اقتصادی

آمادگی بانک مرکزی برای امضای قرارداد ۶۰۰ میلیون دلاری با وزارت نفت

رئیس بانک مرکزی از آمادگی برای امضای قرارداد ۶۰۰ میلیون دلاری با وزارت نفت خبر داد.

به گزارش تیتر اول، محمدرضا فرزین گفت: منابع ارزی کشور به‌گونه‌ای است که پیشنهاد سرمایه‌گذاری توسعه چاه‌های نفتی به وزارت نفت ارائه شده و به‌زودی قرارداد امضا خواهد شد.

وی افزود: در عرصه دیپلماسی اقتصادی نیز توافق‌های بسیار خوبی با کشورهای همسایه و شریکان تجاری‌مان داشته‌ایم که آثار آن بر بازار ارز در آینده برای همگان ملموس خواهد بود.

رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به توان سامانه‌های نظارتی بانک مرکزی افزود: امروز در بانک مرکزی این توانایی را داریم افرادی را که با نرخ‌های غیرعادی سعی در ایجاد التهاب در بازار ارز و آسیب زدن به نظام اقتصادی کشور دارند، رصد و شناسایی کنیم.

وی گفت: اعداد بالایی که ازسوی سودجویان معامله می‌شود شناسایی و واحدهای پولشویی ورود می‌کنند و به وظیفه خود در زمینه مسدودسازی حساب‌های ریالی و ارزی آنان عمل خواهند کرد.

فرزین نوسان‌های ارزی حادث شده را گذرا دانست و افزود: از همه فعالان اقتصادی می‌خواهیم فعالیت‌ها و تصمیم‌های خود را بر اساس واقعیت‌های ارزی کشور که اعلام شد اتخاذ کنند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا