استان ها

نامزدهای شرکت در انتخابات اتاق بازرگی قزوین با برنامه و استراتژی وارد رقابت شوند

به گزارش خبرنگار اقتصادی تیتر اول از قزوین، لطف الله سیاهکلی در جمع فعالان اقتصادی که روز پنجشنبه در شرکت صنعت پلاست آبیار در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد اظهارداشت: کارهای اجتماعی به سعه صدر، گذشت و عقلانیت نیاز دارد و کسانی که وارد عرصه رقابت و انتخابات برای پذیرش مسئولیتی می شوند باید با روحیه و روش های «کارگروهی و تیمی» آشنا باشند و ضمن انتقاد پذیری و استفاده از مشاوره تخصصی برای خود اهداف معینی را تعریف کنند.

photo_2023-03-09_19-02-13

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتاق بازرگانی یک ظرفیت بسیار ارزشمند و تاثیرگذار در بخش اقتصادی کشور است و شما بعنوان نمایندگان پارلمان بخش خصوصی باید بتوانید با شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای تخصصی در جهت حل چالش ها گام بردارید.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در فضای انتخابات رعایت اخلاق، انصاف و وجدان یک ضرورت است و زمانی می توانید بعنوان نماینده فعالان اقتصادی در ادامه مسیر موفق باشید که در تبلیغات و معرفی خود هم انصاف و اخلاق را رعایت کنید.

سیاهکلی یادآورشد: همه شما در تصمیماتی که اتاق اتخاذ می کند ذینفع هستید و باید تعارض منافع نداشته باشید و کسی پس از حضور خود در اتاق دنبال منافع شخصی نرود بلکه دنبال احقاق حق همه اعضا و تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشد.

وی اظهارداشت: رفتن به سمت منافع شخصی آغاز ایجاد اختلاف در اتاق بازرگانی است لذا از منتخبان انتظار می رود در صورت کسب رای اعضا همه همت خود را برای رفع موانع تولید و همراهی با فعالان اقتصادی بکار گیرند. 

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منظور از اخلاق مداری فقط خوش رفتاری نیست بلکه رعایت انصاف، عدالت و داشتن تخصص است و کسی که بدون توانمندی یک مسئولیتی را می پذیرد حتما اخلاق مدار نیست.

وی بیان کرد: در اخلاق مداری همه شاخص های انسانی باید رعایت شود و خود فعالان اقتصادی آنقدر باهوش و متخصص و عاقل هستند که می توانند به کسانی رای دهند که منافع آنها را تامین کنند.

photo_2023-03-09_19-01-51

ائتلاف های رقابت کننده در انتخابات باید استراتژی و برنامه داشته باشند

سیاهکلی در ادامه اظهارداشت: دو گروه ائتلافی که در ششمین دوره انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی قزوین شرکت کرده اند حتما باید برنامه ارائه کنند و دارای ایده، هدف، چشم انداز، استراتژی و آینده نگری باشند و ضمن شناسایی مشکلات و نواقص گذشته برای حرکت رو به آینده برنامه عملی ارائه کنند. 

وی گفت: شما باید بگویید اتاق بازرگانی قزوین امروز در کجا قرار دارد و قرار است با تیم مدیریتی شما به کجا برسد تا اعضا با آگاهی و اطلاعات کافی به افراد منتخب رای دهند و پویایی اتاق محقق شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: در کشورمان معمولا به برنامه ریزی و چشم انداز کمتر توجه شده و بیشتر به صورت هیئتی رفتار می کنیم به همین دلیل هنوز برنامه ششم اجرایی نشده سراغ برنامه هفتم رفته ایم و این رویکرد ایراد دارد.

سیاهکلی اظهارداشت: اگر بخواهیم کاری ماندگار شود و به نتیجه برسد باید استراتژی و برنامه کوتاه، میان و بلند مدت داشته باشیم و در شرایطی که در جهان شاهد برنامه های 30 ساله و 50 ساله هستیم ما فقط به کارهای کوتاه مدت فکر می کنیم تا یک طرح در زمان مدیریت ما به نتیجه برسد و خود را مطرح کنیم که این رویکرد منطقی نیست.

photo_2023-03-09_19-02-06

مجمع نمایندگان استان قزوین همراه صنعتگران است

سیاهکلی اضافه کرد: هر گروهی که با رای اعضا مسئولیت اتاق بازرگانی قزوین را بر عهده بگیرد از حمایت همه نمایندگان برخوردار خواهد شد و خوشبختانه جایگاه خوبی داریم که می توانیم در رفع مشکلات اتاق و رفع تعهدات ارزی با کمک بانک مرکزی همراه شما باشیم.

وی یادآورشد: رسالت ما حل مشکلات تولید برای رونق اشتغال و اقتصاد کشور است و توصیه می کنم تیم جدید اتاق بازرگانی از ظرفیت نمایندگان برای رفع موانع تولید، تسهیل در فضای کسب و کار و تقویت جایگاه اتاق بخوبی استفاده کند.

اتاق بازرگانی قزوین می تواند برند کشور شود

سیاهکلی در ادامه بیان کرد: با توجه به قطب بودن استان در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری بدون تردید با وجود فعالان اقتصادی شاخص و کارآمد که بسیاری از آنها نمونه ملی هستند شما می توانید با یک استراتژی مدون و هدفمند، اتاق قزوین را به یک برند تبدیل کرده و در تصمیم گیری کشوری تاثیرگذار باشید و به ما نمایندگان هم مشورت دهید تا قوانین مرتبط خوبی را وضع کنیم.

وی گفت: انصافا اتاق بازرگانی در گذشته کارهای خوبی را انجام داده اما حتما می تواند بهتر از این باشد و اگر از همه ظرفیت ها استفاده شود روند رو به تکاملی و تعالی بهتر و سریعتری را تجربه خواهید کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بشدت با برخی تصمیمات عجولانه در کشور که با یک اتفاق مثلا کم شدن یک کالا بلافاصله صادرات را ممنوع و یا محدود می کنیم مخالفم زیرا این روند به جایگاه بین المللی ما آسیب می زند.

وی اضافه کرد: وقتی یک صادرکننده با سختی های متعدد یک بازاری برای صادرات کالای خود بدست می آورد و با یک بحران آن را از دست می دهد دیگر امکان حضور در این رقابت ممکن نمی شود و کشور آسیب می بیند لذا باید همه ما سایر مدیران دولتی درک درستی از صادرات و واردات داشته باشیم تا با تصمیمات غیر کارشناسی به شما آسیب نزنیم.

photo_2023-03-09_19-01-22

توجه به بازار و ارکان توزیع ضروری است

سیاهکلی اظهارداشت: متاسفانه در کشورمان به موضوع مهم بازار و ارکان آن شامل تولید، توزیع و مصرف توجه کارشناسی نداشته ایم و هنوز یک رشته دانشگاهی در این زمینه نداریم و چون همیشه یک بازار تشنه داریم به این بخش توجه نمی کنیم و حقوق مصرف کننده و ذائقه، سلیقه و نیاز مردم اهمیت ندارد که این خلاء باید جبران شود.

وی گفت: با انتخاب افراد اصلح، متخصص، دلسوز و جامع نگر تلاش کنید اتاقی را تشکیل دهید که ایران و جهان را بشناسد، فن بازاریابی بداند، برای صادرات برنامه داشته باشد و با شرایطی که امروز با رویکرد خوب دولت سیزدهم در استفاده از ظرفیت بازار همسایگان ایجاد شده با یک استراتژی خوب به سمت افزایش صادرات گام بردارید.

مدیریت استان همراه تولیدکنندگان است

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اظهارداشت: خوشبختانه مدیریت استان خوب است و هیچ عاملی که مانع کار باشد نداریم و هر تصمیمی گرفته شود قابل اجراست و اگر جایی مانعی بود آماده حل آن هستیم.

وی بیان کرد: مدیران استان پاک دست و خدمت محورند و هیچ سرمایه گذاری پشت درب های بسته مدیران انتظار نخواهد کشید و اگر مصداقی خلاف آن بود به ما معرفی کنید تا بلافاصله اقدام کنیم.

سیاهکلی اضافه کرد: یکی از ملاک های ارزیابی مدیران میزان مراجعه افراد به دفاتر نمایندگان است که خوشبختانه در شش ماه گذشته کمترین نارضایتی و شکایت از مدیران را داشتیم که نشان می دهد، مدیران در خدمت مردم هستند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم در انتخابات این دوره نیز شاهد شکل گیری یک اتاق بازرگانی قوی و کارآمد باشیم تا مسیر رو به پیشرفت و تعالی بهتری ترسیم شود. 

انتهای پیام

 

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا