استان ها

اتحادیه‌ انجمن‌های علمی راه‌اندازی شود/ کمی بودجه سالانه چالشی برای فعالیت‌ انجمن‌ها/ لزوم انجام کار تیمی بین دانشجویان

توسعه دانش جدید با انجمن های علمی / 10 فعال دانشجویی در گفتگو با آنا:

گروه استانی خبرگزاری آنا – احسان عربی مفرد؛ انجمن های علمی دانشجویی متشکل از دانشجویان فعال ، باانگیزه و با ظرفیت بالا است که دانشجویان متمرکز بر فعالیت های تحقیقاتی و علمی را گرد هم می آورند. انجمن ها در دانشگاه به عنوان پلی برای ایجاد ارتباط دوستانه و علمی بین دانشجویان و اساتید در یک زمینه عمل می کنند.

بیشتر این فرصت ها به طور بالقوه تاسیس هستند و اگر دانشگاه ها بستر مناسبی برای فعالیت انجمن ها فراهم کنند ؛ تحقق این امکانات در دسترس نخواهد بود. بنابراین ، برای ارتقا روحیه علمی ، فرصت ها و انگیزه دانشجویان ، دانشگاه باید انجمن های علمی دانشجویی را فعال و حمایت کند.

انجمن علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت یکی از این انجمن ها است.

وی یک محقق فعال در زمینه فناوری و شرکتهای نوپا است و نماینده دفاتر ثبت اختراع ملی است.


بیشتر بخوانید:

تولید مواد قوی تر از بنزین در پروژه تحقیقاتی سوخت پاک

یک کمیته ملی با اعضای فعال انجمن های علمی ایجاد کنید

توسعه دانش جدید با جذب دانشجویان خلاق در فعالیت های علمی و پروژه های تحقیقاتی


اطلاعات بیشتر در مورد مکالمه آنا با عضو هیئت مدیره و دبیر واحد دانشگاه آزاد اسلامی راستا را می توانید در زیر بخوانید.

آنا: در مورد تأسیس و اهداف انجمن علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برای ما بگویید.

آزادی: انجمن علمی مدیریت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سپتامبر 2016 با انتخابات الکترونیکی بین دانشجویان مدیریت برای مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا برگزار شد.

ایجاد کار گروهی در بین دانشجویان یکی از اهدافی است که انجمن ها باید برای پیشرفت در علوم ملی و توسعه علم و دانش ، به ویژه دانش جدید تلاش کنند.

هدف از تشکیل انجمن علمی دانشجویی کمک به دانشجویان با ایده و افزایش فرصت های دانشجویان در راه اندازی مشاغل است و پنج عضو اصلی این انجمن به ایجاد تیم های دانشجویی در بین دانشجویان و هدایت آنها در مراکز تحقیقاتی معتبر می پردازند.

آنا: موقعیت و مسئولیت انجمن های علمی را در دانشگاه چگونه ارزیابی می کنید؟

آزادی: موقعیت جوامع علمی در دانشگاه یکی از مهمترین بنیادهایی است که به دانشجویان در زمینه های مختلف علمی کمک و پشتیبانی می کند. انجمن های تحقیقاتی دانشجویی نقش استراتژیک در دانشگاه دارند ، که منجر به کشف و شناسایی استعدادهای جدید در بین دانشجویان می شود و مسئولیت های آنها همچنین شامل برگزاری وبینارها ، سمینارها ، پروژه های پشتیبانی و ایده ها است.

آنا: نقش جوامع علمی به عنوان هسته های تخصصی در توسعه علم و توسعه علم و دانش ، به ویژه علوم جدید چیست؟

آزادی: اقداماتی که انجمن های علمی می توانند در جهت توسعه علم ملی و توسعه علم و دانش ، به ویژه دانش جدید انجام دهند ، ایجاد بستر مناسب دانشجویان متقاضی تحصیل یا فارغ التحصیلی است تا بتوانند با افراد دارای ایده و مهارت در محیط علمی ارتباط برقرار کنند. از طرف دیگر ، انجمن ها باید تجربه کاری علمی و دانشگاهی را برای رشد و پیشرفت دانشجویان و فارغ التحصیلان در اختیار تیم های دانشجویی قرار دهند.

ایجاد کار گروهی در بین دانشجویان یکی از اهدافی است که انجمن ها باید در جهت توسعه علمی کشور و توسعه علم و دانش ، به ویژه دانش جدید تلاش کنند. زیرا در طول دوره تحصیل است که دانشجویان برای کار تیمی و دریافت دانش آموزش می بینند و پس از فارغ التحصیلی می توانند تعامل بیشتری با شرکت های دانش بنیان داشته باشند.

آنا: حمایت انجمن های علمی دانشجویی را چگونه ارزیابی می کنید و مشکلات و چالش های شغلی شما چیست؟

آزادی: یکی از اصلی ترین مشکلات انجمن های علمی دانشجویی ، کمبود بودجه سالانه است که باعث ایجاد مشکلات مالی در انجام فعالیت های مختلف شده است.

فقدان انجمنی از انجمن های علمی منجر به عدم وجود روابط متقابل بین انجمن های علمی دانشجویی بین دانشگاه های مختلف شده است که فعالیت های قابل توجهی مورد نیاز است.

آنا: چگونه جوامع علمی برای موفقیت در توسعه علوم تقویت می شوند؟

آزادی: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای تقویت انجمن های علمی باید مجموعه ای از دروس تخصصی را برای اعضای انجمن ها برگزار کند. زیرا اکنون انجمن ها جایی برای چنین آموزش هایی ندارند.

برای اعضای اصلی انجمن باید بستری فراهم شود تا آنها بتوانند با اعضای مرکزی پژوهشگران جوان و باشگاه نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و نظرات خود را ارائه دهند تا فرصت های مناسب برای انجمن های پژوهشی دانشجویی خارج از دانشگاه ایجاد شود.

آنا: مسئولان دانشگاه مربوطه چگونه با انجمن شما همکاری کردند؟

آزادی: در همکاری با مسئولان دانشگاه ، اکنون ارتباط خوبی با دانشگاه آزاد اسلامی راما داریم و با مرکز توسعه واحد فناوری واحد راش و باشگاه تحقیقاتی جوان و نخبگان دانشگاه در اجرای برنامه ها و برنامه های مورد نظر تعاملات خوبی داشته ایم.

یکی از اصلی ترین مشکلات انجمن های علمی دانشجویی ، کمبود بودجه سالانه است که باعث ایجاد مشکلات مالی در اجرای فعالیت های مختلف شده است.

ما هم اکنون در حال بررسی ارتباط با مراکز تحقیقاتی خارج از دانشگاه هستیم و این موارد باعث شده است که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان گویان در انجمن علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت نگاه دیگری داشته باشند. در حالی که انجمن علمی مدیریت دانشجویی یکی از انجمن های استراتژیک در دانشگاه آزاد اسلامی استان گویان است که به دنبال کارآفرینی است و توانایی دانشجویان را برای رسیدن به سطح شرکت های دانش بنیان افزایش می دهد.

آنا: اگر فعالیت های اجتماعی ، علمی ، فرهنگی و موفقیت ها و موفقیت هایی داشته اید ، توضیح دهید.

آزادی: فعالیت های انجمن علمی مدیریت دانشجویی در زمینه های اجتماعی ، علمی و فرهنگی ، وبینارهای مختلفی را در زمینه تجارت ، ایده ها و خلاقیت ها ترتیب داده و همچنین با دانشجویان جدید برای بازدید از انجمن علمی مدیریت دانشجویی ، بررسی اولیه ایده ها صحبت کرده است. از جمله این رویدادها ، دانشجویان با مشارکت واحد توسعه واحد فنی رشت دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد 4 تیم در این انجمن هستند.

آنا: آیا شما موفق به تولید محصول یا موفقیت دیگری در جامعه خود شده اید؟

آزادی: انجمن علمی دانشجویان مدیریت با توجه به اینکه اکنون 3 ماه از تأسیس آن می گذرد ، در این دوره ما توانسته ایم بر روی دانشجویانی متبحر و متبحر تمرکز کنیم که چهار تیم دانشجویی ایجاد کرده و این تیم ها را در مسیر رشد و فرصت هدایت کنیم. تولید محصولات و خدمات آغاز شده است و در چند ماه آینده شاهد راه اندازی تیم های جدید دانشجویی خواهیم بود.

آنا: و حرف آخر …

آزادی: اولین درخواست من از رئیس انجمن این است که دانشجویان در دوران دانشجویی خود در انجمن های علمی حضور داشته باشند. زیرا اینها انجمن هایی هستند که با حضور افراد نخبه و علمی به آینده دانشجویان کمک می کنند.

درخواست دوم از مسئولان مرتبط با انجمن های علمی دانشجویی است که برای ایجاد فرصت های جدید برای انجمن ، باید نظر دانشجویان اصلی را جویا شوند تا فرصت های جدیدی را در بین دانشجویان شناسایی کرده و به انجمن های علمی دانشجویی معرفی کنند.

انتهای پیام / 4062 /

دکمه بازگشت به بالا