جامعه

تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا فروردین ۱۴۰۰/ حذف تدریجی نسخ کاغذی

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به دوره تمدید دفترچه های بیمه درمانی ، توضیح در مورد حذف نسخه های کاغذی را توضیح داد.

مصاحبه با تیتر اول دکتر مهدی غنادی وی اظهار داشت: تغییر دفترچه های بیمه پس از شیوع کرونا مشکل ساز شد و ما تصمیم گرفتیم قسمت بیمه شده مانند کارمندان دولت ، افراد تحت پوشش بهزیستی و غیره پرداخت کنند که در صورت داشتن کارت سفید ، دفترچه های بیمه از ابتدای سال جاری ارائه می شوند. در زمان آخرین تصمیم ، این اعتبار برای بیمه شدگان حق بیمه تا 20 آوریل 1400 تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان می توانند برای اطلاع از تمدید بروشور بیمه خود ، نحوه تماس با ستاره مربع 1666 (# 1666 *) را به صورت آنلاین بیاموزند. ما همچنین به مقامات اطلاع داده ایم كه در صورت مواجهه با كتابچه ای كه روی برگه ها درج نشده است ، بیمار را می پذیرند و بیانیه تأیید را بر اساس نسخه های موجود و سیستم های تجویز الکترونیك به آنها اطلاع می دهند و داروها و خدمات مورد نظر را ارائه می دهند.

“ما در زمینه چک های بانکی تجربه داریم ؛ استفاده از دستگیره در سال های اخیر کاهش یافته است ، اما کاملاً منتفی نیست. در مورد دفترچه بیمه نیز همین امر وجود دارد. با گذشت زمان ، ما می خواهیم نیاز به استفاده از دفترچه های کاغذی را کاهش دهیم و سیستم های الکترونیکی را جایگزین کنیم. در مراکز مهمانی می توان گفت که بخش قابل توجهی از آموزش و استفاده از نرم افزار تاکنون انجام شده است.

وی افزود: تا پایان امسال که این امکانات در تمام مراکز طرف قرارداد موجود خواهد بود ، اعلام خواهیم کرد که لازم نیست نسخه ای در یک کتاب کاغذی ثبت شود و به مرور زمان استفاده از کتاب کاهش می یابد. البته در مواقع اضطراری یا به دلایل قطع اینترنت ، بلایای طبیعی و … می توان یک کتابچه کاغذی با صفحات کوچکتر و به صورت محدود منتشر کرد تا در صورت بروز مشکل در سیستم ها ، از کتابچه کاغذی به صورت متناوب استفاده شود.

غنادی در مورد دسترسی بیمه شدگان به پروفایل شخصی خود اظهار داشت: در این مورد نیز اقدامات زیادی انجام شده است تا بتوانیم به بیمه شده دسترسی به اطلاعات مربوط به نسخه های قبلی و اسناد مبتنی بر دسترسی به مشخصات شخصی آنها را بدهیم. . هنگام دسترسی به نمایه ، اطلاعات قبلی به طور کامل در اختیار بیمه شده قرار می گیرد. تا اینکه صفحه نسخه کاغذ بیمار سوم خیلی خوانا نباشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا