کشف و شناسایی ۱۵ رقبه موقوفه در بخش بسطام

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از استان سمنان ، حجت الاسلام محمدرضا بخشی گفت: ده سفر میدانی و سفرهای میدانی به کمک های بلاعوض و مسابقات در روستاها و ارتباط با افراد مسن ، توانمند و با نفوذ تأثیر عمده ای در شناسایی و احیای نوآوری و رفاه و افزایش پس انداز خواهد داشت. بود.
وی افزود: پس از بازدید از یکی از دهکده های آلمان 2 ماه پیش ، طبق هدیه نامه و اطلاعات محلی مشخص شد که بنیاد مطلوب حاج کربلایی صفر نور محمد در سال 1311 هجری قمری دارایی خود را وقف عزاداران هزاره عباس عبدالله الحسین علیه السلام و حضرت زهرا سلاما کرد. خداوند متعال فاش کرده است که متأسفانه فقط 4 انبار تجاری در سیستم هدایا و امور خیریه بدون گردش مالی ثبت شده است.
رئیس بنیاد و امور خیریه بسطام اظهار داشت: 15 مزرعه شناسایی شده است که به طور مداوم توسط کارشناسان نظارت می شود و با همکاری متولیان روستا ، 5 مزرعه مسکونی ، 5 انبار تجاری ، 1 باغ و 4 مزرعه صالح الزراع است ، با مساحت تقریبی 3 هکتار شد.
وی گفت: تمام این مسابقات در سیستم جامع کمک های بلاعوض و امور خیریه ثبت شده و وضعیت افراد متقاضی بررسی شده است و تاکنون 9 مناقصه گر با نرخ روزانه مناسب اجاره داده شده اند.
بخشی گفت که 6 رقبا باقیمانده تا پایان دسامبر با داوطلبان قرارداد منعقد خواهند کرد و در صورت عدم رعایت این قوانین ، حقوق اعطای آن از طریق دادگاه ها اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه ریال و ارزش ذهنی این مسابقه بیش از یک میلیارد تومان است ، اظهار داشت: درآمد حاصل از این کمک های مالی بیش از پنجاه میلیون ریال در سال خواهد بود که طبق گفته واقف اجرایی می شود.
رئیس بنیاد و امور خیریه بسطام گفت: “ده دور به شناسایی و احیای کمک های مالی کمک می کند ، و مطمئناً بسیاری از املاک اعطایی در روستاها وجود دارد که باید با کمک متولیان و زیر کمک های مالی احیا کنند که موقوفات جدید ایجاد می کنند. اعتماد عمومی وجود خواهد داشت. و ما می خواهیم همه معتمدین دهکده به ما کمک می کنند که کمک هزینه ها را مانند گذشته تمدید کنیم تا کمک های مالی مجدداً احیا شوند.

48

دکمه بازگشت به بالا