سلامت و تندرستی

آینده مریخ نورد ناسا پس از فرود موفقش چه خواهد شد؟

به گفته شفافا ، مریخ نورد “Perseverance” ناسا شب گذشته پس از چند ماه انتظار در مریخ به پایان رسید. مشتاقان به دهانه ای به عرض 45 کیلومتر فرود آمدند و ماموریت جاه طلبی را برای کشف نشانه های زندگی در سیاره سرخ و جمع آوری اطلاعات از آن آغاز کردند. اما گفته می شود که ممکن است چندین ماه طول بکشد تا مأموریت 2.7 میلیارد دلاری ناسا به مریخ بتواند دندان های به اصطلاح خود را در کارهای علمی دفن کند.

این ماشین برگشت پذیر طی روزهای آینده مراحل مختلفی را انجام می دهد تا سرعت و استقامت تیم ویژه در چاله های جدید افزایش یابد. این تیم برای بارگیری نرم افزار پرواز متناسب با سطح مریخ ، سیستم های انرژی ، گرما و ارتباطات ربات شش چرخ را تثبیت می کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، نرم افزار جدید مرحله 4 بارگیری را شروع می کند ، که تکمیل آن مدتی طول می کشد.

معاون مدیر پروژه می گوید: “پس از شروع این کار ، ظرف چهار روز به سمت نرم افزار جدید حرکت خواهیم کرد.” ما این کار را خیلی دقیق انجام می دهیم تا مطمئن شویم مشکلی پیش نمی آید. سرانجام پس از قرار دادن سلاح ها در حدود پنج متر جلو و عقب ، اولین حرکت مریخ نورد انجام می شود. رانندگی تجربی شما را برای اولین سفر بزرگ به فرودگاه مریخ آماده می کند. تیم مأموریت مریخ نورد را در یک مکان راحت و باز هدایت می کند. هلی کوپتر همراه این مرحله ، به عنوان یکی از مهمترین قسمتهای مأموریت ، می تواند به موارد اصلی دست یابد. Perseverance همچنین یک نسخه آزمایش فنی دارد که برای تولید اکسیژن از جو غالب دی اکسید کربن مریخ طراحی شده است ، ابزاری که می تواند به مهاجران آینده در سیاره سرخ کمک کند.

مقامات ناسا می گویند در صورت موفقیت در ابتکار عمل ، هلی کوپترها می توانند به زودی به مریخ برسند ، داده ها را جمع آوری کنند یا به عنوان پیشاهنگی برای پیشاهنگی ها عمل کنند.

مریخ نورد ناسا

به گفته معاون مدیر پروژه ، انتظار می رود پروازهای آزمایشی در مجموع 30 پرواز داشته باشند. این تیم از آن زمان قابلیت های ناوبری خودکار مریخ نورد را بهبود بخشیده و سپس Persuasion شروع به رانندگی به سمت اولین سایت مهم علمی خود می کند. جدول زمانی برنامه ریزی شده برای هلی کوپترها و پروازها در بهار است و کارهای علمی از تابستان آغاز می شود.

دهانه ای که Persevers به ​​یکباره پایین آمد یک دریاچه داشت و شواهد یافت شده این موضوع را به خوبی تأیید می کند. تأیید وجود دریاچه در مریخ می تواند وجود حیات در کره زمین را از میلیاردها سال پیش تأیید کند. احتمالاً مناطق گرمسیری دارای یکی از زیباترین دلتاهای آبرفتی هستند ، که مکان بسیار خوبی برای زندگی میکروارگانیسم ها است ، که آنها تا کنون حفظ کرده اند و اکنون ، میلیاردها سال بعد ، به ما داده است. ماموریت اصلی اقناع ، مطالعه نجوم بیولوژیکی در مریخ و مهمتر از همه پاسخ دادن به س questionال وجود حیات در مریخ است. این مریخ نورد شباهت زیادی به مریخ نورد قبلی دارد ، با این تفاوت که در طراحی مدل قبلی ، میکروفون با مجموعه کاملی از ابزارهای علمی جدید ادغام شده است که تحقیقات را تسریع می کند. این اولین بار است که می توان احساسات مردم را در یک سیاره دیگر تجربه کرد.

پیشگام در مأموریت مریخی در سال 2020 حفاری بخشی از سطح مریخ و آوردن آن با عملکرد خودکار به زمین است. دانشمندان امیدوارند که این اتفاق تا سال 2030 رخ دهد. این اولین تجربه عمیق انسان در مریخ خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا