استان ها

از جشنواره هزار ایده تا رقابت ۲۰۰ تیم در کرسی‌های آزاداندیشی

گروه استانی خبرگزاری آنا; دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در سال گذشته 10 درصد افزایش تعداد دانشجویان را تجربه کرد. برگزاری جشنواره های سراسری شعر متولدین کعبه، بهره برداری از مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد مشهدبرگزاری 1000 ایده جشنواره، راه اندازی مرکز اسناد، جوایز دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، کتابخانه ها و موزه ها نیز از رویدادهای مهم تکمیل شده توسط واحد مشهد در سال 1400 بود.

دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با 11 واحد دانشگاهی، 6 مرکز دانشگاهی، هشت دانشکده مهارت و کارآفرینی، 60 هزار دانشجوی فعال، 2648 دانشجوی بین المللی، دو بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی، بیش از 355 آزمایشگاه، 143 کارگاه تخصصی، هشت مرکز تحقیقاتی. و یک پژوهشکده، 6 مرکز رشد و مرکز فناوری و …. به عنوان مرکز آموزش عالی شرق کشور شناخته می شوند.

دانشگاه اسلام مشهد یکی از اولین واحدهای دانشگاهی است که در آذرماه 1361 تأسیس شد و با 167 دانشجو در سه رشته در آنلاین 1362 حرکت پژوهشی خود را آغاز کرد و در تیرماه 1379 به دانشگاه جامع ارتقا یافت. این دانشگاه عضو دومین مجمع عمومی انجمن بین المللی دانشگاه های جهان اسلام (کوالالامپور، آوریل 2001) است.

واحد مشهد دارای هفت دانشکده، یک گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین المللی است و 34000 دانشجو در 353 رشته در دانشگاه های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و حرفه ای و تخصصی تحصیل می کنند.


بیشتر بخوانید:

در دستور کار، پروژه “هر استاد یک هسته فناوری است” / محصولات دانش بنیان و تجاری سازی ایده های فناورانه در اولویت 1401 قرار دارد.

دبیرستان تغذیه مورد تایید برای صدور مجوز / مدرسه مهارت های موبایل و تعمیرات دیجیتال


خبرنگار آنا در گرامیداشت آغاز سال 1401 با محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در خصوص مهمترین فعالیت ها و دستاوردهای این دانشگاه در سال گذشته و مهمترین برنامه های این دانشگاه گفت و گو کرد. دستور کار دانشگاه در سال 1401 که می توانید در مورد آن بیشتر بخوانید.

افزایش 10 درصدی تعداد دانش آموزان

آنا: خراسان رضوی در سال 1400 چگونه به دانشگاه آزاد اسلامی و واحد مشهد رفت و با شیوع کرونا چه اقداماتی در حوزه پزشکی انجام شد؟

مرادی: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در سال گذشته با بهینه سازی موضوع آموزشی و پژوهشی، ارتقاء و اجرای موثر امکانات و خدمات دانشگاهی برای جذب دانشجو به گونه ای بود که در سال 1400 تعداد دانشجویان افزایش و 10 درصد افزایش یافت. استان جایگاه بالایی را در کشور به خود اختصاص داده است.

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به عنوان واحد جامع و مرکزی در استان خراسان رضوی در رتبه بندی 26 دانشگاه رتبه اول را کسب کرد.

راه اندازی و راه اندازی مرکز همگانی واکسیناسیون یکی از ارزشمندترین فعالیت های دانشگاه آزاد مشهد در سال گذشته بود که به منظور ایجاد نقشه ای برای رسیدگی به مشکلات کشور با سرعت و حکمرانی جهادی و نظم و ترتیب خوب در دانشگاه انجام شد. ارگان های دیگری نیز وجود داشت و علاوه بر افزایش سهمیه واکسیناسیون، بخش زیادی از جمعیت علاوه بر جامعه هدف دانشگاه در این مرکز واکسینه شدند.

بزرگترین مرکز واکسیناسیون و یکی از بزرگترین مراکز واکسیناسیون مشهد از مرداد تا پایان آذر ماه سال 1400 در سالن ورزشی شهید جوانمرد قصاب دانشگاه آزاد اسلامی مشهد فعالیت داشت.

تشکیل ستاد کرونا از 24 اسفند 1396، تفکیک گروه های پرستاری و مامایی از گروه های پزشکی در قالب دانشکده مستقل، برنامه ریزی برای اخذ مجوز و جذب فارغ التحصیلان پرستاری و مامایی، امضای تفاهم نامه با فارابی، شهریور، شهریور کامیاب. ، آریا، 22 بیمارستان بهمن و ابن سینا از جمله فعالیت های گروه پرستاران و ماماها در سال گذشته بود که فضاهای آموزشی برای دوره های کارورزی دانشجویان ایجاد کرد.

از جشنواره هزار ایده گرفته تا 200 مسابقه تیمی برای مکان های آزاد اندیشی

دانشکده پیراپزشکی در سال گذشته نیز با فعال سازی رشته رادیولوژی و عمل، انعقاد تفاهم نامه با بیمارستان های نظامی، تامین اجتماعی و بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گام های موثری در زمینه کارورزی دانشجویان برداشت.

بیمارستان آریا دانشگاه آزاد مشهد نیز موفق به دریافت مدرک از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خرید تجهیزات سرمایه ای، اجرای طرح های عملیاتی از جمله پروژه های اکسیژن رسانی، بازسازی بخش نوزادان و LDR و زایشگاه، تخت دیالیز شد. پروژه ارتقاء واحد CCU و CSR و نصب دستگاه های پلاسما گام های ارزنده ای در حوزه پزشکی برداشته است.

بیمارستان 22 بهمن آزاد اسلامی دانشگاه مشهد نیز خدمات ارزنده ای از جمله همکاری با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارائه خدمات به بیماران عروق کرونا ویروس به عنوان کلینیک سطح 2 و بخش پذیرش، شناخت بیمارستان را ارائه می کند. اعتباربخشی و اجرای آموزش برنامه ها از طریق یک فرآیند آموزشی مناسب.

برگزاری رویداد ملی، گام دوم در حوزه پژوهش

آنا: فعالیت ها و شاخص های برجسته در حوزه پژوهشی واحد مشهد را شرح دهید.

مرادی: برگزاری رویداد سراسری گام دوم، مهم ترین فعالیت دانشگاهی در این حوزه در سال گذشته، جشنواره هزار ایده در واحد مشهد بود. در این جشنواره 181 ایده فناورانه به ثبت رسید که 45 ایده مورد ارزیابی قرار گرفت و در خرداد 1301 در مرحله دوم کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی تهران راه یافت.

دانشکده پیراپزشکی واحد مشهد اقدامات موثری را برای آموزش دانشجویان برای راه اندازی رادیولوژی و اتاق عمل، عقد قرارداد با بیمارستان های ارتش، تامین اجتماعی و بیمارستان های بیمارستانی انجام داده است.چاپ مقالات 400 نفر از اساتید بین المللی واحد مشهد، ارتقای مرکز تحقیقات زیست شناسی به سطح ملی و راه اندازی مرکز تحقیقات هوشمند با شرکت برق، مرکز اسناد و موزه های استان و تفاهم نامه با آستانه کودس. مرکز اسناد رضوی و کتابخانه و مرکز اسناد کتابخانه ملی و ارتقای اعتبار علمی دو مجله علمی دانشگاهی با انجام بیش از 1445 پایان نامه کارشناسی ارشد و دفاع از پایان نامه در نظام پژوهشی و سه پیش دفاع متمرکز. دوره های امسال برای 151 دانشجوی دکتری و بیش از 2000 گرایش تحقیقاتی در قالب دو برنامه حاشیه نشینی و طرح پایش بخش گوگرد، انعقاد قراردادهای مختلف خدمات آزمایشگاهی در آزمایشگاه همکار و انتخاب آزمایشگاه اعتباربخشی راده و انتخاب این آزمایشگاه به عنوان بهترین. . آزمایشگاه در کشور به عنوان بخشی از فعالیت های ارزشمند پژوهشی و فناوری این دانشگاه در سال 1400 بود.

انعقاد تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی، اتاق قلب و معدن قلب، سنگان خواف، شهرداری، پالایشگاه خانگیران و خودرو ایران و انعقاد قراردادهای فوق برنامه در رشته های مهندسی و علوم پایه، برگزاری بیش از 10 رویداد بین المللی، 300 رویداد ملی و نمایشگاه های استانی، 11 مسابقه، 200 کرسی تخصصی و 200 صندلی تبلیغاتی، انتشار بیش از 390 مقاله ISI و 180 مقاله با تایید وزارتخانه ها، مورد تایید هیات علمی و دانشجویان دانشکده فنی استان، ساماندهی 80 مطالعه. مراکز در قالب یک رویداد دانشگاهی سطح دوم و دریافت 750 ایده از تعدادی استارت آپ. دانشگاه ایده آرا در قالب رویداد فاز دوم و ارائه 80 ایده منتخب از مشهد به سطح استانی و کشوری، انتخاب چند پژوهشگر برجسته از فهرست 2 درصد پراستناد واحد مشهد، از جمله چندین هیئت علمی در فهرست برجستگان آزاد اسلامی. دانشگاه و کسب رتبه دوم برای دومین سال متوالی در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور. فعالیت ارزشمندی در پژوهش و فناوری این دانشگاه.

پرداخت وام 16 میلیارد تومانی

آنا: آیا در سال گذشته فعالیت های چشمگیری در حوزه توسعه و رونق منابع انجام شد؟

مرادی: بله، پرداخت حدود 10 میلیارد تومان مزایای بازنشستگی به کارگران بازنشسته تا پایان بهمن 1400، حدود 16 میلیارد تومان وام به همکاران (اعم از کارکنان و معلمان) در قالب صندوق پس‌انداز، تملک و تعمیر مسکن، تغییر مسکن. وضعیت 63 کارکنان قراردادی با آزمایشی رسمی با تایید اداره مرکزی اداری سازمان مرکزی، تعیین تکلیف نیروی ساعتی بدون مجوز و تغییر وضعیت در شرکت، تغییر و تحول ساختار. فوق العاده کارآمدی کارکنان، پرداخت خدمات بانک رسالت برای 300 نفر، ثبت نام 1400 نفر از همکاران فعال و بازنشسته در شهرک های مسکن کارکنان گلبهار، تشکیل فوری ستاد اسکان نوروزی سه روزه و آماده سازی اسکان. اقدامات رفاهی همکاران در سال گذشته توسط معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد مشهد.

ادامه تأسیس مدارس موضوعی

آنا: برخی از فعالیت های اصلی در آموزش و تحصیلات تکمیلی چیست؟

مرادی: آغاز آماده سازی رشته های تحصیلی در کلیه مقاطع تحصیلی بر اساس سند تنظیمی، ارائه بخشنامه های الف و ب برای معلمان پس از طی سه مرحله اخطارهای لازم و در نهایت تغییر وضعیت اساتیدی که در طول دوره ثبت نام نکرده اند. درس در این دوره با هماهنگی حراست دانشگاه در گروه های مرتبط با مدیریت صلاحیت عمومی اساتید و انجام مصاحبه علمی، طرح مجوز هیئت علمی در قالب سند تحول و تفاهم نامه آزمون با همکاری دفتر نماینده. و بسیج اساتید استان.تحصیلات و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد.


بیشتر بخوانید:

رکورد 1400 در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به طور خلاصه / آمار دانشجویان به 21000 رسید

توسعه طرح های کشاورزی در اجرای دانشگاه آزاد اسلامی


در نظر گرفتن کدهای رایج در استان برای ایجاد کلاسهای تجمیعی برای کاهش هزینه های تحصیل در استان، ایجاد دانشکده موضوعی در واحدهای استانی بر اساس سند، پیرو بازنشستگی اساتید با شرایط سنواتی و بازنشستگی. با در نظر گرفتن علایق و اولویت‌های گروه‌های دانشگاهی از دیگر فعالیت‌های این حوزه تلاش برای رفع مشکلات و کاستی‌های دانشجویان غیرایرانی و نیز توسعه و پیشرفت علم و فناوری چاپ مبتنی بر علم بوده است. تحصیلات و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد.

جشنواره بزرگ و ملی شعر کعبه را برگزار می کند

آنا: چه فعالیت های بزرگی در حوزه فرهنگی دانشگاه و دانشجویی انجام شد؟

مرادی: با توجه به اینکه فعالیت های فرهنگی دغدغه مهم دانشگاه است، فعالیت های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است. برگزاری جشنواره های بزرگ و ملی شعر کلم یک رویداد بزرگ فرهنگی بود. شبکه سازی دانشجویان فعال در فضای مجازی، میزبانی بیش از 100 رویداد و 200 تیم کرسی آزاد اندیشی در مسابقات تیمی چهار نفره، شبکه سازی مشاوران فرهنگی و اساتید جهاد فرهنگی دانشگاه و بحث جدی در مورد اردوهای زیارتی کارکنان به عنوان اردوهای خارج از استان. ای-علیات) از فعالیت های مهم فرهنگی دانشگاه است.

از دیگر فعالیت های مهم فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی می توان به فعالیت های دبیرخانه مهدویت و بیش از 80 فعالیت در قالب سخنرانی، همایش، مسابقه، تولید محتوا و … اشاره کرد. فقط در یک ماه تا نیمه شعبان و جشن های بزرگ خانوادگی دانشگاه آزاد. مشهد برگزاری جشنواره های مختلف با بیشترین تعداد شرکت کننده در بین استان های کشور، کارگاه های مهارت آموزی، طرح های بزرگ مهرورزی و مهرورزی مؤمنانه و اجرای فعالیت های جهادی، طرح بصیرت مقدس و طرح اندیشه اسلامی را برشمرد.

در حوزه دانشجویی نیز عمده فعالیت ها آماده سازی و به روز رسانی خوابگاه ها برای حضور دانشجویان، جداسازی امور دانشجویی واحد مشهد از واحد علوم پزشکی، تشکیل جلسات شورای تعامل دانشجو و دانشگاه و آنها بوده است. هماهنگی این زمینه.

انتهای پیام/4103/4062/

دکمه بازگشت به بالا