مزایای ساک دستی تبلیغاتی برای برندینگ چیست؟
تأثیر ساک دستی بر روی برند و تبلیغات کسب و کار شما
بهعنوان صاحب کسبوکار همیشه باید از روشهای مختلف تبلیغاتی و اثرات آن روی ذهن مخاطب بهره ببرید. انتخاب بهترین و اختصاصیترین راه برای بستهبندی و حمل محصولات و ارائه به نحو احسن به مشتری، یکی از تأثیرگذارترین روشها در تبلیغات برند شماست. چاپ ساک دستی، ساده ترین راه برای جلب توجه و ماندگاری محصول در ذهن مشتری است. یک شاپینگ بگ تبلیغاتی حتی ممکن است بیشتر از خود محصول در منزل یا محل کار مورداستفاده قرار بگیرد. به همین دلیل یک بسته بندی مناسب میتواند تأثیرات بسزایی در دیدهشدن برند تجاری شما داشته باشد.
جابهجایی ساک، بستهبندی و کیف تبلیغاتی توسط مشتریان در یک مرکز خرید و یا در سطح شهر، مانند یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک در معرفی برند شما بسیار مؤثر و ماندگار است. البته فواید درج تبلیغات روی کیف دستی به این موارد محدود نمیشود. در ادامه به بررسی این فرایند و مزایای زیاد آن اشاره می کنیم.
ساک دستی چیست؟
ساک دستی به بگهایی گفته میشود که آرم و نام برند تجاری کسبوکار شما روی آن درج شده است. اغلب مشاغل و صنوف در هر ردهای اقدام به طراحی انواع ساک دستی برای محصولات و خدمات خود میکنند. این کیفدستیها همانند یک تبلیغات آفلاین در زمان و مکانهای مختلف موجب معرفی برند تجاری میشوند. بهویژه اگر از جنس باکیفیت و مرغوب مانند پارچه با یک طراحی خلاقانه و هوشمندانه باشند که در این صورت تا سالها برای شما کارکرد تبلیغاتی خواهند داشت.
علاوه بر درج آرم و لوگوی برند تجاری، میتوانید از روشهای ابتکاری هم در طراحی پاکت دستی تبلیغاتی بهره ببرید. مثلاً استفاده از رنگهای استفاده شده در لوگو در ساخت شاپینگ بگ، نقشی بسیار اثرگذار روی ذهن مخاطب خواهد داشت.
اغلب شرکتها و کمپانیهای بزرگ دنیا از این روش برای تبلیغات برند تجاری خود استفاده میکنند. طراحی پکیجها و بستهبندیهایی با لوگو و رنگهای سازمانی مخصوص خود، از مؤثرترین راههای تبلیغاتی و معرفی محصولات و خدمات یک کسبوکار است. این ابزار تبلیغاتی دارای پتانسیل و تأثیرات بالقوه فراوانی است که با طراحی یک بسته متناسب با محصول میتوان از اثرات مثبت آن روی تبلیغ برند خود بهرهمند شد.
ساک دستی کاغذی از جنس کاغذ می باشد و دسته بندی کاغذ آنها به صورت تحریر ، کرافت و گلاسه می باشد.
تاریخچه استفاده از ساک دستی
همان طور که اشاره کردیم، استفاده از ساک دستی از قدیم و زمان بوده است اما امروزه از کاربرد بیشتری برخوردار است. طبق گفته باستان شناسان، در زمان های قدیم، مردمان اولیه برای حمل و نقل اشیای گران بهای خود از کیسه های ابریشمی استفاده می کردند. ساک دستی برای نخستین بار در قرن شانزدهم مورد توجه افراد قرار گرفته اما تا آن موقعه تبلیغات به شکل امروزی نبود. رفته رفته با شکل گیری کسب و کار های مختلف، صاحبان این کسب و کار ها متوجه شدند که می توانند از این روش برای به نمایش گذاشتن نام تجاری خود استفاده کنند. همین امر باعث شد تا امروزه شاهد ظهور ساک دستی های تبلیغاتی مختلفی می باشیم.
در طراحی ساک دستی از چه کاغذ هایی استفاده کنیم؟
طراحی ساک دستی شاپینگ بگ با استفاده از کاغذ های مختلفی انجام می شود. همان طور که می دانید هدف از طراحی ساک دستی، علاوه بر وسیله ای برای حمل محصول، به اشتراک گذاری نام تجاری نیز می باشد که در این میان یک ساک دستی مقاوم و باکیفیت از عملکرد بهتری برخوردار است. اما ساک دستی با کاغذ های مختلفی نظیر: کاغذ باطله، کاغذ گلاسه، کاغذ ساده، کاغذ کارتی و… چاپ می شود که در این میان نظر طراحان ساک دستی، استفاده از کاغذ گلاسه می باشد. این کاغذ از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است که به عنوان بهترین گزینه جهت چاپ ساک دستی به شمار می رود.
مزایای ساک دستی تبلیغاتی چیست؟
از مهمترین مزایای این ساکهای دستی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ماندگاری بالا و چندبار مصرف بودن از آنها در حدود یکسال بخاطر جنس ساکها
- قابل شستشو بودن
- داشتن فضای کافی برای طراحی و درج اطلاعات و شماره تماس خود
- مناسب بودن برای انواع مشتریها در هر سن و جایگاهی
- مناسب بودن قیمت و هزینه ساکهای تبلیغاتی با توجه به طول عمر و کارایی آنها
- افزایش شناخت برند شما با درج لوگو بر روی ساکهای تبلیغاتی
- افزایش فروش چاپ ساک دستی اختصاصی به مشتریان به طور پیوسته و ایجاد یک وفاداری بین افراد
- سازگاری با محیط زیست بجای استفاده از کیسههای پلاستیکی
- گوناگونی انتخاب ساکهای تبلیغاتی در طرح و رنگهای متفاوت
- امکان جذاب و دوستانه بودن ساکهای تبلیغاتی
- سکویی برای انجام تبلغات رایگان درباره پیام ها، مشخصات و خدمات شما
جنس ساک دستی را چگونه انتخاب کنیم؟
اگر با بازار طراحی و چاپ ساک دستی آشنایی داشته باشید بی شک دریافته اید که ساک دستی در جنس های مختلفی چاپ می شود. ساک دستی طراحی شده شما می توانید از جنس پارچه ای، کاغذی یا پلاستیکی باشد. اما کدام یک از جنس های نام برده پیشنهاد می شود؟ برای پاسخ به این سوال می توانید به هدف از طراحی چاپ ساک دستی اشاره کنیم. معمولا ساک های دستی که به قصد حمل پوشاک چاپ می شوند از جنس پلاستیک یا پارچه می باشند زیرا ساک های دستی کاغذی مقاومت حمل و نگهداری آنها را ندارد. ساک دستی کاغذی بیشتر برای ارائه جوایز و هدیه ها استفاده می شود زیرا از طراحی زیبا تری نیز برخورداند.
قیمت چاپ ساک دستی چگونه محاسبه می شود؟
یکی از سوالات مهم افراد، نحوه محاسبه قیمت طراحی و چاپ ساک دستی می باشد. اگر قصد استفاده از این روش تبلیغاتی کاربردی را دارید پیشنهاد ما به شما، ابتدا برسی هزینه ها و تناسب آن با بودجه ای درنظر گرفته می باشد. اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم که امروزه شاهد روش های تبلیغاتی مختلفی می باشیم که از هزینه زیادی برخوردارند. در این میان استفاده از ساک دستی تبلیغاتی یکی از بصرفه ترین روش ها می باشد. اما هزینه طراحی ساک دستی چقدر است؟
برای پاسخ به این سوال باید گفت که طراحی و چاپ ساک دستی از هزینه ثابتی برخوردار نبوده و متناسب با مراحل طراحی و چاپ تعیین می شود. برای مثال یکی از ملاک های تایین کننده قیمت در این زمینه، کاغذ استفاده شده می باشد. استفاده از کاغذ گلاسه در چاپ ساک دستی از قیمت بیشتری برخوردار است. به طور کلی، جنس کاغذ، رنگ، سایز، روکش و… ازجمله اصلی ترین ملاک هایی می باشند که با استفاده از آنها هزینه نهایی ساک دستی را محاسبه می کنند.
از چه رنگ هایی در طراحی ساک دستی استفاده کنیم؟
همان طور که می دانید، انتخاب رنگ مناسب یکی از مهم ترین مراحل در طراحی ساک دستی می باشد. یک رنگ مناسب و متناسب، تاثیر زیادی بر روی سلیقه های افراد دارد. برای مثال اکثر طراحان استفاده از رنگ سفید را در طراحی و چاپ ساک دستی پیشنهاد می کنند. همچنین یکی از نکاتی که در انتخاب رنگ باید مد نظر داشته باشید، تناسب آن با هدف طراحی ساک دستی می باشد. برای مثال ساک دستی گیفیت بگ که با روش چاپ سیلک طراحی می گردد، بیشتر برای جوایز و هدایا تهیه می شود که معمولا با رنگ قرمز به چاپ می رسد.