ورزش و نشاط

فوتبال ایران بعد از جام جهانی ۴ پله سقوط کرد/صعود ۱۱ پله ای مراکش – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار شهردار، قهرمانی آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر، قرارداد حضور در بیست و دومین دوره این جام را قطعی کرد و پس از آن فیفا رده بندی جدید تیم ها را بر اساس عملکرد آنها در جام جهانی اعلام خواهد کرد.

طبق بیانیه جدید فیفا، تیم فوتبال ایران که در جام جهانی قطر با انگلیس، ولز و آمریکا در گروه دو همگروه بود و با شکست سنگین مقابل انگلیس، یک برد مقابل ولز و یک شکست مقابل آمریکا به کار خود پایان داد. سوم شد و از صعود ناکام ماند و با چهار پله سقوط از رتبه قبلی خود به 24 جهان رسید.

تیم ملی ایران نیز دیگر تیم اول آسیا نیست و مقام اول خود را به تیم ملی ژاپن داد که بهترین عملکرد را در بین تیم های آسیایی داشت. جایگاه تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن هم در آسیا و هم در جهان تغییر کرد و ایران که تیم اول آسیا و بیستم جهان بود جای خود را به ژاپن داد.

فوتبال ایران بعد از جام جهانی ۴ پله سقوط کرد/ مراکش ۱۱ پله صعود کرد
جایگاه تیم های آسیایی در رده بندی جدید فیفا

تیم ملی مراکش که چهارمین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی را کسب کرد، در رده بندی فیفا ۱۱ پله صعود کرد. این تیم آفریقایی برای اولین بار به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت و با وجود دو شکست در مرحله نیمه نهایی و رده بندی و چهارمی جهان، در رده بندی فیفا صعود قابل توجهی داشته و در رده یازدهم جهان قرار دارد.

تیم فوتبال برزیل با وجود خروج زودهنگام از جام جهانی که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کرواسی شکست خورد، همچنان تیم شماره یک جهان باقی مانده است، در حالی که آرژانتین قهرمان جام جهانی به رده دوم صعود کرد. در رده های سوم تا دهم تیم های فرانسه، بلژیک، انگلیس، هلند، کرواسی، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا قرار دارند.

ایران، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، قطر و عراق پس از تیم اول فوتبال ژاپن در رده های بعدی جدول رده بندی قاره کهن قرار دارند.

نکته دیگر در آخرین رده بندی فیفا این است که تیم فوتبال قطر که میزبان جام جهانی بود و قبل از این رویداد در رده 50 قرار داشت، با 10 پله سقوط در رده 60 قرار گرفته است. قطری ها در مرحله اول با سه شکست این مسابقات را ترک کردند.

دکمه بازگشت به بالا