استان ها

۵۰ مدرسه در قم توانایی استحکام بنای خود را ندارند

تیتر اول/ کما معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کما گفت: با توجه به اطلاع از وضعیت برخی مدارس غیردولتی حدود 40 تا 50 مدرسه نمی توانند استحکام ساختمان را دریافت کنند.

ناصر حمزه ای معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار تیتر اول قم، با اشاره به موضوع مدارس غیردولتی و دوام ساختمان های آنها، اظهار کرد: 207 نو. . -مدارس دولتی استان کما.

وی با بیان اینکه 24 هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند، گفت: همچنین حدود 2500 معلم در این مدارس مشغول به کار هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کما ادامه داد: این مدارس 40 تا 400 دانش آموز دارند.

وی با اشاره به اینکه به بسیاری از این مدارس به دلیل عدم استحکام ساختمانی از سوی شهرداری اخطار داده شده است، گفت: حدود 150 مدرسه از 207 مدرسه غیردولتی جزو مدارس قدیمی و استیجاری هستند که امکان تخریب وجود ندارد. و بازسازی شد.

حمزه ای با اشاره به اینکه اختیارات شهرداری کوما 3 سال برای مقاوم سازی ساختمان این مدرسه مهلت داده است، خاطرنشان کرد: با رایزنی های انجام شده توانستیم این مدت را یک سال دیگر تمدید کنیم و امسال نیز دوره 4 ساله کوما تمدید شود. شهرداری به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز شاهد تغییرات و استحکام ساختمان در برخی مدارس نیستیم، تصریح کرد: بیش از 140 مدرسه غیردولتی اجاره داده شد و مالک اجازه تخریب و بازسازی را نداد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کما قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی را مورد اشاره قرار داد و افزود: به مدارس غیردولتی باید زمین واگذار شود و بانک باید 35- در اختیار آنها قرار دهد. 50 درصد امکانات رفاهی

وی ادامه داد: متأسفانه به این قانون عمل نشده و دلیل اصلی ادامه فعالیت 140 مدرسه غیردولتی در مناطق مسکونی همین است.

حمزه ای با اشاره به اینکه اگر این قانون وضع می شد امروز شاهد این بحران نبودیم، یادآور شد: یک شرکت انحصاری که در این زمینه متخصص است از سوی وزارت کشور معرفی و رایزنی های لازم با آن انجام شد. آن، و غیره. تا کنون توانسته ایم پایه های 50 مدرسه را محکم کنیم.take

وی افزود: با توجه به اطلاع از وضعیت برخی مدارس غیردولتی حدود 40 تا 50 مدرسه توان استحکام ساختمان را ندارند.

معاون آموزشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کومه در خاتمه تاکید کرد: برای مدارسی که نمی توانند مقاوم سازی ساختمان دریافت کنند دو توصیه داریم یکی انتخاب نوبت بعدازظهر مدارس دولتی و دیگری انتخاب. نوبت بعدازظهر برای سایر مدارس غیردولتی که از آنها استحکام ساختمان را دارند، نزدیک باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا