به گزارش خبرگزاری بورن قزوین؛ علیرضا ورسی با بیان فعالیت های معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: در دستور کار این معاونت سه دفتر تخصصی با بخشی از دفتر آسیب دیدگان اجتماعی ، اورژانس اجتماعی ، کودکان و نوجوانان است. ، تقریباً اعضای خانواده و خانواده ها و زنان.
وی اظهار داشت: 21 مرکز بانوان ، 5 مرکز شبانه روزی ، دو مرکز شبه خانواده ، 117 مهد کودک ، 13 اورژانس اجتماعی ، 7 مرکز مراقبت از قربانیان و در مجموع 163 مرکز دولتی و غیردولتی وجود دارد که 17 مرکز فعال است. و 146 مرکز غیر دولتی هستند.
وارسی افزود: اورژانس اجتماعی کار خود را در سازمان رفاه ملی در سال 1999 آغاز کرد و آیین نامه آن در ژوئن 2013 تصویب شد. برنامه های آن ترکیبی از چهار مداخله برای بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی و همچنین یک خط تلفن اضطراری است. “(123) ، به عنوان پایگاه داده خدمات اجتماعی تلفن همراه و خدمات اجتماعی تعریف شده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: در این زمینه ، دفتر اورژانس اجتماعی در سال 2008 در قزوین و همزمان در تاکستان و سپس در بوئین زهرا راه اندازی شد. ما توانستیم این اورژانس را در چهار شهر با بیش از 50 هزار نفر در استان قزوین از جمله آلواندا ، محمدیه ، آبیک و اقبالیه در مارس 2017 و بخش اورژانس اجتماعی شهر آوج در مارس 2017 آغاز کنیم.
وی اظهار داشت: پایگاه های خدمات اجتماعی مبتنی بر جامعه از ابتدای ژوئن 1400 به مراکز زندگی مثبت اختصاص داده شده است و به طور کلی اورژانس اجتماعی در چهار فعالیت به فعالیت خود ادامه می دهد.
وارسی گفت: این برنامه تخصص ، به موقع بودن و قابلیت دسترسی را در نظر می گیرد تا ارائه خدمات اجتماعی به افراد در بخش رفاه محدود به زمان و مكان نباشد و رویكرد فعال اجتماعی فعالیت جایگزین رویكرد منفعلانه شود.
ارائه خدمات به 33000 نفر از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی (123)
وی اظهار داشت: با توجه به مسئولیت های سازمان بهزیستی و لزوم حمایت از افراد آسیب پذیر و آسیب پذیر اجتماعی و دسترسی آسان و سریع به خدمات سازمانی ، خط 123 و کارشناسان آن از جمله شبانه روزی بهداشت و روانشناسان راه اندازی شدند. . آنها در تلاشند تا خدمات تخصصی را به گروههای هدف ارائه دهند.
وارسی اظهار داشت: اقداماتی مانند ارجاع به واحدهای تیم سیار یا سایر مراکز سازمانی از جمله توانبخشی ، پیشگیری و مشارکت جامعه نیز برای رفع نیازهای تماس گیرندگان انجام می شود.
وی اظهار داشت: سال گذشته مراکز اورژانس اجتماعی استان قزوین به بیش از 33 هزار نفر خدمات ارائه دادند که گام مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: بیش از 8700 نفر با تماس با 123 توانستند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند که بیشتر آنها در زمینه های خشونت خانگی ، خودکشی ، کودک آزاری ، همسر آزاری ، معلولیت و خشونت سالمندان هستند. و اختلافات حاد خانوادگی.
تیم اورژانس اجتماعی سیار
وارسی گفت: “تخصص ، به موقع بودن و دسترسی مهمترین و برجسته ترین ویژگی های یک اورژانس اجتماعی است. در همین حال ، تیم اورژانس اجتماعی سیار به طور متناوب و به طور موقت در مناطق پرجمعیت و آسیب زا واقع شده و مددکاران و روانشناسان را به مراکز دیگر در معرض خطر یا آسیب دیدگی اجتماعی می فرستد. برای کاهش آسیب.
وی افزود: برای اینکه تیم اورژانس اجتماعی سیار بتواند به افراد آسیب پذیر و آسیب پذیر اجتماعی خدمات ارائه دهد ، در مرحله دوم خدمات لازم با یافتن و پذیرش مراجعه کنندگان در مراکز مراقبت ارائه می شود.
وارثی اظهار داشت: در این راستا دختران زیر 18 سال در مراکز مراقبت از کودکان و نوجوانان برای قربانیان خشونت و یتیمان ، پسران زیر 18 سال در مراکز مراقبت از زنان “کودکان کار در خیابان” و دختران آسیب پذیر اجتماعی در مرکز توانبخشی و زنان قربانی خشونت “خانه های امن” پذیرفته و نگهداری می شوند.
ا6000 مأموریت تیم کمک اجتماعی همراه را انجام دهید
مدیرکل بهزیستی استان کازوین یادآور شد: موارد خشونت خانگی با اولویت در فکر و اقدام به خودکشی ، خشونت علیه کودکان ، خشونت همسر ، خشونت علیه معلولان ، خشونت علیه سالمندان و اختلافات حاد خانوادگی از اولویت های اورژانس اجتماعی سیار است. تیم
وارسی افزود: خدمات اورژانس اجتماعی سیار در استان قزوین از طریق 16 تیم انجام می شود و به عنوان 8 تیم در دو شیفت صبح و عصر در تمام شهرهای استان فعالیت می کنند که بیش از 6000 مأموریت در سال گذشته انجام دادند.