اقتصادیبهترین های کسب و کار

پایین آوردن هزینه های ماینینگ با عضویت در استخر استخراج

فعالیت انواع استخراستخراج بیت کوین و حوزه ماینینگ در طول سال‌ها به ارتقا و تحولات زیادی دست یافته است و ماینرها در این فرآیند هیچ‌گاه از حرکت نایستاده اند. امروزه، ماینرها برای بهره‌برداری حداکثری از پاداش‌های خود، به ویژه زمانی که تحت تاثیر رویدادهایی مانند هاوینگ بیت کوین قرار می‌گیرند، بسیار مشتاقانه عمل می‌کنند. با تمایل به بهبود بازدهی سرمایه‌گذاری که هرگز تا به امروز به این اندازه بالا نبوده، بهبود‌های نوآورانه‌ای در روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای ماینرهای بیت‌کوین ایجاد شده است.

رویداد هاوینگ چیست؟

هر چه بیشتر وارد اکوسیستم بیت کوین و انواع استخر استخراج بشوید، بدون شک بیشتر درباره رویدادی به نام هاوینگ خواهید شنید. این اصطلاح به کاهش پاداش‌های ماینینگ به میزان ۵۰٪ اشاره دارد. این کاهش به طور تقریبی هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد و در طراحی بیت‌کوین توسط ساتوشی ناکاموتو لحاظ شده است.

پاداش اولیه ماینینگ، ۵۰ بیت‌کوین بود. البته، در آن زمان، بیت‌کوین ارزش بسیار کمی داشت و می‌توانستید شبکه را با یک کامپیوتر معمولی موفقانه ماین کنید و حتی نیازی به عضویت در یک استخر استخراج وجود نداشت. از آن زمان تاکنون، پاداش‌های ماینینگ هر چهار سال یکبار نصف شده‌اند تا به پاداش کنونی ۶.۲۵ بیت‌کوین برسند.

امروزه، صدها مزرعه ماینینگ یا استخر استخراج از قدرت محاسباتی عظیمی برای امنیت شبکه بیت‌کوین استفاده می‌کنند. ارزش اولین رمزارز جهان دیگر برای کسی مخفی نیست و تلاش و سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای کسب سود در این بخش صورت گرفته است. بنابراین، استفاده از هر راه ممکن برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و حفظ رقابت‌پذیری بسیار حیاتی است. در ادامه، سه روش برتری که ماینرهای بیت کوین از آن‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها استفاده می‌کنند، آورده شده است.

۱. تجهیزات ماینینگ با کارایی بالا

ماینینگ در گذشته برای همه قابل دسترسی بود؛ هنوز هم هست. با این حال، نمی‌توان انکار کرد که ماینینگ بیت‌کوین بدون استفاده از سخت‌افزارهای تخصصی نسبت به دهه گذشته بسیار دشوارتر شده است. تکامل تجهیزات ماینینگ و حتی تاسیس انواع استخر استخراج یک داستان جالب توجه است که نشان دهنده تغییرات فراوان در این بازار است.

اولین ماینرها تنها نیاز به یک کامپیوتر شخصی داشتند که این امکان را به تقریباً همه می‌داد که در تأیید تراکنش های بلاکچین شرکت کنند. با این حال، همچون اینکه ماینرها متوجه شدند که GPUها بهتر در حل معادله SHA-256 عمل می‌کنند، به استاندارد صنعتی تبدیل شدند. با گسترش سختی شبکه، این موضوع در نهایت منجر به افزایش تقاضا برای این دستگاه‌ها و کمبود گسترده‌ای برای تولیدکنندگان GPU شد.

مدت زمان طولانی نگذشت که تولیدکنندگان اختصاصی دستگاه‌های ماینینگ بیت‌کوین وارد بازار شدند و دستگاه‌های ASIC را به بازار معرفی کردند. این دستگاه‌های پرقدرت اولیه از ابتدا برای انجام تنها یک وظیفه ساخته شده‌اند: حل معادله SHA-256. به عنوان یک نتیجه، آن‌ها هزاران برابر قدرتمندتر از انواع GPU هستند.

اخیراً، دستگاه‌های ماینینگ به سمت ایجاد بالاترین هش در حالی که پایدار باقی می‌مانند، شروع به حرکت کرده‌اند. تولیدکنندگان دستگاه‌های ماینینگ از این واکنش آگاه هستند که شبکه‌هایی مانند بیت‌کوین از سوی محافظان محیط زیست و افراد نگران از مصرف انرژی آن، حملات بسیاری را تجربه کرده‌اند. در پاسخ به این چالش، نسل جدیدی از دستگاه‌های ماینینگ پایدار اکنون در دسترس است.

۲. بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر

از آغاز ماینینگ بیت‌کوین، ماینرها و حتی مدیران انواع استخر استخراج سعی کرده‌اند از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تأمین انرژی فعالیت خود استفاده کنند. در فضای آنلاین، اخبار زیادی از مزارع ماینینگ بزرگی که با انرژی خورشیدی یا زمین‌گرمایی قدرت گرفته‌اند، وجود دارد.

روش‌های مختلفی برای تأمین انرژی مزرعه یا استخر استخراج بیت‌کوین با انرژی تجدیدپذیر وجود دارد. گزینه‌های خورشیدی اولین و پرطرفدارترین شکل انرژی تجدیدپذیر برای تأمین انرژی دستگاه‌های ماینینگ هستند. پنل‌های خورشیدی به راحتی در دسترس و همچنین برای نصب راحت هستند. گزینه‌های زمین‌گرمایی و هیدرولیک هم جزو گزینه های محبوب به شمار می‌روند.

به طور ویژه، کشور السالوادور در حال ساخت تجهیزات عظیم ماینینگ است که از انرژی آتشفشانی استفاده می‌کند.

در آینده، گزینه‌های ماینینگ تجدیدپذیر بیشتری وجود خواهد داشت، زیرا تولیدکنندگان دستگاه‌های ماینینگ آغاز به ادغام گزینه‌هایی برای سرعت‌دهی این فرآیند کرده‌اند. در آینده، تقریباً همه مزارع یا استخر های استخراج با باد، خورشید و حتی انرژی موج قدرت می‌گیرند.

۳. گرم کردن کسب و کارها و خانه‌ها

یکی از شیوه‌های غیرمعمول و البته نوآورانه برای افزایش بهره‌وری فعالیت ماینینگ، گرم کردن محیط های اداری و منازل با گرمای تولید شده توسط دستگاه های ماینینگ است. دستگاه‌های ماینینگ گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند و خنک سازی و رهایی از گرمایش آن ها همیشه یک معضل بوده است. خوشبختانه، برخی از ماینرها این مشکل را به جای فرار از آن پذیرفته‌اند و در نتیجه راه‌هایی برای برای استفاده از این گرمایش پیدا کرده‌اند.

روش‌های مختلفی وجود دارد که ماینرها از دستگاه‌های خود برای ایجاد آسایش بیشتر در خانه‌ها و کسب و کارهایشان استفاده می‌کنند. می‌توانید مثال‌هایی از ماینرهایی که از دستگاه‌های خود برای گرم کردن اتاق‌ها و… بهره گرفته‌اند با یک جستجوی ساده پیدا کنید. برخی از تجربه‌ها نشان می‌دهند که دستگاه‌های ماینینگ که با آب خنک می‌شوند، توانایی گرم کردن آب گرم منازل را دارند.

این واقعیت که می‌توان همزمان به فعالیت ماینینگ و حفظ امنیت شبکه بیت کوین و گرم کردن محیط کار یا منزل پرداخت دیگر امروزه دور از دسترس نیست.

این رویکرد، یک راه عالی صرفه‌جویی برای کسب‌وکارهایی است که در مناطقی با هزینه‌های برق پایین و دماهای پایین واقع شده‌اند. این موضوع علاوه‌بر مزیت های فراوان برای ماینر ها یا مدیران استخر استخراج، برای دولت‌ها نیز خبر خوشایندی خواهد بود.

۴. استفاده از استخر استخراج برای کاهش هزینه‌ها

عضویت در استخر استخراج یک راه عالی برای دریافت پاداش‌ مستمر از فعالیت ماینینگ است. در یک سناریوی ماینینگ به صورت انفرادی، هر ماینر به تنهایی برای حل کردن معادله‌ها و دریافت پاداش رقابت می‌کند. بطور مشخص، این موضوع به این معناست که احتمال اندکی وجود دارد که در رقابت با یک استخر استخراج یا مزرعه شما پاداش را دریافت کنید.

یک راه مطمئن برای کاهش انتظار دریافت پاداش‌، پیوستن به یک استخر استخراج بیت کوین است. استخرهای ماینینگ جوامع بزرگی هستند که تلاش مشترکی را برای کسب قدرت هش بیشتر در شبکه انجام می‌دهند. این استخرها برای بهبود بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها کار می‌کنند زیرا پاداش‌ها را بر اساس مشارکت‌های شما در استخر تقسیم می‌کنند.

دریافت پاداش‌های مداوم می‌تواند به شما کمک کند تا ذخایر بیت کوین خود را افزایش دهید به جای اینکه منتظر یک پاداش بزرگ باشید که شاید هرگز به آن دست پیدا نکنید. این عوامل باعث شده‌اند که عضویت در استخر استخراج یکی از روش‌های اصلی مشارکت ماینرهای رمزارز در بازار بشود.

یکی از نکات اصلی در پیدا کردن استخر استخراج مناسب، تاریخچه و شیوه عملکرد آن است. برخی از استخرها مثل Slush pool بازار را در کنترل خود گرفته‌اند و به دلیل عملکرد طولانی خود شهرت دارند. با این حال برای کاربران ایرانی موضوع کمی متفاوت است. شرایط اتصال کاربران ایرانی به پلتفرم های مالی بین المللی همیشه چالش برانگیز بوده است و با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان گفت که انتخاب یک استخر استخراج ایرانی شاید بهترین گزینه برای این دسته از کاربران باشد. استخر استخراج پارسه دقیقا با همین نگرش پای به عرصه رقابت با بزرگان خارجی ماینینگ گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا