حوادث

آتش در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند کنترل شد

تیتر اول/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه در ساعات پایانی عصر امروز شاهد فروکش آتش در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بودیم و تقریباً می‌توان گفت که آتش کنترل شده است.

جواد قناعت یکشنبه شب، ۱۹ آذر اظهار کرد: جلسه مدیریت بحران در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد .

وی با بیان اینکه آتش سوزی در ساعات اولیه در حال مهار شدن بود اما متأسفانه ماهیت این میعانات گازی به گونه‌ای بود که باعث توسعه آتش شد، افزود: برای حفظ جان آتش نشانان و تیم‌های امدادی ناچار شدیم که منطقه را تخلیه کنیم تا رعایت فاصله ۵۰۰ متری انجام شود.

استاندار با اشاره به اینکه بر اثر سوختن میعانات گازی شدت حرارت آنقدر زیاد و به گونه‌ای بود که ما شاهد انفجارهایی در مخازن بودیم، بیان کرد: از مجموع ۱۸ مخزن پری که در این مینی پالایشگاه وجود داشت، ۱۵ تا تاکنون منفجر شده و سوخته‌اند و سه مخزن باقی است.

قناعت اظهار کرد: از همان ساعات اولیه تیم‌ها و خودروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حادثه حضور پیدا کردند و مدیریت صحنه را بر عهده داشتند.

به گفته وی امشب و فردا صبح پایش صورت می‌گیرد تا مجدد این آتش از نقطه دیگری آغاز نشود. وی با اشاره به اینکه مکاتبه‌ای با سازمان مدیریت بحران کشور خواهیم داشت و از کارشناسان این سازمان و وزارت نفت درخواست خواهیم کرد که با حضور میدانی علت حادثه را بررسی و اعلام کنند.

انتهای پیام

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا