عمومی

آنچه باید درباره «درد جلوی زانو» بدانید

دلایل مختلفی در قسمت بالای یا جلوی زانو وجود دارد و محل دقیق درد ممکن است نشان دهنده یک مشکل اساسی باشد.

عصر ایران به نقل از Medical News Today نوشت: “برخی از دلایل مانند جراحات جزئی یا کبودی می توانند بدون مداخله بهبود یابند.” با این حال ، سایر موارد اساسی ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. اگر فردی نگران درد زانو است ، باید به پزشک مراجعه کند.

مفصل زانو پیچیده است زیرا محل تلاقی استخوانها ، عضلات و بافتهای همبند مختلف است. در اینجا برخی از دلایل عمده درد پیشانی ، گزینه های درمان و اقدامات پیشگیری ذکر شده است.

دلایل ممکن

به دلایل مختلف درد در جلوی زانو می تواند رخ دهد. یافتن درد و سایر علائم می تواند به تعیین علت اصلی کمک کند.

برخی از دلایل احتمالی درد در جلوی جاده عبارتند از:

– تاندینیت کشککک

تاندون کشکک یا مسیر پرش ، در اثر التهاب تاندون ایجاد می شود که استخوان کشکک یا زانو را به استخوان درشت نی متصل می کند. این التهاب می تواند در اثر فعالیت هایی مانند پریدن و دویدن ایجاد شود که اغلب باعث ایجاد تاندون می شوند.

به دلیل استرس مکرر ، پریدن و دویدن می تواند باعث ایجاد پارگی جزئی در تاندون شود و باعث ایجاد التهاب و درد در کشکک تحتانی شود.

– اشکال دیگر تاندینیت

التهاب سایر تاندون های اطراف زانو نیز می تواند باعث ایجاد درد در جلوی زانو شود. درگیر شدن عضلات چهار سر ران و همسترینگ می تواند باعث درد زانو شود.

مفصل چهار سر ران جلوی ران را به قسمت فوقانی کشکک متصل می کند ، جایی که تاندون های مچ دست عضلات پشت ران و قسمت فوقانی استخوان درشت نی را به هم متصل می کنند.

آسیب و التهاب هر یک از این تاندون ها می تواند باعث درد در قسمت جلوی زانو شود.

سندرم درد پاتلوفمورال

سندرم درد پاتلوفمورال نوعی بیماری است که باعث ایجاد درد در جلوی زانو می شود. مقاله منتشر شده در بایگانی جراحی استخوان و مفصل خاطر نشان می کند که سندرم درد پاتلوفمورال یکی از علل شایع درد زانو است.

سندرم درد پاتلوفمورال می تواند به دلیل ضعف عضلات در ناحیه باسن و زانو ایجاد شود که در نتیجه دویدن ، دوچرخه سواری و ورزش های پرش از ارتفاع منجر به تراز نامناسب مهره های زانو یا استرس مکرر بر روی مفصل زانو می شود. ایجاد خواهد شد

– آرتروز

با افزایش سن ، غضروف های انتهای استخوان ها آسیب دیده و آرتروز یا آرتروز ایجاد می شود. این می تواند علائم زیر را ایجاد کند:

– تورم

– درد

– سختی

احساس ترک خوردگی یا فرسودگی روی زانو

مقاله منتشر شده در Journal of Pain Research نشان داد که آرتروز شایع ترین شکل آرتروز و یکی از شایع ترین دلایل ناتوانی است.

یک مشکل سیستم ایمنی مانند آرتریت روماتوئید یا لوپوس اریتماتوز نیز می تواند در تخریب غضروف و ایجاد درد نقش داشته باشد.

آرتروز می تواند در یک یا هر دو زانو ایجاد شود و باعث ایجاد درد در جلوی زانو یا سایر مفاصل شود.

– بورس تحصیلی

بورسیت بورسیت گفته می شود. بورسا به عنوان محافظ عمل می کند و اصطکاک بین استخوان ها و ساختارهای بافت نرم مانند تاندون ها ، عضلات و چربی را کاهش می دهد.

بورسیت در این ناحیه می تواند باعث تورم یا درد جلوی زانو شود.

– صدمات

گاهی اوقات چیزی به سادگی برخورد با یک جسم سخت باعث آسیب و کبودی در جلوی جاده می شود. این می تواند باعث درد و حساسیت در ناحیه آسیب دیده شود.

صدمات جدی مانند سقوط یا تصادفات رانندگی می تواند باعث صدمات جاده ای و درد و ناتوانی شدید شود.

اگرچه صدمات خفیف معمولاً کوتاه مدت هستند ، اما اگر نگران علائم خود هستید ، بهتر است برای معاینه دقیق به پزشک مراجعه کنید.

علائم

چندین علائم مرتبط با درد پیشانی وجود دارد ، از جمله موارد زیر:

درد هنگام چمباتمه زدن یا بالا رفتن از پله ها

درد هنگام دویدن یا راه رفتن سریع

درد در جلوی زانو پس از نشستن طولانی مدت با پاهای خمیده

– شنیدن ترک یا صدای ترک هنگام خم شدن جاده

سفتی ، به خصوص بعد از بیدار شدن از خواب

تورم در جلوی جاده

کبودی در اطراف زانو

بی ثباتی جاده تحت فشار

فرد باید همیشه علائمی را که تجربه می کند بنویسد و آنها را با پزشک خود در میان بگذارد. هر علامت می تواند به پزشک شما کمک کند تا علت درد زانوی شما را تشخیص داده و تشخیص صحیح دهد.

تشخیص

پزشک مسیر را معاینه می کند و از فرد در مورد علائم س asksال می کند. وی همچنین دامنه و پایداری حرکت جاده را بررسی می کند و علائم آسیب ساختاری را بررسی می کند.

سایر آزمایشاتی که می تواند به شما کمک کند تا پزشک را تشخیص دقیق دهد:

– اسکن اشعه ایکس

– توموگرافی کامپیوتری

– اسکن MRI

در حالی که اشعه ایکس و سی تی اسکن برای مشاهده استخوان ها مفید است ، اسکن MRI می تواند برای بررسی دقیق ساختارهای بافت نرم اطراف مسیر مانند رباط ها ، تاندون ها و غضروف ها مفید باشد.

رفتار

درمان درد زانو اغلب شامل استراحت ، استفاده از داروهای ضد التهاب و استفاده از کمپرس سرد یا کمپرس یخ برای کاهش تورم و درد است. با این حال ، درمان هدفمند بسته به علت یا شرایط ممکن است متفاوت باشد.

به عنوان مثال ، فیزیوتراپی می تواند به تقویت عضلات اطراف زانو برای کاهش استرس مفصل کمک کند. فیزیوتراپی می تواند به اصلاح مشکلات راه رفتن و سایر ناهنجاری هایی که می توانند به درد کمک کنند ، کمک کند.

گاهی ممکن است پزشک یا فیزیوتراپیست استفاده از بانداژ یا زانوبند را توصیه کند. این می تواند به تسکین درد و حفظ زانو در یک خط کمک کند.

در موارد نادر ، مانند آسیب شدید تاندون ، ممکن است جراحی لازم باشد. هدف از این عمل ترمیم بافت آسیب دیده و بازیابی عملکرد طبیعی زانو است.

توان بخشی پس از جراحی ممکن است مدتی طول بکشد و معمولاً شامل فیزیوتراپی برای بازگرداندن دامنه حرکتی طبیعی ، تقویت عضلات و کمک به فرد در بازگشت به سطح فعالیت طبیعی خود است.

جلوگیری

جلوگیری از درد پیشانی همیشه ممکن نیست ، اما برخی اقدامات می توانند به سلامت زانو و پا کمک کنند.

ورزش منظم ابزاری مفید برای تقویت بدن است. به خصوص برای زانوها ، پزشک ممکن است یک برنامه تمرینی در خانه را توصیه کند که با هدف تقویت عضلات پا انجام شود.

تمرینات کششی منظم می تواند به حفظ دامنه حرکات عضلانی و کاهش سفتی کمک کند.

تغییرات و مکمل های غذایی که می توانند التهاب را کاهش دهند نیز می توانند مفید باشند ، اما همیشه باید قبل از انجام این کار با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

حفظ وزن سالم همچنین می تواند به کاهش فشار روی مفاصل کمک کند و این شرایط می تواند در جلوگیری از آسیب دیدگی زانو نقش داشته باشد.

تمرینات

پزشک یا فیزیوتراپیست ممکن است برخی تمرینات را برای تقویت عضلات پا و زانو برای کمک به درمان یا جلوگیری از درد پیشانی توصیه کند.

در اینجا دو نمونه از تمرینات تقویت پا آورده شده است. بسته به علت درد زانو ، پزشک ممکن است تمرینات دیگری را تجویز کند.

– در حالت نشسته روی پاهای خود دراز بکشید

صاف روی صندلی بنشینید و کف آن روی زمین باشد.

عضله ران یک پا را سفت کرده و آن را بلند کرده و در جلوی بدن خود کشش دهید.

این وضعیت را به مدت پنج ثانیه نگه دارید و سپس پای خود را به آرامی پایین بیاورید.

این حرکت را تا جایی که راحت باشید تکرار کنید ، سپس همان روند را با پای دیگر انجام دهید.

– کشش عضله چهار سر ران

صاف بایستید و برای کمک به تعادل از صندلی یا دیوار استفاده کنید.

زانوی یک پا را در پشت بدن خم کرده و پاشنه پا را به سمت ران بردارید.

مچ پا را با یک دست بگیرید و پاشنه را با دقت به بدن نزدیک کنید.

این وضعیت را بسته به راحتی 30 تا 60 ثانیه نگه دارید ، سپس این کار را با پای دیگر انجام دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا