استان ها

۹۷ حلقه چاه غیرمجاز طی سال جاری در لرستان پر شد

به گزارش تیتر اول لرستان، احمد گودرزی در این خصوص گفت: برای کاهش اثرات زیانبار کم آبی و جلوگیری از کاهش سریع سفره های آب زیرزمینی، برنامه سازگاری با کم آبی در استان برای صرفه جویی در مصرف آب زیرزمینی اجرا می شود. تا این حد 55 یک میلیون متر مکعب در یک بازه زمانی معین 6 تهیه و تصویب شد. یکی از مهم ترین اقدامات پیش بینی شده در این برنامه، پس زدن چاه های غیرمجاز است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه لرین ادامه داد: 47 چاه های غیرمجاز در حوضه آبریز کرخه و 50 حلقه نیز در حوضه آبریز کارونا پر شده و گم شده است. کل صرفه جویی حاصل از این اقدام بیش از چهار میلیون و دویست هزار متر مکعب برآورد شده است.

به مصادره اشاره کرد 23 دستگاه حفاری غیر مجاز در حوضه آبریز کارونا و 2 دستگاه حفاری غیرمجاز در حوضه کرکچه امسال افزود: برای جلوگیری از تخلفات اضافه برداشت 913 ولز تعیین می کند که کدام یک، برق 162 چاه تهاجمی قطع می شود و 42 چاه هم پلمپ شد. همچنین با دریافت جریمه آسیب رساندن به سفره آب اخطار نصب کنتور هوشمند به تمامی این چاه ها داده شد..

وی گفت: انتظار داریم با تغییر نگرش و به تبع آن رفتار نسبت به منابع آب و آب زیرزمینی، حساسیت و آگاهی عمومی، مسئولان و فعالان کشاورزی را تغییر دهیم..

48

دکمه بازگشت به بالا