کامپیوتر all in one چیست و چه تفاوتی با سایر کامپیوتر ها دارد؟

تفاوت بین یک کامپیوتر منفرد و کامپیوترهای دیگر

کامپیوترهای همه کاره که با نام کامپیوترهای همه کاره نیز شناخته می شوند، امروزه بسیار محبوب شده اند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. همانطور که احتمالا می دانید این کامپیوترها برای جایگزینی سیستم های دسکتاپ یا کامپیوتری طراحی شده اند و قیمت مناسبی دارند. در این مقاله می خواهیم شباهت ها و تفاوت های کامپیوترهای آل این وان را با سایر کامپیوترها ببینیم و بهترین کامپیوترهای آل این وان موجود در بازار در سال 2022 را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

کامپیوتر همه کاره چیست؟

هر نوع ماشینی جایگزین کامپیوترهای رومیزی می شود و فضای کمتری را اشغال می کند. در برخی از کامپیوترها تمامی اجزای سیستم اعم از پردازنده، فن، کارت گرافیک، حافظه، اسپیکر، وب کم و سایر قطعات در مانیتور قرار می گیرند، در واقع کیس و مانیتور با هم مونتاژ می شوند. همه مانیتورهای کامپیوتر، با وجود اضافه شدن همه این وسایل، همچنان باریک هستند، فضای کمی را اشغال می کنند و مانند مانیتورهای قدیمی ستون فقرات ندارند.

مقایسه تمامی لپ تاپ ها، رایانه های شخصی و لپ تاپ ها

کامپیوترهای رومیزی از نظر ظاهر و عملکرد در چند دهه گذشته تغییرات زیادی کرده اند. بسیاری از ما قبل از اینکه لپ‌تاپ‌ها وارد بازار شوند و استفاده از کامپیوتر را محدود کنند، مدت‌هاست که از سیستم‌های دسکتاپ استفاده می‌کنیم. لپ‌تاپ‌ها مزیت قابل حمل بودن را دارند و حتی در سفر می‌توانیم آن‌ها را با خود ببریم.

اما این روزها صحبت از محصول جدیدی به گوش می رسد که به اندازه لپ تاپ قابل حمل نیست و شبیه کامپیوتر شخصی است، اما عملکرد بالایی دارد و فضای بسیار محدودی را اشغال می کند. این سیستم ها که به عنوان سیستم های همه کاره شناخته می شوند، نسخه های پیشرفته تری از سیستم های دسکتاپ در نظر گرفته می شوند، اما تعدادی ویژگی یا تفاوت قابل توجه با این سیستم ها دارند:

همه این وانت‌ها عملکرد، بهره‌وری و انعطاف‌پذیری مشابهی با سیستم‌های رومیزی فعلی دارند، با این تفاوت که حجم‌های کمتری دارند.

برخلاف لپ تاپ ها، کامپیوترهای همه کاره به یک ماوس و صفحه کلید جداگانه نیاز دارند.

به لطف صفحه نمایش Full HD، رایانه های همه کاره بیشتر مورد توجه کاربرانی قرار می گیرند که از این سیستم ها برای طراحی گرافیکی، طراحی معماری، ایجاد انیمیشن یا ویرایش فایل های ویدیویی استفاده می کنند.

این سیستم ها مانند لپ تاپ ها به فناوری بی سیم مانند WIFI و بلوتوث مجهز هستند.

به طور کلی، در محاسبات رایانه شخصی، ما می توانیم عملکرد سیستم را با ارتقاء سخت افزار بهبود بخشیم. این مشکل در برخی از مدل های همه کاره نیز وجود دارد.

رایانه های همه کاره مانند برخی از لپ تاپ ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند.

سیستم های آل این وان کیس ندارند و تمامی قطعات داخلی آن ها پشت مانیتور قرار دارند.

بنابراین، اگر فضای محدودی دارید و به دنبال یک سیستم کوچک اما کارآمد هستید، کامپیوترهای همه کاره بهترین گزینه برای شما هستند. با خرید یک کامپیوتر همه کاره از فروشگاه اینترنتی پلازا دیجیتال، دستگاهی باکیفیت و با قیمتی مقرون به صرفه دریافت خواهید کرد.

بهترین کامپیوترهای همه کاره سال 2022

در ادامه شما را با بهترین کامپیوترهای همه کاره موجود در بازار در سال 2022 آشنا می کنیم که هر کدام بسته به نیاز و انتظارات شما از یک سیستم همه کاره می توانند انتخاب مناسبی باشند!

کامپیوتر All-in One 23.8 اینچی Asus M5401WUAT-BA001M

پردازنده اصلی: AMD Ryzen 5

ظرفیت حافظه رم: 8 BG

حافظه SSD: 256 گیگابایت

مدل پردازنده گرافیکی: AMD Radeon Graphics

اندازه صفحه نمایش: 23.8 اینچ

صفحه نمایش Uri ng: نمای گسترده Full HD 1920×1080

ویژگی ها و حسگرها: دوربین تحت وب، حسگر اثر انگشت، شبکه بی سیم Wi-Fi و بلوتوث

All-in-one 27 اینچی Lenovo IdeaCentre AIO 3-A

پردازنده اصلی: Intel Core i7

ظرفیت حافظه رم: 8 BG

حافظه هارد دیسک: 1 ترابایت

مدل پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MKS450 GDDR6

اندازه صفحه نمایش: 27 اینچ

نوع صفحه نمایش: Full HD 1920×1080

ویژگی ها و حسگرها: دوربین وب، حسگر اثر انگشت، شبکه بی سیم Wi-Fi و بلوتوث

22 tum Lenovo B30a-22IIL AIO-model

پردازنده اصلی: Intel Core i3

رم: 4 پوند

HDD-lagring: 1TB

گرافیک: Intel UHD Graphics

اندازه صفحه نمایش: 22 اینچ

نوع صفحه نمایش: Full HD 1920×1080

ویژگی ها و حسگرها: دوربین وب، حسگر اثر انگشت، شبکه بی سیم Wi-Fi و بلوتوث

همه کاره مدل 24 اینچی Lenovo IdeaCentre AIO 3 MultiTouch BA

پردازنده اصلی: Intel Core i5

ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه SSD: 1 ترابایت

مدل پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MX450 GDDR6

اندازه صفحه نمایش: 23.8 اینچ

نوع صفحه نمایش: Full HD 1920×1080

ویژگی ها و حسگرها: وب کم، حسگر اثر انگشت، شبکه بی سیم Wi-Fi و بلوتوث

آیا امکان ارتقاء قطعات همه کاره کامپیوتر وجود دارد؟

این کاملاً به مدل All-in-One بستگی دارد، اما برخی از All-in-One ها را می توان ارتقا داد. در این مدل ها توجه به سازگاری قطعات جدید با سیستم کامپیوتری خالی از لطف نیست. اما آی مک های اپل به گونه ای طراحی شده اند که نمی توان اجزای آن را ارتقا و یا تعویض کرد، بنابراین در صورت بروز مشکل در قسمتی از کامپیوتر، باید کل دستگاه را برای تعمیر به نمایندگی بفرستید.

معایب کامپیوتر همه کاره

جدا از تمام این مزیت های یک کامپیوتر همه کاره نسبت به لپ تاپ ها و رایانه های شخصی، این سیستم ها معایبی نیز دارند که باید قبل از خرید آنها را بررسی کنیم. این شامل:

کامپیوترهای همه کاره از نظر سخت افزاری نسبت به قیمتشان مقرون به صرفه نیستند.

اگر یکی از اجزای داخلی کامپیوتر مشکل داشته باشد، مستقیماً بر سلامت سایر قطعات تأثیر می گذارد.

محدودیت هایی برای ارتقا یا به روز رسانی اجزای داخلی این سیستم ها وجود دارد.

اما به طور کلی مانیتورهای همه کاره برای کاربرانی که از کامپیوترهای بزرگ خسته شده اند و به دنبال سیستمی جدید و مدرن تر هستند، انتخابی هوشمندانه و عالی است. اگر قصد خرید آل این وان را دارید، همین حالا شروع کنید!

مدل هایی که در این مطلب به شما معرفی کرده ایم جزو پرفروش ترین و پرفروش ترین کامپیوترهای بازار هستند. اگر می خواهید از قیمت روز این محصولات مطلع شوید یا یکی از آنها را سفارش دهید، به شما توصیه می کنیم به فروشگاه اینترنتی ای بای مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا