فرهنگ و هنر

اکران فیلم خالق بمب اتمی در ژاپن

مخاطبان ژاپنی سرانجام می‌توانند «اوپنهایمر» فیلم زندگی‌نامه موفق «کریستوفر نولان» درباره خالق بمب اتمی را در سینماهای این کشور تماشا کنند.

به گزارش تیتر اول به نقل از گاردین، فیلم سینمایی «اوپنهایمر» در حالی سرانجام مجوز اکران در سینماهای ژاپن را گرفت که انتقادهایی مبنی بر اینکه این فیلم بمب‌های اتمی هیروشیما و ناکازاکی را بی‌اهمیت جلوه داده است، مظرح شده بود.

کمپانی «Bitters End» پخش کننده فیلم در ژاپن اعلام کرد این فیلم که به بررسی معضل اخلاقی رابرت اوپنهایمر در مورد نقش کلیدی او در اولین حمله هسته ای جهان در ۶ اوت ۱۹۴۵ می پردازد، در سال ۲۰۲۴  در این کشور آسیایی اکران خواهد شد.

در بیانیه‌ای که در رسانه‌های ژاپنی منتشر شد، این شرکت اعلام کرد موضوع فیلم از اهمیت بالایی برخوردار است و برای ژاپنی‌ها معنای خاصی دارد، بنابراین تصمیم گرفتیم پس از بحث‌ها و ملاحظات مختلف آن را در ژاپن منتشر کنیم.

فیلم سینمایی «اوپنهایمر» در ماه آگوست در کره جنوبی اکران شد و در چین و دیگر بازارهای آسیایی نیز به روی پرده رفت اما هیچ تاریخی برای اکران در ژاپن تعیین نشده بود.

«اوپنهایمر» با بازی کیلیان مورفی در نقش پدر بمب هسته‌ای، همچنین توسط گروه‌های ضد هسته‌ای به دلیل ناتوانی در به تصویر کشیدن وحشت واقعی ویرانی بمب‌های هیروشیما و ناکازاکی مورد انتقاد قرار گرفت، اتفاقی که در مجموع حدود ۲۰۰ هزار نفر را به کام مرگ فرستاد.

ویرانی هایی که بر دو شهر وارد شد که بسیاری در ایالات متحده معتقدند ژاپن چند روز بعد مجبور به تسلیم شد، در فیلم «اوپنهایمر»به نمایش گذاشته نشده است.

موفقیت تجاری «اوپنهایمر» احتمالا عاملی در تصمیم توزیع کننده ژاپنی برای اکران این فیلم باشد. «اوپنهایمر» از زمان انتشار در ژوئن ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۹۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان درآمد داشته است.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا