اقتصادی

آمادگی کامل سازمان بنادر برای تامین ایمنی سفرهای دریایی نوروز ١٤٠٠

این سازمان با عضویت در هیئت مدیره و معاون دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی کامل برای تامین امنیت سفرهای نوروزی 1401 را داشت.

به گزارش تیتر اول، مجید علی ناچی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر علاوه بر طرح ارتقای سفرهای دریایی همواره در حال بررسی طرح ایمنی سفرهای نوروزی نوروزی است، اظهار کرد: در حال بررسی است. به عنوان یک سازمان ملی، توجه ویژه ای به ایمنی سفرها دارد و طبق کنوانسیون ستاره (جستجوی نجات دریایی) یک دسته امداد و نجات را انجام می دهد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی تلاش ویژه ای برای ارتقای ایمنی سفرها انجام می دهد و طرح جستجوی امداد و نجات دریایی در استان های مختلف بر اساس دستورالعمل های تعیین شده در حال بررسی است و هر تاسیسات باید در مطابق با اهداف آن است.”

لزوم استفاده مردم از پایانه های مجاز مسافربری دریایی

معاون دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تاکید کرد: مردم برای سفرهای دریایی از اسکله ها و پایانه های مسافری مجاز و استاندارد استفاده کنند.

به گفته وی در شرایط نامساعد جوی باید از سفرهای دریایی خودداری شود و از تصمیمات پایانه ها تبعیت کنند.

علی ناچی گفت: مردم باید برای حفظ جان خود از تجهیزات ایمنی استفاده کنند و هشدارهای مربوط به رانندگی ایمن را رعایت کنند.

برای گزارش یک مصدوم دریایی با 1550 تماس بگیرید

وی تصریح کرد: دریانوردان می توانند به راحتی و به صورت مستقیم از مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی از هر نقطه از استان های ساحلی با شماره چهار رقمی 1550 و بدون نیاز به دریافت گزارش حادثه و تماس تلفنی، کد پیش شماره دریافت کنند. معاونت.

معاون دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی حمل و نقل دریایی را یکی از ایمن ترین حمل و نقل های دنیا دانست و گفت: این امر دلایل مختلفی دارد از جمله گزینه هایی که قابل بررسی است. استانداردها در زمینه کشتی ها و بنادر، تجهیزات جانبی برای اطمینان از ایمنی زندگی در دریا در همه زمان ها به روز شد.

سرمایه گذاری ویژه در جستجو و نجات دریا

علی ناچی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای جهان سرمایه گذاری زیادی در بخش جستجو و نجات دریایی انجام می دهند، گفت: درجایی اقدامات ویژه ای در این زمینه انجام داده و کمک خوبی کرده است و با وجود طوفان اخیر در دریا شاهد این هستیم. بنادر جنوبی کشور

وی تاکید کرد: در صورت بروز حادثه تمام امکانات سازمانی و مردمی برای جلوگیری از خسارات جانی و مالی بسیج می شود و در عین حال در صورت اعلام زودتر وضعیت اضطراری کشتی، تیم های جستجو و نجات سریعتر وارد عمل می شوند. و کمتر. خسارت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا