استان ها

اجرای ۳۰ هکتار جنگل‌کاری بلوط و بادامک در اراضی ملی اسدآباد

تیتر اول/ همدان مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از جنگل کاری 30 هکتار بلوط و کمدک در اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

بهزاد شاهمرادی در گفت وگو با تیتر اول، اظهار کرد: در راستای افزایش جنگل کاری، کمپینی به نام جنگل کاری با بذر در شهرستان راه اندازی شد و در این برنامه طرح مشارکت مردمی در 30 هکتار از اراضی ملی شهرستان اجرا شد. با مشارکت جمعیت هلال احمر دانشجویان دانشگاه سید جمال و برای یاوران طبیعت جنگل کاری با بذر بلوط و شانه در هفته انجام شد.

وی درباره علت انتخاب دانه های بلوط و بابونه توضیح داد: این نوع بذر بومی منطقه بوده و رشد می کند و در برابر خشکسالی و سرما مقاوم است.

شاهمرادی همچنین با اشاره به اینکه منابع طبیعی شهرستان هر ساله طرح های مختلف مرتع داری از جمله کاشت، بذرپاشی و کاشت گیاهان دارویی دارد، خاطرنشان کرد: امسال در سطح بیش از 200 هکتار مشارکت مردم در مراتع انجام شده است. از روستاهای مختلف شهرستان، تپه کاری و گیاهان مرتعی.

وی با اشاره به کمبود جنگل طبیعی در شهرستان اسدآباد ادامه داد: یکی از سیاست های این اداره توسعه عرصه های سبز و جنگل های مصنوعی در این شهرستان است و با توجه به فراوانی منابع طبیعی، مشارکت مردم در شکل کمپین ها نقش موثری در این امر ایفا می کند.

شاهمرادی یادآور شد: این شهرستان دارای 59 هزار هکتار اراضی ملی به وسعت 1195 کیلومتر مربع است که 53 هزار و 819 هکتار آن مرتع است.

وی با تاکید بر حفظ اکوسیستم منابع طبیعی تصریح کرد: منابع طبیعی اسدآباد بر اساس سیاست های اداره کل منابع طبیعی و سازمان جنگلبانی و آبخیزداری کشور با تاکید بر چهار محور اصلی حفاظت به وظایف خود عمل می کند. ، بازسازی، توسعه و استفاده.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا