک خارجی خارج می شود. وارد شهرهای قرمز خواهد شد.. نارنجی ممنوع می شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین درباره متوسط ​​کاهش تردد در معابر عمومی گفت: طبق آمار ، تا پایان روز گذشته ، کل تردد در تمام معابر عمومی 40 درصد کاهش یافته است و اگر از فقط خودروهای شخصی را در نظر بگیریم. “کاهش بیشتر از این درصد خواهد بود. همچنین ، ترافیک تعطیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش بیشتری داشته است.

شایان ذکر است که برنامه ای برای ممنوعیت تردد جاده ای در سراسر کشور از روز یکشنبه (15 اوت) در حال اجرا است و پلیس به خودروها اجازه نمی دهد در جاده ادامه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا