استان ها

۳۲ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در البرز فعال شد

به گزارش تیتر اول از البرز؛ ستاد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ورودی‌های ابتدایی، پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سالن اجتماعات با حضور هادیان معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی کارورز جوانان کشاورز رئیس استثنایی. واحد و گروه معاونین و روسای واحدها.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز روز سه شنبه گفت: ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان خردسال ورودی دوره ابتدایی و پیش دبستانی از ضروریات و اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در این زمینه دقت و کوشا بود.

وی ادامه داد: کارهای انجام شده توسط اورژانس برای دانش آموزان و والدین بسیار مهم است.

علی حجارگشت تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در کنار آموزش و همدلی همواره نقش مهمی در سلامت دانشجویان داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: طرح سنجش سلامت دانش آموزان از 25 تیرماه آغاز و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

هاجرگشت ادامه داد: در سال تحصیلی جدید با همت و همکاری معاونت آموزش ابتدایی، پشتیبانی، تربیت بدنی و سلامت سنجش 100 درصد خواهد بود.

اجرای طرح سنجش دانش آموز در بدو ورود به دبستان الزامی است

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز با تشکر از همکاران دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی افزود: تکمیل طرح سنجش دانش آموز در بدو ورود به مقطع ابتدایی الزامی است.

عباس کشاورز گفت: «متخصصان در این زمینه مانند آجری هستند که اگر در جای خود قرار نگیرند، زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می دهند».

وی خاطرنشان کرد: تشخیص و شناسایی زودهنگام ناتوانی های جسمی حرکتی، کمک به ارتقای کیفیت آموزشی، سنجش سلامت روانی کودکان، ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر نارسایی یادگیری از اهداف کلیدی در اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان است. ورود به دبستان

این مسئول با اشاره به اینکه ترک تحصیل در مقطع ابتدایی پیام های منفی دارد، خاطرنشان کرد: عدم شناخت و توجه نکردن به مشکلات جسمی و روحی کودکان می تواند سلامت کودکان را به خطر بیندازد و عدم سنجش سلامت دانش آموزان در بدو ورود به دبستان مشکلات تحصیلی و رفتاری را به دنبال دارد. دانش آموزان و یکی از دلایل انصراف از تحصیل در این دوره عدم سنجش و یا ارزیابی نادرست دانش آموزان بوده است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان پایگاه سنجش باید کرامت افراد را در کار خود در اولویت قرار دهند، خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزی بر اساس ضوابط نیاز به آموزش ویژه دارد، سعی در جلب اعتماد خانواده ها داشته باشد و در صورت بروز مشکل راهنمایی کند. آنها را به رفتار درست و پرهیز از بی ادبی.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: در این راستا نیاز است مردم نسبت به این موضوع آگاهی بیشتری داشته باشند و با اطلاع رسانی گسترده در سطح استان، آگاهی آنها افزایش یابد.

کشوارچ خاطرنشان کرد: دانش آموزان جدیدالورود پس از ثبت نام در مقطع ابتدایی و متناوب باید برای واکسیناسیون به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز افزود: به منظور ارتقای سلامت دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی، کارگروهی برای بررسی وضعیت پایگاه های سنجش قبل از اجرای طرح سنجش تشکیل می شود. ملاقات کرد.”

وی افزود: بر اساس آمار استانی سال گذشته بیش از 50 هزار دانش آموز ابتدایی و پیش دبستانی در سال جاری پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در این طرح دانش آموزان هنگام ورود به مدرسه از نظر بینایی، شنوایی، سلامت جسمی و روانی مورد آزمایش قرار می گیرند، گفت: در صورت بروز مشکل دانش آموزان در مرحله اول به مرحله تخصصی معرفی می شوند.

وی هزینه این طرح را 60 هزار تومان و مدارک و شرایط مورد نیاز برای سنجش در پایگاه را به شرح زیر اعلام کرد: کارت دانش آموز و والدین، کارت تکمیل شده واکسیناسیون، 4 * 3 عدد.

کشاورز در خصوص فرآیند سنجش دانش آموزان ثبت نام شده در جهش گفت: شورای مدرسه و پس از تایید مدیر مدرسه در سامانه سیدا ثبت نام می کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز تصریح کرد: سپس از طریق سامانه پرداخت الکترونیک http: // h7. iehs.ir/tashkhis/pay مراحل پرداخت 180000 تومان و دریافت کد رهگیری و با وارد شدن به آدرس سامانه رتبه بندی http://tashkhis.csdeo.ir و انتخاب گزینه صف، اولیا می توانند وقت قبلی گرفته و به پایگاه تخصصی مراجعه کنند. .

48

دکمه بازگشت به بالا