سلامت و تندرستی

۶۰ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه قرار گرفت

به گزارش شفاف، نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر درمان و معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت گنجاندن فرآورده‌های دارویی گیاهی است. تاکنون 60 مورد از این داروها بیمه شده است.

وی در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد گرانی نسخه های صادر شده توسط پزشکان ایرانی است.

مدیرکل دفتر پزشکی ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه داروهای ایرانی باید ارزان و در دسترس بیماران باشد، ادامه داد: به تدریج سایر داروهای گیاهی نیز به پوشش بیمه ای اضافه می شود.

حسینی یکتا بیان کرد: یکی از سیاست های کلی و اساسی دفتر پزشکی ایران که مکمل وزارت بهداشت است، توسعه گردشگری پزشکی در ایران است.

وی تصریح کرد: نگاه خاص به گردشگری به ویژه گردشگری سلامت می تواند پیامدها و تاثیرات بسیاری بر مولفه های مختلف اقتصاد و اشتغال داشته باشد.

مدیرکل دفتر پزشکی ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: پیشینه، اقلیم و موقعیت جغرافیایی، تنوع گیاهان دارویی، ویژگی و بومی بودن برخی گیاهان دارویی و تاثیر آنها بر تجارت از جمله مواردی است که دلایل ظرفیت و مزیت های نسبی سبزوار که می تواند به عنوان اهداف گردشگری سلامت نقش بسزایی داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا