استان ها

دهکده گردشگری چهارده بیرجند تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

تیتر اول / هوراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اعلام کرد: چهاردهمین دهکده گردشگری بیرجند تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

حسن رمضانی امروز پنجشنبه دوم بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارده یکی از روستاهای یکی از دره های زیبا رشته کوه باقران در جنوب بیرهندا است که به لطف جاذبه های طبیعی زیبا و زیبا در روستای چهارد و یکی از استراحتگاه های ساکنان بیرهند بود.

به گزارش تیتر اول ، وی افزود: طی دو سال گذشته با سرمایه گذاری بخش خصوصی ، کلیه خانه ها و مزارع روستا و همچنین بازسازی و مرمت منازل و جاده ها با هدف ایجاد دهکده توریستی خریداری شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: این دهکده 40 اتاقه دارای رستوران ، سرویس فست فود ، کافه ، واحد دامداری کوچک و استخر ماهی است تا گردشگران را با نگهداری دام در حومه شهر و استفاده از محصولات ارگانیک آنها آشنا کند. . مغازه های صنایع دستی ، مسجد و نمازخانه وجود دارد.

رمضانی ادامه داد: چهارده دهکده گردشگری با سرمایه گذاری 60 میلیارد ریالی در بخش خصوصی راه اندازی شده و بیش از 15 نفر در آن اشتغال دارند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال چهارده دهکده گردشگری به بهره برداری می رسد.

تأسیس مرکزی برای کارهای هنری و صنایع دستی در دهکده جهانی خراشاد تا دهه فجر

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: مرکز آفرینش های هنری صنایع دستی روستای خراشاد جهانی تا دهه مبارک فجر تأسیس می شود.

رمضانی با اشاره به اینکه روستای هوراشادا که توسط شورای جهانی صنایع دستی به عنوان یکی از دهکده های صنایع دستی جهان به ثبت رسیده دارای 170 کارگاه نساجی بافی است ، ادامه داد: ایجاد و تنوع بخشی به محصولات ، برپایی مسابقات هنری و انجام تحقیقات و مطالعات در زمینه روش های بافت از گذشته تاکنون ، روش های رنگرزی و دستیابی به روش های جدید برای بسته بندی مناسب و همچنین بازاریابی محصولات این مرکز در دهه مبارک فجر امسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اعلام وصول.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در پی جهانی سازی روستای هوراشادا علاوه بر تأثیر مثبت بر فروش محصول ، سه واحد اقامتی بوم گردی در روستای هوراشدا و روستای نصرآباد راه اندازی شده است که منجر به رونق گردشگری شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا