جامعه

کاهش انتشار گاز متان روشی سریع برای مهار گرمای جهانی

سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرده است که برای مقابله با تغییرات آب و هوا و محدود کردن تغییرات آب و هوایی ، که زندگی مردم در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد ، کاهش انتشار متان باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تیتر اول ، در گزارش سازمان ملل آمده است كه برای كاهش انتشار متان به منظور محدود كردن افزایش دما تا حدی كه در توافق نامه پاریس تأكید شده ، “اقدامات فوری” لازم است.

توافق نامه پاریس که توسط 200 کشور امضا شده است ، هدف آن افزایش درجه حرارت 1.5 درجه سانتیگراد در مقایسه با زمان قبل از صنعت است. با افزایش بیش از 1.5 درجه سانتیگراد ، زمین می تواند اثرات جدی و نامطلوبی بر تغییرات آب و هوایی داشته باشد.

این گزارش در حالی ارائه می شود که داده های جدید نشان می دهد سطح دی اکسید کربن و متان در جو در سال گذشته به سطح بی سابقه ای رسیده است ، در حالی که محدودیت های عروق کرونا ویروس باعث کاهش سفر و فعالیت اقتصادی شده است.

گاز متان در طی تجزیه موجودات زنده تولید می شود و قسمت مهمی از گاز طبیعی مورد استفاده در خانه ها و صنایع است. بر خلاف دی اکسید کربن ، متان برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی در جو باقی می ماند ، اما اثر گرمایشی آن بسیار بیشتر از دی اکسید کربن است.

طبق اعلام سازمان ملل ، کاهش سریع و قابل توجه گاز متان با استفاده از فن آوری های موجود ممکن و ارزان است.

به گفته کارشناسان سازمان ملل ، کاهش انتشار متان با کاهش میزان آلاینده های ازن در سطح زمین ، مزایای قابل توجهی برای سلامت انسان دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا