حوادث

احتمال وقوع زلزله شدیدتر در تهران وجود دارد/ 10 درصد مردم هم آموزش زلزله ندیدند/ آمار کرونا در تهران افزایش یافته است

اخبار آفتاب:

رضا کرمی محمدی در مورد تحلیل نیروی پس از زلزله صبح روز جمعه در تهران افزود: هیچ گزینه و مطالعاتی وجود ندارد که نشان دهد زمین لرزه ها قابل پیش بینی است و همه آنچه ما می بینیم حرکات گسل و فعال سازی آنها است. این نشان می دهد که یک زمین لرزه قوی تر امکان پذیر است و ما باید برای آن آماده شویم ، اما اینکه آیا این پس لرزه ها باعث ایجاد یک زمین لرزه قوی تر می شوند ، قابل تأیید یا انکار نیست.

وی با بیان اینکه مقدمات زلزله سه روزه در تهران در روز جمعه لغو شده است ، گفت: ما همانطور که در سه روز اول پس از زلزله در حالت آماده باش نیستیم ، اما از نظر ذهنی اکنون همه آماده هستیم. و به طور کلی آمادگی وجود دارد.

به احتمال زیاد تهران زمین لرزه قوی تری خواهد داشت / 10٪ از مردم تحصیل در مورد زلزله ندیده اند / آمار تهران در تهران افزایش یافته است

به گفته سخنگوی شورای شهر ، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در پاسخ به این سؤال كه تنها 10 درصد از جمعیت تهران آموزش مربوط به زمین لرزه دیده اند. تصمیم کلیتری لازم است. ما در چندین جلسه چندین بار ملاقات کرده ایم که رادیو و تلویزیون باید در آموزش مردم جدی تر باشند. ما حتی با رادیو و تلویزیون قرارداد داریم و شهرداری در حد امکان وظیفه خود را انجام می دهد ، اما رادیو و تلویزیون باید در این زمینه فعال تر باشند و یک بخش آموزشی خاص را در لیست برنامه های خود گنجانده تا آسانتر و ارزان تر پیشرفت دانش مردم انجام شود. و آنها آموزش های لازم را در طول و بعد از زلزله دریافت می کنند.

وی ادامه داد: گفته می شود ده درصد افراد آموزش دیده زیاد هستند زیرا آموزش ها بسیار کم است. به عنوان مثال وقتی مردم هنگام وقوع زلزله در خیابان ها می روند و آنها آماده نیستند و از طرف دیگر ، مسئولان نگران اطلاع رسانی به مردم هستند ، هیچ مشکلی با آن وضعیت نخواهد داشت. از یک طرف خطر زمین لرزه وجود دارد و از طرف دیگر ما در حال تدریس نیستیم و منتظر وقوع بحران دیگری هستیم و این همان سیستم مدیریت بحران قدیمی و پنجاه ساله است که ما اتخاذ کرده ایم.

کرمی محمدی ، از سوی دیگر ، به استفاده روز افزون از نرم افزارهای آماده شهر توسط مردم اشاره کرد و گفت: “تا زمان وقوع زلزله در تهران ، کمتر از هزار نفر برنامه شهری آماده را نصب کرده بودند که اخیراً به 30 هزار پرونده رسیده است.”

وی گفت: “ما مشمول تصمیمات ستاد تاج گذاری هستیم ، اما تعداد پرونده های در تهران اندکی افزایش یافته است و به احتمال زیاد افزایش می یابد.” توجه به احیای ده روز گذشته است.

وی گفت: با بازسازی کامل مدارس و دانشگاه ها ، این احتمال وجود دارد که شاهد افزایش روند بیماری در تهران باشیم اما به نظر می رسد در کل اقدامات ما مؤثر بوده است.

کرمی محمدی با اعلام اینکه ما به ستاد آنتی کورونا اطلاع داده ایم که همه دفترها دارای خدمات شهری در اختیار آنها هستند ، گفت: بسیار کم استفاده می شود ، ما همه کارهای دیگری را که باید انجام دهیم انجام می دهیم ، اما مشکل کورونا مانند زلزله است و هیچ کس واقعاً نمی داند چه خواهد شد ، بنابراین آمادگی کلی وجود دارد.

وی در رابطه با پیشنهاد افزایش ساعت کار گفت: در حال حاضر با توجه به احتمال حضور کرونا در کشور مدت طولانی و احتقان و احتقاناتی که در پایتخت ایجاد کرده است با مشکلات زیادی روبرو هستیم. اولا ، گسترش تاج در یک کشور می تواند طولانی مدت باشد و از طرف دیگر عدم اجرای طرح ترافیک باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا می شود و پیامدهای مختلفی در این زمینه به وجود می آید.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران ادامه داد: “تمدید لغو طرح ترافیک عواقب دیگری را برای مشکل فعلی به همراه خواهد داشت و مشکلات دیگری را به دنبال خواهد داشت. یکی از مشکلات جدی کاهش منبع درآمد شهرداری است.” تبدیل شدن به صنعت حمل و نقل تأثیر منفی دارد.

کرمی محمدی اضافه کرد: “ساعت کار شناور همیشه خوب است و اگر این فرصت استفاده شود و یک برنامه منطقی ارائه شود که به طور مداوم کاربرد داشته باشد با توجه به شرایط سخت ترافیکی ، حمل و نقل و آلودگی هوا در تهران چیز خوبی است.”

وی همچنین در مورد اضافه کردن 200 هزار ظرفیت باربری همزمان با لغو طرح ترافیک صحبت کرد و این به معنای افزایش ظرفیت لوکس است زیرا همه شهروندان نمی توانند هزینه تاکسی های اینترنتی و آژانس بپردازند. و سیستم های مختلفی در قالب یک برنامه یکپارچه به نام “مس” در حال اجرا هستند.

وی افزود: در این طرح کلیه شیوه های حمل و نقل عمومی ، بلکه منافع بخش خصوصی در نظر گرفته نمی شود ، اما کلیه شیوه های حمل و نقل یکپارچه است به گونه ای که سیستم حمل و نقل می داند چه کاری انجام می دهد. این تفکیک حمل و نقل ، کنترل حرکت مردم را دشوارتر کرده است ، در حالی که در اروپا ، به دنبال شیوع Korona ، ادغام سیستم های حمل و نقل عمومی و خصوصی به عنوان ابزاری مؤثر برای آسیب پذیری کمتر مردم دیده می شد. و خراب کردن

دکمه بازگشت به بالا