استان ها

163 مرکز دولتی و غیر دولتی در معاونت اجتماعی بهزیستی قزوین به مددجویان خدمت رسانی می کنند

به گزارش خبرگزاری بورن قزوین؛ علیرضا ورسی با بیان فعالیت های معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: در دستور کار این معاونت سه دفتر تخصصی با بخشی از دفتر آسیب دیدگان اجتماعی ، اورژانس اجتماعی ، کودکان و نوجوانان است. ، تقریباً اعضای خانواده و خانواده ها و زنان.

وی اظهار داشت: 21 مرکز بانوان ، 5 مرکز شبانه روزی ، دو مرکز شبه خانواده ، 117 مهد کودک ، 13 اورژانس اجتماعی ، 7 مرکز مراقبت از قربانیان و در مجموع 163 مرکز دولتی و غیردولتی وجود دارد که 17 مرکز فعال است. و 146 مرکز غیر دولتی هستند.

مادرزادی

وارسی افزود: اورژانس اجتماعی کار خود را در سازمان رفاه ملی در سال 1999 آغاز کرد و آیین نامه آن در ژوئن 2013 تصویب شد. برنامه های آن ترکیبی از چهار مداخله برای بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی و همچنین یک خط تلفن اضطراری است. “(123) ، به عنوان پایگاه داده خدمات اجتماعی تلفن همراه و خدمات اجتماعی تعریف شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: در این زمینه ، دفتر اورژانس اجتماعی در سال 2008 در قزوین و همزمان در تاکستان و سپس در بوئین زهرا راه اندازی شد. ما توانستیم این اورژانس را در چهار شهر با بیش از 50 هزار نفر در استان قزوین از جمله آلواندا ، محمدیه ، آبیک و اقبالیه در مارس 2017 و بخش اورژانس اجتماعی شهر آوج در مارس 2017 آغاز کنیم.

وی اظهار داشت: پایگاه های خدمات اجتماعی مبتنی بر جامعه از ابتدای ژوئن 1400 به مراکز زندگی مثبت اختصاص داده شده است و به طور کلی اورژانس اجتماعی در چهار فعالیت به فعالیت خود ادامه می دهد.

وارسی گفت: این برنامه تخصص ، به موقع بودن و قابلیت دسترسی را در نظر می گیرد تا ارائه خدمات اجتماعی به افراد در بخش رفاه محدود به زمان و مكان نباشد و رویكرد فعال اجتماعی فعالیت جایگزین رویكرد منفعلانه شود.

خدمات ضروری

ارائه خدمات به 33000 نفر از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی (123)

وی اظهار داشت: با توجه به مسئولیت های سازمان بهزیستی و لزوم حمایت از افراد آسیب پذیر و آسیب پذیر اجتماعی و دسترسی آسان و سریع به خدمات سازمانی ، خط 123 و کارشناسان آن از جمله شبانه روزی بهداشت و روانشناسان راه اندازی شدند. . آنها در تلاشند تا خدمات تخصصی را به گروههای هدف ارائه دهند.

وارسی اظهار داشت: اقداماتی مانند ارجاع به واحدهای تیم سیار یا سایر مراکز سازمانی از جمله توانبخشی ، پیشگیری و مشارکت جامعه نیز برای رفع نیازهای تماس گیرندگان انجام می شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته مراکز اورژانس اجتماعی استان قزوین به بیش از 33 هزار نفر خدمات ارائه دادند که گام مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: بیش از 8700 نفر با تماس با 123 توانستند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند که بیشتر آنها در زمینه های خشونت خانگی ، خودکشی ، کودک آزاری ، همسر آزاری ، معلولیت و خشونت سالمندان هستند. و اختلافات حاد خانوادگی.

14000114000686_Test_NewPhotoFree

تیم اورژانس اجتماعی سیار

وارسی گفت: “تخصص ، به موقع بودن و دسترسی مهمترین و برجسته ترین ویژگی های یک اورژانس اجتماعی است. در همین حال ، تیم اورژانس اجتماعی سیار به طور متناوب و به طور موقت در مناطق پرجمعیت و آسیب زا واقع شده و مددکاران و روانشناسان را به مراکز دیگر در معرض خطر یا آسیب دیدگی اجتماعی می فرستد. برای کاهش آسیب.

وی افزود: برای اینکه تیم اورژانس اجتماعی سیار بتواند به افراد آسیب پذیر و آسیب پذیر اجتماعی خدمات ارائه دهد ، در مرحله دوم خدمات لازم با یافتن و پذیرش مراجعه کنندگان در مراکز مراقبت ارائه می شود.

وارثی اظهار داشت: در این راستا دختران زیر 18 سال در مراکز مراقبت از کودکان و نوجوانان برای قربانیان خشونت و یتیمان ، پسران زیر 18 سال در مراکز مراقبت از زنان “کودکان کار در خیابان” و دختران آسیب پذیر اجتماعی در مرکز توانبخشی و زنان قربانی خشونت “خانه های امن” پذیرفته و نگهداری می شوند.

سعادت 1

ا6000 مأموریت تیم کمک اجتماعی همراه را انجام دهید

مدیرکل بهزیستی استان کازوین یادآور شد: موارد خشونت خانگی با اولویت در فکر و اقدام به خودکشی ، خشونت علیه کودکان ، خشونت همسر ، خشونت علیه معلولان ، خشونت علیه سالمندان و اختلافات حاد خانوادگی از اولویت های اورژانس اجتماعی سیار است. تیم

وارسی افزود: خدمات اورژانس اجتماعی سیار در استان قزوین از طریق 16 تیم انجام می شود و به عنوان 8 تیم در دو شیفت صبح و عصر در تمام شهرهای استان فعالیت می کنند که بیش از 6000 مأموریت در سال گذشته انجام دادند.

دکمه بازگشت به بالا