بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

چه زمانی باید کودک را به گفتار درمانی برد؟

توسعه زبان خیلی سریع اتفاق می افتد! کودکان در سنین 2 تا 3 سالگی تنها پس از ایجاد صداهای کوچک مانند قان و قون می توانند با جملات صحبت کنند. جالب و دیدنی است. اما رشد سریع زبان به این معنی است که فرزندان ما می توانند به سرعت عقب بمانند.

اگر نگران این هستید که فرزندتان نقاط عطف را از دست داده است و نمی دانید زمان مناسب یا بهترین سن برای گفتار درمانی چه زمانی است، به خواندن ادامه دهید. این پست نقاط عطف را توضیح می دهد، چرا آنها مهم هستند، اگر فرزندتان به نقاط عطف نرسید چه کاری باید انجام دهید، و چگونه بدانیم چه زمانی زمان مناسب برای گفتار درمانی است.

چرا نقاط گلوله مهم هستند؟

چگونه می توانید تشخیص دهید که رشد زبانی کودک در مسیر درستی قرار دارد؟ چه معیارهایی استفاده می کنیم: مهارت ها یا رفتارهایی که 90 درصد کودکان در سن خاصی از خود نشان می دهند. لازم نیست در مورد رویدادهای مهم استرس داشته باشید، اما مهم است که به آنها توجه کنید.

در سطح توسعه، همه چیز در حال تغییر است. چیزهایی مثل رشد، حرکت و رشد جسمانی، سواد و گفتار و زبان! اگر به بخش های گفتار علاقه مند هستید و می خواهید بدانید که آیا فرزندتان قبول شده است یا نه، استفاده از آزمون های مهارت زبان می تواند بسیار مفید باشد.

مقایسه فرزندتان با دیگران

ما می دانیم که فهمیدن اینکه فرزند دوست شما، که هم سن شماست، فعال تر از فرزند شما است، می تواند خسته کننده باشد. مقایسه و ترس می تواند به سرعت ایجاد شود. ممکن است احساس کنید که تقصیر شماست یا به عنوان والدین کار اشتباهی انجام داده اید.

با این حال، باید بدانید که همه کودکان با سرعت های متفاوتی رشد می کنند و برای افراد عادی طیف وسیعی وجود دارد! یک کودک ممکن است در زبان بسیار قوی باشد، که ممکن است به این معنی باشد که کودک شما در چیز دیگری عقب است. به یاد داشته باشید که کارتان عالی است و سعی کنید فرزندتان را با دیگران مقایسه نکنید. و اگر فرزند شما در نقطه ای عقب افتاد، این تقصیر شما نیست!

اگر نگران فرزندتان هستید، چک لیست نامه را بررسی کنید و ببینید آیا او بر اساس کارهایی که می تواند و نمی تواند انجام دهد به کمک نیاز دارد یا خیر. اما این بررسی را فقط باید بر اساس چک لیست انجام دهید، نه کاری که کودک دیگر انجام می دهد.

چه زمانی باید به گفتار درمانگر مراجعه کرد؟

بهتر است به محض اینکه متوجه شدید فرزندتان به استانداردهای ارتباطی نمی رسد، به دنبال ارزیابی گفتار و زبان باشید. می دانیم که ایده گفتار درمانی برای برخی از والدین کمی ترسناک به نظر می رسد. اما به عنوان یک گفتاردرمانگر، می توانم به شما اطمینان دهم که این در واقع جمع آوری اطلاعات و یادگیری بیشتر در مورد فرزندتان است.

در طول ارزیابی، آسیب شناس گفتار و زبان شما و فرزندتان را می شناسد. آنها بزرگترین نقاط قوت فرزند شما را در مهارت های ارتباطی ارزیابی می کنند و ارزیابی می کنند که کدام مهارت ممکن است به حمایت بیشتری نیاز داشته باشد. آنها همه چیز را به شیوه ای مناسب برای بچه ها انجام می دهند که آنها را درگیر و سرگرم نگه می دارد. (نگران نباشید، ما می دانیم که بچه ها چگونه هستند و انتظار نداشته باشید که آنها یک ساعت بنشینند!)

محدوده متوسط ​​کلمات ارزیابی کفتار کودکان

گفتار درمانی را از چه سنی باید شروع کرد؟

بهترین سن برای گفتار درمانی زمانی است که احساس می کنید فرزندتان شروع به عقب افتادن می کند یا به نقطه عطف خود نمی رسد. هیچ وقت برای شروع درمان خیلی زود یا دیر نیست.

کودکانی که اصلا صحبت نمی کنند معمولا در حدود 18 ماهگی برای ارزیابی گفتار و زبان معرفی می شوند. اما این امکان وجود دارد که کودکان از سنین پایین تر شروع کنند. کودکانی که با معلولیت به دنیا می آیند اغلب درمان را از دوران کودکی شروع می کنند. بچه ها هم وقتی بزرگ شدند می توانند شروع کنند! گاهی اوقات شروع به مهدکودک یا مدرسه نگرانی های بالقوه ای را ایجاد می کند که تا آن زمان هیچ کس متوجه آنها نشده بود.

زمان سنجش صحبت و زبان

با این حال، توصیه می کنیم به محض اینکه متوجه شدید که فرزندتان به مراحل رشد خود نمی رسد، به دنبال ارزیابی گفتار و زبان باشید.

به عنوان گفتاردرمانگر، ما شما را تشویق می کنیم که رویکردی مثبت به جای واکنشی در گفتار فرزندتان اتخاذ کنید. والدین همیشه به من می گویند که ای کاش زودتر شروع می کردند و هرگز پشیمان نمی شدند که اینگونه کار می کردند.

هرگز رویکرد «صبر کن و ببین».

برخی از متخصصان اطفال توصیه می کنند منتظر بمانید تا ببینید آیا مهارت های زبانی کودک شما به خودی خود رشد می کند یا خیر. اما می توانیم با اطمینان به شما بگوییم که این توصیه نمی شود و مطمئنا بهترین راه نیست.

در حالی که درست است که برخی از کودکان خود به خود “به عقب” می رسند، اما ما نمی توانیم بدانیم کودکان چه کار می کنند یا نمی کنند. به همین دلیل است که ما همه خانواده های کودکان خردسال را تشویق می کنیم تا برای رشد زبان و فعالیت های یادگیری فرزندشان که می تواند در خانه انجام شود، کمک بگیرند.

پس بهترین سن برای گفتار درمانی چه سنی است؟ این به فرزند شما بستگی دارد!

از استراتژی هایی برای توسعه مهارت های گفتاری در خانه استفاده کنید

بخش بزرگی از گفتار درمانی برای کودکان، آموزش والدین است. عیب شناس برای مدت کوتاهی در کنار فرزند شما می ماند. شما زمان بیشتری را با آنها می گذرانید! اگر در طول روز از راهبردهای گفتار درمانی استفاده کنید، فرزندتان پیشرفت بهتری خواهد داشت.

آیا می دانید بهترین گفتار درمانی شیراز کجاست؟

دکمه بازگشت به بالا