جامعه

آغاز احداث سه هزار خانه برای محرومان در ورامین در آینده نزدیک

استاندار تهران از کلنگ زنی سه هزار واحد مسکونی در شهرستان ورامین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تیتر اول، محسن منصوری در پایان جلسه مسکن قشر مستضعف (پروژه 3000 واحدی ورامین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قانون جهش ملی مسکن یکی از موضوعات مورد بررسی بهره برداری و سرمایه گذاری بخش خصوصی، دولتی و نهادی است. ” تا بتوانیم به طور جدی وارد عرصه ساخت و ساز مسکن شویم. بر این اساس یکی از نهادهایی که تاکنون در حوزه مسکن اقدام موثری داشته و پروژه هایی را در استان و کشور اجرا کرده است صندوق سرکوب است.

وی افزود: بنیاد مستضعفان پروژه هایی با دسترسی به مسکن فقرا و نیازمندان را در دستور کار خود قرار داده است. در استان تهران، زمین مستعد در شهر ورامینه و حوالی آن که بخشی از آن در محدوده و بخشی در ورامینه بود، متعلق به صندوق مستضعفان شناسایی شد.

منصوری ادامه داد: در بازدید از بنیاد مدیران کم درآمد کلیات موضوع تایید و سپس کار کارشناسی در زمین انجام شد و با شهرداری ورامین قرارداد منعقد شد. بر این اساس، فرآیند اخذ مجوز از کمیسیون ماده 5 و کارگروه زیربنایی و توسعه استان به زودی تکمیل و امکان ساخت بیش از 3000 واحد مسکونی نیمی از مالکیت صندوق کم درآمدها و حدود 1500 واحد فراهم خواهد شد. متعلق به دولت . .

استاندار تهران تاکید کرد: در قالب این طرح، سرانه خدمات خوبی در حوزه های فضای سبز، پزشکی، مذهبی و سرانه آموزشی در این منطقه که همزمان با ساخت و ساز محقق می شود، به طور کامل طراحی شده است. . واحد مسکونی

منصوری در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان ساخت مسکن برای اقشار ضعیف در سایر شهرهای استان تهران گفت: مقرر شد این موضوع ادامه پیدا کند؛ به منظور شناسایی مناطق مستعد پروژه و عقد قرارداد با مالکان به منظور انجام پروژه. بنیاد برای ادامه این مسیر با قدرت و سرعت بیشتر، با جذب مشاور ذیصلاح و تهیه طرح های تفصیلی و دریافت تاییدیه های لازم، مناطق دیگری را در شهرهای دیگر که در دستور کار مسکن قرار دارند را به عنوان ابزار محرومیت زدایی شناسایی کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا