جامعه

آموزش قویترین سلاح توانمندسازی زنان/آمادگی ایران برای اشتراک گذاری تجارب مقابله باپدیده سالمندی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با نایب رئیس گروه دوستی مجالس سوریه و ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تیتر اول، در ابتدای این جلسه عضو شورای اسلامی شهر دکتر فاطمه محمد بیگی با ادای احترام به نام و یاد حافظ اسد رئیس جمهور پیشین سوریه به تشریح پیشرفت شورای اسلامی در موضوع گروه دوستی مشترک دو کشور پرداخت.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانان از شهروندان به عنوان راهکاری برای مقابله با تهدیدات نسلی در کشور، از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان دستگاه اجرایی این قانون تقدیر کرد و خاطرنشان کرد. اگر دولت سوریه بخواهد، ما حاضریم از تجربه موفق کشورمان در بیایید نحوه مقابله با پدیده پیری را به اشتراک بگذاریم.

در ادامه انسیه خزعلی با معرفی معاونت امور بانوان به تشریح برنامه ها و اقدامات این نهاد به عنوان حافظ امور زنان و خانواده در کشور پرداخت و سیاست و موضوع خانواده محوری دولت سیزدهم را مورد بحث و بررسی قرار داد. توانمندسازی زنان به ویژه در مقوله کارآفرینی و اشتغال و حمایت از حضور زنان در فعالیت های علمی و پژوهشی و دستاوردهای کشورمان در حوزه زنان و خانواده.

لازم به ذکر است معاون رئیس جمهور ضمن بیان تاریخچه تعامل دوجانبه بر توسعه تعاملات دوجانبه در ارتباط با ویژگی های مشترک فرهنگ های طرفین تاکید کرد.

آموزش قوی ترین سلاح برای توانمندسازی زنان است/تمایل ایران به اشتراک تجربیات در مقابله با پدیده سالمندی

سپس هیفا جمعه نایب رئیس گروه دوستی سوریه و ایران که به عنوان رئیس هیئت عالی رتبه به میزبانی شورای اسلامی ایران به ایران رفته است، ضمن قدردانی از میهمان نوازی کشورمان، جنگی ده ساله را تلقی کرد. دلیل مقاومت زنان سوری در کشور خودشان باشد.

وی آموزش و سوادآموزی را قدرتمندترین سلاح برای توانمندسازی زنان خواند و معتقد بود که حمایت دولت و پارلمان سوریه جدی و همه جانبه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خانم جمعه ادامه داد: برای همکاری همه جانبه در موضوع زن و خانواده با جمهوری اسلامی ایران صمیمانه دست می فشاریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا