فرهنگ و هنر

ثبت ملی چوقای بختیاری را در دست اقدام داریم

تیتر اول/لرستان معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ثبت ملی چوقای بختیاری را در دست اقدام داریم.

عباس حمزه‌ای در گفت‌وگو با تیتر اول اظهار کرد: هم‌اکنون در کارگاه‌های انفرادی صنایع دستی لرستان ۲۰۰۰ نفر فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی متعلق به همه مردم است و ضرورت دارد برای رونق، این صنعت مورد حمایت قرار گیرد، افزود: عمده فعالین صنایع‌دستی لرستان دست‌بافته‌ها هستند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: میزان تولیدات صنعتگران در رشته ماشته‌بافی ۳۰۰۰ متری جاجیم ۷۰۰ متر و گلیم بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ متر است.

حمزه‌ای اضافه کرد: تاکنون رشته‌هایی همچون سیاه چادربافی، سبدبافی، ورشوسازی، قلم‌زنی روی ورشو و علامت سازی و … ثبت ملی شدند.

وی با بیان اینکه ۹۰ رشته فعال صنایع دستی در لرستان داریم که ۵۰ رشته آن بومی هستند، بیان کرد: ثبت ملی چوقای بختیاری را در دست اقدام داریم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بر ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری مورد حمایت میراث فرهنگی استان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی  چنانچه افرادی متقاضی باشند و طرح ارائه دهند از آنان حمایت خواهد شد.

حمزه‌ای با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی و کارگاه‌های صنایع‌دستی در استان می‌تواند زمینه جذب گردشگر، معرفی بیشتر و بهتر استان به دیگر مناطق و همچنین ایجاد زمینه‌های اشتغال را فراهم کرد، افزود:  در حوزه صنایع‌دستی با کمترین هزینه، می‌توان اشتغال پایدار در استان ایجاد کرد.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا