بهترین های کسب و کارعمومی

آینده بیت کوین چه خواهد شد؟

تاریخچه بیت کوین

برای بررسی آینده بیت کوین در ابتدا لازم است که کمی به گذشته آن نگاه کنیم. اگر سنتان برسد و یادتان باشد سال ۲۰۰۹ سال خوبی برای صنعت مالی نبود زیرا رکود اقتصادی و سقوط بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک باعث ایجاد غم و ناراحتی در بسیاری از بخش‌های جهان شد. تمام این مسائل باعث شد تا سیستم بانکداری سنتی دچار ضعف و بحران‌های اعتماد به نفس شود. مجله تایمز در همان سال به طور رسمی اعلام کرد که صدر اعظم بریتانیا در صدد یافتن راه نجاتی برای بانک‌ها است.

امروزه با گذشت حدود ۱۰ سال، هنوز برخی از سایت‌ها با پرداختن به موضوع آینده Bitcoin، نسخه‌هایی از آن روزنامه را به فروش می‌رسانند. حتی یک نسخه از آن به قیمت ۳/۱ میلیون دلار به فروش رفته است و دلیل این قیمت نجومی تنها آن تیتر است. اما چه چیزی روی آن مجله باعث این افزایش قیمت شده است؟ زمانی که در سال ۲۰۰۹ فردی به نام ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را ارائه کرد، اولین رمز ارز جهان تأسیس شد. تیتر تایمز این بود: صدر اعظم در آستانه نجات بانک‌ها. این جمله اشاره‌ای به پیدایش Bitcoin بود.

بررسی آینده بیت کوین

آینده ارز نو arznow مگ دیجیتال بیت کوین توسط افراد متخصص این زمینه، بسیار روشن پیش‌بینی‌شده است. بعد از رشد چشمگیر آن در سال ۲۰۱۷، نوبت به درخشش بزرگ آن در سال ۲۰۲۰ رسید. با این رشد قیمت Bitcoin، روزبه‌روز میزان علاقه افراد و شرکت‌های مختلف به آن افزایش پیدا می‌کند.

بیت‌کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که در سال 2009 ایجاد شد. این یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز بوده که از تکنولوژی بلاک‌چین برای راحت‌تر کردن تراکنش‌های همتا به همتا استفاده می‌کند. ارز دیجیتال بیت‌کوین از مکانیسم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند و به این معنی که این ارز دیجیتال برای امنیت شبکه خود به ماینرهای بیت‌کوین متکی است.

در سال‌های اخیر، بیت‌کوین یکی از محبوب‌ترین دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری بوده است زیرا سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از نوسانات شدید و زیاد ارزهای دیجیتال به سودهای قابل‌توجهی دست پیدا کنند. تنها چیزی که شما برای به دست آوردن بیت‌کوین نیاز دارید، یک اتصال اینترنت است.

 

چه مواردی روی ارزش بیت‌کوین تأثیرگذار است؟

عوامل مختلفی می‌توانند روی قیمت بیت‌کوین تأثیر بگذارند. برخلاف اکثر آلت‌کوین‌ها، این ارز دیجیتال به بقیه بازار ارزهای دیجیتال ارتباطی ندارد و اصولاً ترندها روی این ارز دیجیتال تأثیرگذار هستند. بااین‌حال، بیت‌کوین هنوز هم عوامل کلی مانند افزایش نرخ بهره یا اخبار ارزهای دیجیتال واکنش نشان می‌دهد. اگر این اخبار به کل صنعت یا سایر کوین‌های بزرگ مانند اتریوم یا شیبا مربوط باشد، واکنش‌های جالبی از خود نشان می‌دهد.

قیمت بیت‌کوین نیز تحت تأثیر اخبار غیر مرتبط به بازار ارزهای دیجیتال هم قرار می‌گیرد. یکی از مثال‌های جالب در این بخش به بهار سال 2020 برمی‌گردد. یکی دیگر از بخش‌هایی که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به آن توجه دارند و بر اساس آن میزان سرمایه‌گذاری خود را تعیین می‌کنند، موضوعات مربوط به محیط‌زیست است.

مانند هر دارایی دیگری، بیت‌کوین هم تحت تأثیر اخبار مربوط به آن قرار می‌گیرد و هر اخباری چه در مورد بیت‌کوین، معاملات رمز ارز یا تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند روی این ارز دیجیتال تأثیرگذار باشد. قیمت ارزهای دیجیتال اصولاً زمانی افزایش پیدا می‌کند که خبری مربوط به پذیرش انبوه، پیشرفت‌های تکنولوژی و موارد دیگر منتشر شود. از سوی دیگر، هرگونه نگرانی می‌تواند باعث کاهش شدید ارزش ارزهای دیجیتال شود.

آیا نوسانات بیت‌کوین در سال 2023 ادامه خواهد داشت؟

قیمت بیت‌کوین در نوامبر سال 2022 به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسید و در میان آشفتگی گسترده‌تر در بازارهای ارزهای دیجیتال با خبر فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال FTX مواجه شدیم. اگرچه بیت‎‌کوین در سال 2023 مقداری ضرر خود را جبران کرده است اما هنوز با قیمت 69 هزار دلاری خود در ماه نوامبر سال 2021 فاصله طولانی‌ای دارد.

علیرغم شرایط کنونی بازار نزولی طی ده سال گذشته سرمایه‌گذاران بیت‌کوین از بالاترین بازدهی در میان سایر دارایی‌ها برخوردار بوده‌اند، به‌طوری‌که 1000 دلار سرمایه‌گذاری در سال 2013 به بیش از 1.6 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که بازارهای ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران صبور و آن‌هایی که می‌توانند در برابر نوسانات ذاتی بازار مقاومت کنند پاداش‌های ارزشمندی ارائه می‌کند.

 

دکمه بازگشت به بالا