بهترین های کسب و کارعمومی

چرا پنجره دوجداره عرق میکند

علت عرق كردن شيشه دوجداره

بررسی دلیل عرق کردن شیشه دوجداره برای ساکنین ساختمان یک مسئله بسیار مهم است. از دلایل عرق کردن می توان به تفاوت آب و هوای فضای داخل و خارج از ساختمان در زمستان و پایین آمدن حرارت اشاره کرد.
شاید بخار شیشه بیشتر از ۱ تا ۲ ساعت ماندگار نباشد و خود به خود از بین برود ولی همین زمان اندک هم می‌تواند ظاهری ناخوشایند به درب یا بدهد و همین موضوع سبب نگرانی شما در مورد کارکرد صحیح شیشه دوجداره یا چند جداره خواهد شد.
در فصل زمستان دمای بیرون در محدوده صفر درجه سانتیگراد قرار می گیرد. در این هنگام اگر دمای داخل را بیش از حد استاندارد بالا ببریم، اختلاف دمای داخل و خارج ساختمان موجب تبدیل رطوبت موجود در فضای ساختمان به بخار یا قطرات آب می‌شوند و روی سطوح سردی مانند شیشه که در مجاورت محیط بیرون هستند می‌نشینند.

بیشتر بدانید:

شیشه پنجره دوجداره در صورتی که تهویه فضای داخلی ساختمان مناسب باشد هرگز بخار نمی زند.

دلیل عرق کردن سطح بیرونی شیشه دوجداره

عرق کردن جداره بیرونی شیشه امری طبیعی است. در واقع این بخار نشان دهنده ی این است که عایق کاری پنجره دوجداره به خوبی انجام شده است و هوای گرم داخل هدر نمی رود. در واقع کارکرد اصلی پنجره دوجداره جلوگیری از اتلاف انرژی است.
استفاده از وسایل گرمایشی در زمستان، باعث افزایش هزینه مصرف سوخت خانوار می شود. یکی از مهم ترین علل هدر رفتن گرمای داخل ساختمان شیشه های پنجره هستند. نصب ساده ترین راه برای جلوگیری از خروج هوای گرم در فصول سرد سال است.
در پنجره های دوجداره ای که به خوبی عایق بندی شده اند، جدار داخل پنجره با هوای گرم در ارتباط است، اما جداره بیرونی تحت تاثیر هوای سرد، گاهی بخار می زند. البته لازم به ذکر است که همیشه شیشه بیرونی پنجره دوجداره بخار نمی زند و این بخارات گاهی دیده می شوند که چندان نگران کننده نیست.

دلیل عرق کردن سطح داخلی شیشه دوجداره

بخار زدگی سطوح داخلی شیشه نیز اتفاق می افتد. علت بخار کردن شیشه خانه تراکم بخار آب در داخل ساختمان است. آشپزی و پخت و پز، حمام کردن و حتی دم کردن یک چای ساده نیز، سبب تولید مقدار زیادی بخار آب می شود.
بخار آب به محض این که با هوای سرد تماس پیدا می کند، به قطرات ریز آب تبدیل می شود. شیشه پنجره ها محل خوبی برای نشستن بخار تشکیل شده در فضای داخلی هستند. به خصوص ساختمان هایی که از تهویه ضعیفی برخوردارند، بخار پنجره بیشتر مشاهده می شود.
شیشه پنجره دوجداره در صورتی که تهویه فضای داخلی ساختمان مناسب باشد هرگز بخار نمی زند. حتما بخار روی کاشی های دیوار حمام و آینه حمام را مشاهده کرده اید. در فضای بسته، بخار روی اجسام سرد می نشیند. علت عرق کردن پنجره و بخار روی سطح داخلی شیشه ها می تواند ناشی از وجود رطوبت بالا، تهویه ضعیف و نصب نامناسب پنجره ها باشد.

دلیل عرق کردن در بین دو صفحه شیشه دوجداره

عرق کردن بین دو جدار شیشه یک مشکل بسیار بزرگ است. در واقع این بخار نشان دهنده ی این است که عایق بندی پنجره دوجداره بطور صحیح صورت نگرفته است. عرق کردن پنجره می تواند به دلیل از بین رفتن عایق بندی نیز اتفاق بیافتد.
معمولا در ساختمان های قدیمی که بیش از ۱۰ سال از نصب پنجره دو جداره گذشته است، این مشکل دیده می شود. همچنین استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن شیشه ها می تواند به درزگیرها آسیب زده و عایق بندی پنجره را از بین ببرد. برای مثال وایتکس و مواد سفید کننده و جرم گیرها می تواند عایق بندی را خراب کند. در این مورد لازم است تا عایق بندی ترمیم شود این کار توسط نصاب پنجره یو پی وی انجام می شود.
اگر در کمتر از یکسال با مشکل بخار زدن بین دو صفحه شیشه روبرو شدید، علت مربوط به کیفیت ساخت پنجره دوجداره است. شیشه های دو جداره در کارخانه و با استفاده از دستگاه های پیشرفته تولید می شوند. بین دو لایه شیشه از گاز برای عایق بندی استفاده شده است. از یک سوراخ وارد محفظه بین دو شیشه می شود.

راهکارهایی برای رفع بخار ما بین شیشه دوجداره

۱) بهترین راه حل تعویض شیشه دوجداره و استفاده از شیشه با کیفیت و اطمینان از تزریق گاز آرگون توسط شرکت سازنده شیشه دوجداره است.
۲) خارج کردن شیشه دوجداره از چارچوب پنجره و سوراخ کردن قسمت انتهایی آن برای خروج بخار هوا و سپس چسب کاری سوراخ‌ های ایجاد شده توسط چسب پلی سولفاید یا چسب سیلیکون.
۳) در صورت امکان، خارج کردن شیشه دوجداره از چارچوب و بازکردن دوجداره شیشه از هم و سپس تمیز کردن شیشه‌ های دوجداره با دستمال به همراه شیشه پاک کن و در انتها دوجداره کردن شیشه و نصب مجدد آن.

بیشتر بدانید:

اگر در کمتر از یکسال با مشکل بخار زدن بین دو صفحه شیشه روبرو شدید، علت مربوط به کیفیت ساخت پنجره دوجداره است.

شاید بخار روی شیشه بیشتر از ۲ یا ۳ ساعت نباشد و به خودی خود بخار از بین برود. اما همین زمان هم می تواند نگران کننده باشد. بخار روی شیشه در واقع همان بخار آبی است که در هوای داخل ساختمان وجود دارد. بخار آب با برخورد به هر شیء سردی تبدیل به مایع می شود. بیشترین نگرانی خانواده ها از اینست که عایق بودن شیشه دوجداره از بین رفته باشد. در حالت معمول نباید اختلاف دمای داخل و بیرون تاثیری روی شیشه های دوجداره داشته باشد.
مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

نمایندگی وین تک، که از برترین برندها در ساخت پنجره است، آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

دکمه بازگشت به بالا