استاندار خراسان شمالی ، ماحصل سفر به استان کالوگا روسیه را تشریح کرد

استاندار خراسان شمالی ، ماحصل سفر به استان کالوگا روسیه را تشریح کرد

استاندار خراسان شمالی در ادامه سفر به روسیه، در دیدار سفیر ایران در روسیه به تشریح نتایج سفر هیات تجاری به استان کالوگا روسیه پرداخت و گفت : افزایش صادرات، شناخت و معرفی استعدادها و پتاسیل ها و همکاری های متقابل دو استان در ابعاد مختلف از اهداف مهم این سفر بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تیتر اول، محمد رضا حسین نژاد به موضوع گردشگری اشاره کرد و افزود : موهبت های طبیعی و تاریخی خراسان شمالی زبانزد است . وی ، ظرفیت های بالقوه شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی را مورد توجه قرار داد و گفت : ظرفیت صادرات منیزیم به روسیه را داریم ضمن آنکه صنایع بزرگی همچون آلومینای جاجرم ، فولاد اسفراین و پتروشیمی استان هم آمادگی قطعه سازی و همکاری های لازم در این حوزه را دارند.

حسین نژاد اظهار داشت : با اختصاص یک سایت در هر دو استان های خراسان شمالی و کالوگا روسیه می توانیم قدرت صادرات خود را افزایش دهیم . وی خرید کشتی و صدور منیزیم به صورت شاخص و صادرات مواد غذایی در مراحل بعدی و تبادل دانشجو را از دیگر موضوعات مورد مذاکره ذکر کرد.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد در حال حاضر این استان به ۳۶ کشور صادرات دارد و بسیاری از صادرات از طریق گمرک به سهولت انجام می شود .

در این دیدار اعضای هیئت دولتی استان در این سفر و همچنین رئیس اتاق بازرگانی استان حضور داشتند و هر یک به اختصار مطالبی را طرح و مساعدت سفارت ایران برای اجرایی شدن تفاهمات صورت گرفته را درخواست کردند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا