استان ها

ارسال برگزیده‌های صنایع‌دستی برای دریافت آنلاین اصالت بین‌المللی به ازبکستان

مدیرکل دفتر ملی آموزش و ترویج صنایع دستی گفت: تعدادی از آثار برگزیده با آنلاین اصالت ملی برای جوایز بین المللی سال آینده به ازبکستان و بخارا ارسال می شود.

به گزارش تیتر اول، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، ویدا توحدی روز یکشنبه 19 دی ماه در ششمین مراسم دادگاه داوری آنلاین صنایع دستی کشور در منطقه غرب کشور گفت: کشور. کرمانشاه: برچسب کیفی 9 جلسه ارزیابی تمبر ملی اصالت صنایع دستی، آثار استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان را دریافت می کند.

مدیرکل دفتر ملی آموزش و ترویج صنایع دستی افزود: در این مدت 9 منطقه را در سراسر کشور انتخاب و به استان های واجد شرایط داوری اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این رویداد تمرکززدایی حوزه ارزشیابی و استفاده از فرصت اساتید و هنرمندان برجسته استانی بود.

تویدی گفت: آنلاین اصالت، ارائه زیرساخت های تولید صنایع دستی به دولت است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت، حفظ اصالت، اشتغال مردم منطقه و ارتقای جایگاه رده ها دارد. .

وی گفت: با دریافت آنلاین اصالت در آینده آثاری تولید خواهد شد که استانداردهای لازم را داشته باشند تا بتوان با ارتقای کیفیت برای توسعه فروش داخلی و صادرات برنامه ریزی کرد.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی کشور از برنامه ریزی برای راه اندازی سایتی برای ارزیابی تمبر ملی صنایع دستی در سال های آینده خبر داد و گفت: برنامه داوری نیز به صورت سیستمی ساماندهی می شود.

وی افزود: تعدادی از آثار برگزیده که در سال های اخیر آنلاین اصالت دریافت کرده اند نیز برای ارزیابی بین المللی به ازبکستان و شهر بخارا ارسال خواهند شد.

تویدی گفت: مرحله اول ارزیابی در پایان بهمن ماه انجام می شود، اما در ابتدای سال 1401 قطعاً داوری بین المللی در ازبکستان برگزار می شود.

مدیرکل دفتر آموزش و گسترش صنایع دستی در خاتمه تصریح کرد: تاکنون از 127 اثر مرحله اول 58 اثر انتخاب شده و به آنلاین داوری بین المللی ارائه می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا