اقتصادی

ارسال درگاه بانکی فیشینگ از سوی فروشندگان کالا

ذینفعان به دلیل تقلب هنگام طراحی و بارگذاری پیوندهای فیشینگ ، کاربران را به ورود به صفحات پرداخت جعلی ترغیب می کنند ، بنابراین قبل از پرداخت ، باید صحت درگاه پرداخت و آدرس اینترنتی آن را تأیید کنید.

به گزارش تیتر اول ، به دلیل افزایش بیماری کرونا ویروس قلب در کشور ، بسیاری از شهروندان برای فروش کالاهای جدید و دست دوم خود از سایت های کمیاب استفاده می کنند و کلاهبرداران با ارسال صفحات جعلی تبلیغات تبلیغاتی برای کلاهبرداری از این مشکل سو استفاده می کنند.

ذینفعان با طراحی و بارگذاری لینک های افزونه تبلیغات جعلی و مواردی از این دست ، کاربران را به ورود به کلاهبرداری پرداخت جعلی فریب می دهند. بنابراین ، قبل از اینکه حتی مبالغ بسیار کمی را پرداخت کنید ، از اصل بودن درگاه پرداخت و آدرس اینترنتی آن اطمینان حاصل کنید تا در دام سایت های جعلی نیفتید.

علی رغم هشدارهای پلیس ، مجرمان اینترنتی به سو to استفاده از شهروندان ادامه می دهند. پلیس FATA با ارسال صفحات جعلی پرداخت در فضای مجازی و ترفندهای مختلف کلاهبرداری در فضای مجازی در خریدهای مجازی ، نسبت به کلاهبرداری هشدار داده است و این که قبل از تماس و ملاقات با شخصی برای خرید کالا ، نام ، تولید کننده و هرگونه اطلاعات دیگر در مورد نحوه بدست آوردن آن با جستجو در اینترنت را پیدا کنید و از قیمت تقریبی آن مطلع شوید.

قیمت بیش از حد پایین نیز می تواند یک ترفند برای تحریک مردم و عجله برای خرید سریع کالا باشد ، بنابراین هنگام خرید کالا بهتر است مطمئن شوید که هیچ سرقت وجود ندارد. قبل از انجام معامله و پرداخت هزینه ، ابتدا شماره تلفن و آدرس شرکت کننده در معامله را بررسی کرده و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

وی افزود: پیوندهای ارسالی از طرف فروشنده ممکن است درگاه فیشینگ بانکی باشد ، بنابراین قبل از واریز وجه با استفاده از این پیوندها ، از فیشینگ بودن درگاه بانکی ارسالی اطمینان حاصل کنید. اگر فروشنده کالا اطلاعات شخصی یا بانکی خود را ارائه داده باشد ، دلیل نمی شود که به او اعتماد کنید ، ممکن است اطلاعات شخص دیگری را فاش کرده باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا