عمومی

برای سهراب قصه‌های وزنه‌برداری؛باز هم پایان شاهنامه خوش نبود

سده لنجان؛سال 1367.دقیقا در آخرین روز تابستان پسری به دنیا آمد که سال ها سال بعد دنیا را تکان داد؛با قهرمانی در المپیک.پسری بدون حاشیه،بدون جنجال و همواره متین.مگر می شود ژست های معروفش در وزنه زدن را به همین راحتی از یاد برد.کمی سر به بغل،خیره به روبرو و رفتن زیر وزنه.

اسطوره شدن در ورزش این مملکت اصلا کار راحتی نیست.خیلی ها در این ورزش آمده و رفته اند؛اما مگر اسم چند نفر از آنها در تاریخ مانده است؟مگر چند نفر می شوند علی دایی؛حسین رضازاده و سهراب مرادی؟!پیامی که برای خداحافظی اش گذاشت را ببینید! دلت قنج می رود از این بی آلایشی.صاف و ساده مثل خودش.

او!از سال 2008 که در قهرمانی آسیا برنز گرفت خودش را در دل مردم جا کرد اما آنقدر مناعت طبع دارد که خودش را وام دار این ملت می داند:«امید به اینکه توانسته باشم افتخاری هرچند کوچک برای ایران و شما عزیزان بوده باشم و در قلب و خاطرات شما جایگاه همیشگی داشته باشم.»

سهراب قصه های وزنه برداری!این بار هم پایان شاهنامه تلخ بود اما مطمئن هستیم که مثل دوران وزنه زدن هایت،مثل همان روزهایی که رکوردهای زیادی را شکستی در مسیر جدید و پیش رو هم موفق خواهی شد.

امروز قطعا یکی از روزهای سخت زندگی ات بود و شاید اگر مصدومیت آن کتف لعنتی نبود می شد یک بار دیگر رنگ المپیک و مدال خوشرنگ‌اش را دید اما…همیشه در زندگی آدم های ساکن خاورمیانه یک امایی وجود دارد،امایی که باعث می شود آدم یک روز صبح که از خواب بیدار می شود آن تصمیم سخت را بگیرد و به این فکر کند که دیگر کافی است.بزند روی کتف آسیب دیده اش و بگوید:«سال ها همراهم بودی،ایرادی ندارد که خوب نمی شوی،تا آخرش با هم هستیم.»

آقای سهراب مرادی! اسطوره تکرار نشدنی دنیای وزنه برداری.قطعا روزخداحافظی تو در دنیای وزنه برداری به عنوان یکی از تلخ ترین روزها ثبت خواهد شد و قطعا این دنیای بزرگ به حضور یکی مثل تو افتخار خواهد کرد،تا قیام قیامت.

مرادی در یک نگاه
*نام: سهراب مرادی
*تاریخ تولد: 31/6/1367
*محل تولد: سده لنجان
*شروع وزنه برداری: ۹ سالگی
*اولین مربی: اسدالله صالحی
*اولین اعزام بین المللی: نوجوانان آسیا، اندونزی، ۲۰۰۵
*تفریح مورد علاقه: تماشای فیلم های طنز و کمدی
*ورزش مورد علاقه بعد از وزنه برداری: فوتبال
*وزنه بردار محبوب: نعیم سلیمان اوغلو
*بهترین رکورد یکضرب: 189 کیلوگرم
*بهترین رکورد دوضرب: 233 کیلوگرم
*بهترین رکورد مجموع: 417 کیلوگرم

عناوین و افتخارات
*نقره قهرمانی آسیا تاشکند – 202
*طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا – 2018
*طلای رقابتهای جهانی آناهایم – 2017
*طلای بازی‌های آسیایی داخل سالن – 2017
*طلای المپیک ریو – 2016
*طلای قهرمان آسیا – 2012
*طلای قهرمانی آسیا – 2009
*برنز جوانان جهان – 2008
*برنز قهرمانی آسیا – 2008
*ثبت چهار رکورد جهان و دو رکورد بازی‌های آسیایی

251 251

دکمه بازگشت به بالا