اقتصادی

علائی طباطبایی، کمیسر ژنرال جمهوری اسلامی ایران شد

معاون اول رئیس جمهور طی حکمی، سید احمدرضا علائی طباطبائی را به عنوان کمیسر ژنرال جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش تیتر اول، محمد مخبر طی حکمی به پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید احمدرضا علائی طباطبائی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کمیسر ژنرال جمهوری اسلامی ایران در رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا – ژاپن منصوب کرد.

طبق اعلام شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، متن حکم معاون اول رئیس جمهور به شرح ذیل است:

«با عنایت به مصوبه شماره ۶۹۵۱۸/ت۶۰۶۷۳ ه – مورخ ۲۴/۰۴/۱۴۰۲ هیات محترم وزیران، مبنی بر حضور جمهوری اسلامی ایران در رویداد جهانی اکسپو اوزاکا – ژاپن، عطف بند ۳ مصوبه مذکور و بنا به پیشنهاد وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه یاد شده ” کمیسر ژنرال ” منصوب می گردید.

از جنابعالی انتظار می رود با هماهنگی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و استفاده از سایر ظرفیت های کشور، از فرصت رویداد جهانی مهم مذکور در راستای معرفی همه جانبه توانمندی‌های کشور به نحو مقتضی اقدام نمائید.»

یادآور می شود؛ اکسپو سومین رویداد بزرگ جهانی پس از جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک است که هر پنج سال یکبار با موضوعی خاص و به مدت شش ماه در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود و در نوع خود یک المپیک بزرگ صنعت نمایشگاهی در دنیا است.

رویداد اکسپو در عرصه بین المللی در سطحی از اهمیت قرار دارد که حداقل هفت سال پیش از برگزاری در مورد کشور میزبان با برگزاری انتخابات بین المللی توسط دفتر مذکور، تصمیم‌گیری می شود.

از اهداف حضور کشورمان در اکسپو می توان به جذب سرمایه گذار خارجی، جذب گردشگر و معرفی دستاوردهای اخیر کشور و نیز ایجاد تعاملات و همکاری های بعدی به عنوان یک ابزار مهم اقتصادی در برطرف کردن محدویت های تجاری اشاره کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا