استان ها

گفتمان سازی و جریان سازی دراربعین امسال در اولویت است

به گزارش خبرنگار فرهنگ تیتر اول از قزوین; گردهمایی فعالان اربعین استان قزوین با نام چسم فیاض شامگاه چهارشنبه با حضور رحیم آبفروش دبیر ستاد اربعین کشور، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حضرت فاطمه محمدبیگی استاندار و نماینده قزوین برگزار شد. در مجلس حجت الاسلام سیدمهدی خضری دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین موکب ها و خادمان حسینی در تالار کوثر قزوین برگزار شد.

بحث اربعین و عقلانیت در اولویت است

سید امید بازاری در این مراسم اعلام کرد: ماموریت ستاد مردمی اربعین بحث و جریان سازی اربعین است و با شبکه سازی از تمامی فرصت های این ستاد فعال و استفاده خواهیم کرد تا کار ماندگاری انجام شود.

وی افزود: در سال های گذشته ستاد اربعین شهری فعال نبود اما امسال در تمام مناطق استان این حوزه را فعال کرده ایم تا کار ساماندهی بهتری داشته باشد.

image_2022_9_1-0_34_31_846_ax3

بازاری تصریح کرد: برنامه های ظرفیت سازی و ظرفیت سازی خوبی تدارک دیده شده است تا فضاهای شهرستان برای این مراسم آماده باشد و امکانات کافی برای خدمت رسانی به زائران در اختیار ستاد قرار گیرد.

وی افزود: پیگیری نیازهای موکب ها در کشور عراق انجام شده و در صورت وجود زمین و امکانات مناسب در شهرهای مذهبی، برای انجام فعالیت موکب ها فراهم می شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی استان قسوین تصریح کرد: در آموزش با مبلغان دینی و مسئولان کاروان ها اطلاعات کافی از حساسیت ها و ویژگی های مردم عراق ارائه می کنیم تا مشکلی برای اعزام و خدمت رسانی به زائران پیش نیاید. آنها را ایجاد نمی کند

وی افزود: با توجه به ازدحام جمعیت در زمان بازگشت زائران و سردرگمی مردم در انتخاب اتوبوس های برگشت در نجف و کربلا، 120 نیروی جهادی برای راهنمایی و راهنمایی زائران برای انتقال به اتوبوس ها و بازگشت هماهنگ شده اند. این هماهنگی باید در اسرع وقت انجام شود.

بذرگری بیان کرد: همچنین با هماهنگی ائمه جمعه شهرستان امسال ستادهای اربعین را در شهرستان ها فعال کرده ایم و مسئولان آنها نیز تعیین شده اند و هم اکنون اولین استان کشور هستیم که الگوی ترویج را اجرا می کنیم. ستاد اربعین.

بذرگری اعلام کرد: با حمایت قاطع استاندار قزوین در حال حاضر یکی از اصلی ترین کمیته های مدیریت اربعین در استان هستیم و در تلاش هستیم تا جایگاه قانونی برای ارائه خدمات بهتر پیدا کنیم.

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی استان کاسوین گفت: دو قرارگاه در ایران از طریق استان و شهرستان از آبیک تا اوج ایجاد شده است و برنامه جاماندگان اربعین، زیارت اربعین، شب اربعین، خیابان حسینی است. نیز برنامه ریزی شده بود.

او اعلام کرد: هر خانه‌ای را پرچمی می‌برد. تولید محتوای اربعین (صوتی و تصویری) و آیین های زیارتی، کارهای مشترک با دستگاه های اجرایی و مسابقات فرهنگی نیز برای این ایام در نظر گرفته شده است.

بذرگری تصریح کرد: چهار قرارگاه در عراق در طارق، نجف، کربلا و مصیب برپا می شود و همچنین راه اندازی دسته های عزاداری در کربلا، پخش سرود ملی و اعزام کاروان های رسانه ای در این برنامه است.

image_2022_8_31-20_33_19_858_etc

این مسئول فرهنگی افزود: امسال 22 خبرنگار، فیلمبردار، عکاس و فعال رسانه ای برای مستندسازی پیاده روی اربعین به عراق اعزام می شوند و به پوشش پیاده روی و برنامه های مختلف از ابیکا تا عراق می پردازند.

وی گفت: از دیگر اقدامات، کاروان حجاج اولی با کمک خیرین و اعطای وام 2 میلیون تومانی به 2 هزار و 250 نفر است.

بازاری ابراز امیدواری کرد با تمهیدات انجام شده مراسم اربعین امسال با حضور میلیونی زائران به خوبی برگزار شود.

انتهای پیام

آیا این پست مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا