جامعه

امتحانات نهایی از 17 خرداد آغاز می‌شود

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از آغاز امتحانات کلاس دوازدهم از 8 ژوئن خبر داد و گفت: امتحانات تا 6 تیرماه ادامه دارد و نتایج تا پایان تیرماه اعلام می شود.

به گزارش تیتر اول ، خسرو ساکی در یک برنامه تلویزیونی گفت: کلیه پروتکل های بهداشتی اعلام شده توسط وزارت بهداشت و ستاد کرونا برای بررسی ها در نظر گرفته می شوند. وی گفت: “ما برای رعایت این پروتکل ها از متخصصان بهداشت و درمان در بخش آموزش و شبکه های بهداشتی در مناطق آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد.” بود.

با این حال ، وی افزود: اگر بیانیه ستاد كرونا و وزارت بهداشت تا هفدهم اثبات شود ، تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات در ساعت 17 انجام می شود و ما مصمم هستیم كه شرایط در آن تاریخ صحیح باشد. بیایید امتحانات را بگیریم.

رئیس مرکز سنجش در وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که اکنون آیین نامه ای در مورد چگونگی برگزاری امتحانات نهایی برای ابلاغ به ادارات کل استان برای آموزش وجود دارد؟ وی اظهار داشت: برنامه امتحانات با امضای کلیه واحدهای آموزشی ، دفاتر ولسوالی ها و ولسوالی ها اعلام می شود و زمان برگزاری امتحانات نهایی از پایه های دوازدهم و هفدهم 7 ژوئن است.

وی افزود: ما تمهیدات لازم را در نظر گرفتیم دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردیم فاصله اجتماعی بین صندلی دانش آموزان باید بین 1.8 تا 2 متر مربع باشد ؛ یعنی دانش آموزان باید از صندلی جلو و صندلی های جانبی حدود دو متر باشند. . “

به گفته ساکی ، ما انتظار داریم متخصصان بهداشت در ورودی سالن های معاینه حضور یابند. توصیه می کنیم دانش آموزان ماسک و دستکش بپوشند و از پروتکل و مسافت استفاده کنند. ما آماده امتحانات هستیم. سؤالاتی را مطرح می کنیم و خداوند اگر مورد جدیدی وجود نداشته باشد با اتکا به خداوند متعال امتحانات نهایی در پایه دوازدهم را می گیریم.

ساکی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه امتحان در کجا اعلام شده است؟ وی گفت: این برنامه در وب سایت مرکز سنجش آموزش و وب سایت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. این برنامه ها همچنین در مدارس گنجانده شده و از طریق مدیر ولسوالی های آموزشی مدرسه در دسترس است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره منابع امتحانی اظهار داشت: “با توجه به اینکه آموزش ما امسال با شرایط گسترش تاج روبرو شده است ، به دو بخش تقسیم شده است ، بخش اول تا پایان بهمن و حتی هفته اول اسفند تا کلاس های دوازدهم آموزش داده شده است ، و قسمت دوم 20٪ بود که از طریق آموزش شخصی کانال های تلویزیونی و سیستم عامل های پیام رسانی موجود و شبکه Shad انجام شد ، بنابراین 80٪ اول را برای همه دانش آموزان تعیین کردیم و 16 مارک از این بخش از سؤال طراحی است. و برای چهار علامت باقی مانده ، بخش دوم همچنین دو سؤال از Vi ، چهار نمره 20٪ از آموزش از راه دور و چهار طرح از 80 درصد قبلی آموخته است.

دانش آموزانی که در آموزش پاره وقت شرکت کرده اند در صورت تسلط بر سؤالات می توانند به 20٪ سؤالات نهایی پاسخ دهند ، اما اگر تعداد کمی دانش آموز در هر یک از روشهای آموزش غیر حضوری وجود نداشته باشد ، حقوق آنها به خطر نمی افتد. هشتاد درصد ، با 16 سوال سؤال ، به خواست خدا نیز پاسخ و پاسخ داده می شوند.

وی گفت: دانشجویانی که به آموزش پاره وقت دسترسی ندارند و دانشجویانی که دسترسی ندارند می توانند از امتحان طراحی شده 20 امتیاز کسب کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا