سلامت و تندرستی

تعطیلی شهرها علاج آلودگی هوا خواهد شد؟

معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه مسئله آلودگی هوا در کلانشهرها موضوعی چند وجهی است ، درباره برخی پیشنهادات تعطیلی در شهرهای آلوده گفت: تعطیلی کامل یک راه حل قطعی برای مقابله با آلودگی هوا و کرونا ویروس است. اما این روش به دلیل فشارهای اقتصادی و معیشتی عملی نیست.

مهندس محسن فرهادی در مصاحبه با تیتر اول ، وی در مورد نظارت بازرسان بهداشت محیط برای عملکرد پالایشگاه ها ، نیروگاه ها و نیروگاه هایی که گزارش می دهند در حال سوختن مازوت سنگین هستند ، گفت: وزارت نفت و سازمان محیط زیست در استفاده از مازوت سنگین نقش دارند ، البته بازرسان بهداشت محیط نیز در این امر دخیل هستند. ” فعال باش. با توجه به اختیارات وزارت بهداشت ، ما تاکنون مشکل خاصی در زمینه نظارت نداشته ایم.

او اضافه کرد: متأسفانه مشکل ما در کلانشهرها پدیده وارونگی است و البته تقویت زیرساخت های ناوگان حمل و نقل عمومی راه حل اصلی این مشکل است.. این ناوگان حتی در روزهای تاج گذاری نیز یک مشکل است و ما می دانیم که تاج گذاری و آلودگی هوا دو پدیده مخالف هستند. در مورد آلودگی هوا ، بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده شود ، اما متأسفانه به دلیل پس انداز و انتقال بیماری ، نمی توانیم این حالت را در حالت فعلی تاج انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه راه حل نهایی برای آلودگی هوا و جلوگیری از تاج گذاری تعطیلی کامل شهرها است ، گفت: “اما این راهی نیست که بخواهد به اقتصاد آسیب برساند و ما نمی توانیم همه جا آن را ببندیم و عملی هم نیست.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا