اقتصادی

تاثیر آموزش‌های مهارتی در اشتغال‌پذیری فارغ التحصیلان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب آموزش‌های مهارتی را در اشتغال‌پذیری کارجویان و فارغ‌التحصیلان موثر خواند و بر ضرورت تغییر ادبیات مشاغل در خانواده‌ها تاکید کرد.

مهرداد عظیمی در گفت‌وگو با تیتر اول اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با داشتن ۶۴۶ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و بیش از ۶۵۰۰ استاندارد آموزشی متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی مهارتی در کشور است که تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر، آموزش جویندگان کار فاقد مهارت و افزایش خوداشتغالی و کارآفرینی را به عنوان اهداف خود به منظور کاهش زمان جست و جوی شغل دنبال می کند.

وی بر لزوم تغییر ادبیات مشاغل در خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان از دغدغه‌های اصلی در این سنین است و افزایش مهارت آموزی، آشنایی دانش‌آموزان با محیط کسب و کار و ایجاد تجربه و انگیزه کار گام موثری در شناسایی و به کارگیری نیروهای مستعد توانمند در بنگاه‌های اقتصادی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اجرای طرح تابستانه مهارت را مورد اشاره قرار داد و افزود: این طرح که برای دانش‌آموزان  ۱۲ تا ۱۸ سال پیش بینی شده موجب تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی در آینده سازان کشور می شود.

عظیمی به اجرای طرح «کهاد» به عنوان یکی از طرح‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است که به منظور مهارت افزایی آنها پیش بینی شده و طبق آخرین آمار بیش از پنج میلیون و ۹۶۸ هزار نفر در این طرح آموزش مهارتی دیده اند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا